Ga naar inhoud


Goede methode om de elevatie exact in te stellen


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten


1 uur terug, Sprietje zei:

 

Het zijn twee dezelfde schotels en geen van beide een Triax.

 

Ik zou me eerlijk gezegd eerder druk maken over de kwaliteit van het bevestigingsmateriaal dan van de schotel.

Met een minuscuul muurplaatje als bij deze twee zou ik mijn schotel zelfs met windkracht 4 nog niet vertrouwen.

 

Overigens zou ik persoonlijk nooit chemische ankers gebruiken om een schotel op te hangen.

Prima verankering hoor, maar wanneer je de schotel ooit wilt verwijderen heb je een probleem.

Die achterblijvende draadeinden is niet bepaald een mooi gezicht.

aangepast door johnno
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

Hier een foto van hoe je de elevatie tot op 0,1 graden exact kan instellen. 

Zie de vernunftige oplossing bij de rode pijl. 

 

Toch kan deze installatie nog wel wat verbeterd worden, lijkt mij.

Ik denk dan allereerst aan het vervangen van de kabel door hoge kwaliteit roestig prikkeldraad, waar onze Ijzerbout regelmatig bij zweert.

 

:),

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook de uitval van de muurbeugel is onnodig groot. Dat zorgt alleen maar voor grotere krachten op de muurbevestiging. De uitval van hoekmuurbeugels bestaan er is vele maten.

p.s. de uitval is de afstand van de muur tot het hart van de pijp waar de schotel op is gemonteerd.

muurbeugels antennebouw.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

Ook het voeren van de coaxkabel naar binnen en afbinden met isolatieband getuigd van hoog vakmanschap.

 

je ziet ook aan de gaten voor de bouten in de foto dat er hier wärmedämmputz gebruikt is en daarvoor heeft men natuurlijk (koudebrug onderbrekers) speciale ankers nodig, anders flikkert het hele zootje van de muur

https://www.brillux.de/files/produkte/wdvs/brosch_montageverankerungen.pdf

 

 

het is evident dat je die ankers aanbrengt op de ruwbouw muur tijdens het aanbrengen van je gevelisolatie systeem

dat plant de architect voor je

aangepast door Tonskidutch
ruwbouw - afbouw planning

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Sprietje zei:

Ook de uitval van de muurbeugel is onnodig groot. Dat zorgt alleen maar voor grotere krachten op de muurbevestiging. De uitval van hoekmuurbeugels bestaan er is vele maten.

p.s. de uitval is de afstand van de muur tot het hart van de pijp waar de schotel op is gemonteerd.

muurbeugels antennebouw.jpg

 

Ja, en deze muurstangen zijn allemaal verkeerd om gemonteerd. Ze moeten naar beneden wijzen zodat regenwater erlangs af kan druipen en zodoende de muur niet vies wordt. Dit wordt overal fout gedaan. 

  • Like 2

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

46 minuten geleden, Drs. IJzerbout zei:

Ja, en deze muurstangen zijn allemaal verkeerd om gemonteerd. Ze moeten naar beneden wijzen zodat regenwater erlangs af kan druipen en zodoende de muur niet vies wordt. Dit wordt overal fout gedaan. 

 

Helaas zijn er veel mensen die er anders over nadenken. Idem voor de de bekende U muur beugel. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

 

Ja, en deze muurstangen zijn allemaal verkeerd om gemonteerd. Ze moeten naar beneden wijzen zodat regenwater erlangs af kan druipen en zodoende de muur niet vies wordt. Dit wordt overal fout gedaan. 

 

Nou je hoort het mensen, ook de buitenmuur lampen zullen omgedraaid moeten worden van @IJzerbout.

wandlamp.jpg

 

 

wandlamp omged.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat onderste boven hangen van die muurbeugel is niet door elke fabrikant/ontwerp geborgd.

Vaak zit er aan de bovenkant van de buis een afdichtende dop en in de buurt van de muurplaat een ontwatering gaatje.

 

Onderste boven hangen kan betekenen dat de buis vol water komt te staan en of op den duur doorrot of in de winter kapot vriest.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

Ja, en deze muurstangen zijn allemaal verkeerd om gemonteerd. Ze moeten naar beneden wijzen zodat regenwater erlangs af kan druipen en zodoende de muur niet vies wordt.

 

Als de beugel niet haaks was, en het horizontale deel zou aan de muurkant lager zijn, dan zou je enigzins gelijk kunnen hebben.

Maar bij een haakse beugel gaat het water dat langs het verticale deel loopt echt de muur nooit bereiken.

 

En wat als dat toch gebeurt?

Hoeveel viezigheid komt er van een stukje gegalvaniseerde pijp?

Bij mij ziet het er na bijna 20 jaar zo uit:

 

IMG_0258.jpg.2dc32e853d9fa2907d4eb72b01b4a40c.jpg

 

 

aangepast door johnno
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Sprietje zei:

 

Nou je hoort het mensen, ook de buitenmuur lampen zullen omgedraaid moeten worden van @IJzerbout.

wandlamp.jpg

 

 

wandlamp omged.jpg

 

Sprietje ga nou niet weer de smart ass spelen en de boel met lampen vergelijken. 

Het is gewoon zo zoals ik zei. 

Denk aan je batterijen onzin, zwembad lampen en waterstraal antennes. 

  • Like 1
  • Haha 1

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

Sprietje ga nou niet weer de smart ass spelen en de boel met lampen vergelijken. 

Het is gewoon zo zoals ik zei. 

Denk aan je batterijen onzin, zwembad lampen en waterstraal antennes.

 

Dat is algemeen bekend van hem. Niet bij de inhoud/feiten houden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mensen, weet u nog, @IJzerbout heeft vroeger een Technisat antenne gehad. Daar was hij heel tevreden over en niet alleen over die schotel maar over het gehele merk Technisat. En dat is terecht want Technisat is een uitstekend merk. Alleen slaan ze verschrikkelijke blunder volgens @IJzerbout want in hun catalogus staan ook muurbevestigingsbeugels en die hebben ze ook verkeerd om staan. Die moeten met de buis omlaag volgens IJzerbout.

 

Technisat.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn voorlopige heuse pro-installatie 🤫

Ik moet een andere 10cm langere buis hebben , want nu ....

op 2mm na , stopt die bij 22°W , dus net niet tegen de muur !!

WP_20201003_16_55_40_Pro.jpg

1 uur geleden, johnno zei:

Andersom zou namelijk het geluk weg kunnen lopen.😀

Ah , een wateropvangbuis 😉

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...