Ga naar inhoud


Functie batterijen in scheerapparaat.


mebo870

Aanbevolen berichten

Ik heb hier een scheerapparaat (oplaadbaar) van Philips met defecte batterijen.

Die zijn er nu af-gesoldeerd, getest op netstroom, de motor loopt zonder de batterijen.

Nu heb ik de indruk dat die zijn volle kracht niet haalt. (speelgoed motortje)

Zou het hier de bedoeling zijn dat de batterijen de stroom leveren en dat elektronica enkel bedoeld is om langzaam op te laden of toch niet.

Iemand een idee hierover?

thx

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

De batterijen leveren de stroom, en een scheerapparaat motor heeft niet veel kracht nodig.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, mebo870 zei:

Ik heb hier een scheerapparaat (oplaadbaar) van Philips met defecte batterijen.

Die zijn er nu af-gesoldeerd, getest op netstroom, de motor loopt zonder de batterijen.

Nu heb ik de indruk dat die zijn volle kracht niet haalt. (speelgoed motortje)

Zou het hier de bedoeling zijn dat de batterijen de stroom leveren en dat elektronica enkel bedoeld is om langzaam op te laden of toch niet.

 

Iemand een idee hierover?

Ik heb al van 3 Philips scheeapp de batterijen vervangen door een eneloop 2450 mAh met soldeerlip.

Daarna betere scheerduur dan toen hij nieuw was.

 

De Fujitsu 1900 kosten minder dan de helft, maar die waren er niet toen ik wilde bestellen.

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, Mrbeam zei:

Ik heb al van 3 Philips scheeapp de batterijen vervangen door een eneloop 2450 mAh met soldeerlip.

Daarna betere scheerduur dan toen hij nieuw was.

 

De Fujitsu 1900 kosten minder dan de helft, maar die waren er niet toen ik wilde bestellen.

 

Ik heb ook een paar van die Philipsen, met nog NiCad batterijen erin, die bijna 'op' zijn.

Had jij dat ook, en vervangen door NiMH batterijen?

Ik durfde dat nog niet te doen, uit angst dat de laad-methode van de Philips niet goed zou zijn voor NiMH (bijv. te lang door-laden?).

 

 

Sorry mebo870 voor deze vraag in jouw topic.

Maar wellicht had jij ook NiCads?

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

59 minuten geleden, a33 zei:

 

Ik heb ook een paar van die Philipsen, met nog NiCad batterijen erin, die bijna 'op' zijn.

Had jij dat ook, en vervangen door NiMH batterijen?

Ik durfde dat nog niet te doen, uit angst dat de laad-methode van de Philips niet goed zou zijn voor NiMH (bijv. te lang door-laden?).

 

 

Sorry mebo870 voor deze vraag in jouw topic.

Maar wellicht had jij ook NiCads?

Zater idd NiCads in. Laden duurt idd een tijdje, maar hij raakt uiteindelijk wel vol.

Ik durf niet precies te zeggen hoe lang dit geleden is, maar ik gok zeker al 5 jaar.

 

Gewoon doen!

42 minuten geleden, mebo870 zei:

Ik ben geholpen, waarvoor dank.

Batterijen zijn inmiddels vanuit de luie stoel besteld in... Nederland

Eindhoven 😀

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Mrbeam zei:

Zater idd NiCads in. Laden duurt idd een tijdje, maar hij raakt uiteindelijk wel vol.

 

OK. Laden duurt wat langer? Geen probleem dan, dus.

 

Omdat veel batterijladers een aparte stand hebben voor NiCad's en NiMH's, voor wanneer ze 'vol' geladen zijn en de laadprocedure dus automatisch kan stoppen, had ik die oude NiCad's nog niet vervangen.

De scheerapparaten laden immers, tot het laadlampje gaat knipperen (=volgeladen!). Ik zou niet graag zien, dat dat misgaat, en dat door een andere laadmethode de batterijen oververhit raken en ons huis daarbij ook...

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat risico is nog steeds aanwezig.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Mrbeam zei:

Ik heb al van 3 Philips scheeapp de batterijen vervangen door een eneloop 2450 mAh met soldeerlip.

Daarna betere scheerduur dan toen hij nieuw was.

 

Bij mij idem dito...eerst zaten er NiCad´s in en nu MiNH  2400mA.

Het laden duurt wat langer en de 5 LED´s gaan aan als ze vol zijn. Ik kan me dan ca. 2 weken scheren zonder op te hoeven laden.

En dan gaat mijn vrouw af en toe ook nog met de tondeuze over mijn hoofd...alles probleemloos. 😁

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Braun maakt nog steeds scheerapparaten die wel jaren blijven werken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden, ceesv zei:

Braun maakt nog steeds scheerapparaten die wel jaren blijven werken.

Geloof ik direct.

 

Ik heb het over toestellen die 10 a 15 jaar oud zijn. Alle app waar oplaadbare bat inzitten, worden vropeg of laat slechter.

Het vervangen en goed schoonmaken doe ik in 30 min. Voor € 5,- kan je weer jaren scheren en scheelt weer afvalberg.

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Tonskidutch zei:

2 a 3 weken gaat de nieuwe van flips met die accu mee

de oude ging 4 a 5 weken mee

tsss wat

 

Het ligt er maar aan waar je je overal scheert. En vaak worden ze ook als poezensnoeier ingezet. 

aangepast door Drs. IJzerbout
  • Haha 1

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Drs. IJzerbout zei:

En vaak worden ze ook als poezensnoeier ingezet

zonder poes elke ochtend dezelfde routine

de nieuwere ingebouwde accu's lijken mij minder duurzaam

 

de bRaun kan mijn type baardhaar gewoon weg niet vangen, de speciale mesjes van Philips zijn hun patent toch waard en die Remmington namaak is alsof iemand elk baardhaar met pincet uitrukt (extreem pijnlijk)

maar het ging over batterijen! ?

 

Pleasant Street

Tim Buckley

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Braun heeft ook geen opvangbakje oid. voor afgeschoren baardhaar, dus altijd scheren boven de wastafel of in de douche en niet tussentijds ook nog even koffiezetten en de krant lezen zoals met de Philips wel kon maar met de Braun wel veel minder tot geen geïrriteerder huid van het scheren.

Maar wat accu's betreft kijk eens wat de capaciteit van de nieuwe accu's is. Bij mijn oude Braun is die een stuk groter dan bij de nieuwe dus ook logisch dat die minder scheerbeurten meegaat.

Voordeel van een nieuw apparaat is wel dat deze een stuk lichter is (waarschijnlijk mede door de kleinere accu) en dat deze ook veel minder lawaai maakt.

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...