Ga naar inhoud


Coax te lang voor motor?


Golurk

Aanbevolen berichten


Van windvang zal de antenne niet veel last hebben met zijn 52x52cm maar het gewicht is wel 8,5kg en dat is bijna net zoveel als een Triax 110. Als hij flink wat verdraaid is t.o.v. het zuiden, moet de motor wel flink trekken.

Topicstarter moet maar eens opgeven welke coaxkabel hij gebruikt heeft. Geef eventueel op wat er om de paar decimeter op de coaxkabel gedrukt is.

Wat koste te coaxkabel per meter?

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

@Ventura

Non informatie verwijderd.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Sprietje zei:

is het aan te bevelen een zender te kiezen die horizontaal gepolariseerd is want dan wordt de motor met 18 volt aangestuurd,

 

Ga je met 18 volt sturen, dan gaat ook de LNC meer stroom trekken want die werkt intern op 12 volt. De extra spanning wegwerken gaat weer meer vermogen kosten.

Dus dit is geen goede tip.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry voor mijn late reactie. Ik zat te wachten op emailtjes vanuit dit forum en vond het toch wel vreemd dat er niets verscheen. Blijken jullie ineens al twee pagina’s aan reacties te hebben opgeleverd. Fantastisch. 
 

Ik ben een complete leek op dit gebied dus niet alles zegt mij al wat. Op de coax kabel staan alleen het volgende gedrukt: 3c-2v sc12454. Ik heb werkelijk geen idee van welk materiaal de kern is. Zegt deze opdruk iets?
 

Qua raamdoorvoer heb ik al twee verschillende types gebruikt, omdat mijn eerste gedachte ook wel was dat dat mss een bottle neck kon zijn. Maar beiden werken niet. 
 

Wanneer ik de coax tussen de motor en de lnb losmaak dan doet hij het wel idd. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

meer overbelasting dan wel extra spanningsval over de kabel door die 180 mA extra voor de lnb.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn rotor staat hier op 25 meter en verbruikt 200-350 mA.Nog nooit problemen gehad en gebruik nochtans de veel afgeraden quad kabel. Mss dat je box te weinig vermogen geeft.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, Golurk zei:

Wanneer ik de coax tussen de motor en de lnb losmaak dan doet hij het wel idd. 

 

4 minuten geleden, Golurk zei:

Alle kabels zijn al vervangen en ik heb zelfs een nieuwe schotel aangeschaft. Zelfde issue. 

 

Wat voor satelliet ontvanger gebruikt u (merk/model)? En hebt u al een direct coax aangesloten zonder de venster doorvoer kabel? 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Golurk zei:

Ik ben een complete leek op dit gebied dus niet alles zegt mij al wat. Op de coax kabel staan alleen het volgende gedrukt: 3c-2v sc12454. Ik heb werkelijk geen idee van welk materiaal de kern is. Zegt deze opdruk iets?

 

Je geeft op: 3C-2V SC maar het zal wel 3C-2V CS zijn.
CS staat voor Coated Steel en is dus verkopert ijzerdraad, een coax met veel weerstand dus die voor veel spanningsverlies zorgt waardoor de motor niet wil draaien.

 

Ga voor een coax met weinig weerstand zoals ik al eerder liet zien in een afbeelding. Tot 30 meter lengte is een middenader van 1mm nog geschikt, daarboven moet je 1,13mm nemen en dat laatste zou ik maar doen omdat je ook nog een raamdoorvoer hebt met veel weerstand.

 

Een uitstekende coaxkabel is de Hirschmann Koka 9 TS of dezelfde kwaliteit maar dan brandveilig de Koka 9 eca.

Ik zie op internet een rol van 30 meter staan voor €26,95 bij een bekende webshop.

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...