Ga naar inhoud


Coax te lang voor motor?


Golurk

Aanbevolen berichten

4 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

 

Ga je met 18 volt sturen, dan gaat ook de LNC meer stroom trekken want die werkt intern op 12 volt. De extra spanning wegwerken gaat weer meer vermogen kosten.

Dus dit is geen goede tip.

Deze opmerking is ook niet zo'n beste !

Een spreekwoord zegt : iets voor zoete koek aan nemen .

Nou ik dus niet , dus maar de onvolprezen multimeter er bij gehaald .

De Inverto PLL lnb neemt bij 14 v  98.1 mA en bij 18 v  99.6 mA , die 1,5 mA zal het verschil niet maken .

De BlackUltra twin resp. 150 en 152 mA

Voor de zo geroemde Invacom SNF 31 quattro moest ik het meetbereik wisselen , die maakt het wel heel bont  , liefst 220 mA

Dan blijft er weinig over voor de motor .

  • Like 1

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites


7 minuten geleden, trust zei:

De Inverto PLL lnb neemt bij 14 v  98.1 mA en bij 18 v  99.6 mA , die 1,5 mA zal het verschil niet maken .

De BlackUltra twin resp. 150 en 152 mA

Voor de zo geroemde Invacom SNF 31 quattro moest ik het meetbereik wisselen , die maakt het wel heel bont  , liefst 220 mA

Dan blijft er weinig over voor de motor .

Opmerkelijke meting Trust. Weet jij wat dat doet met de ontvangstmogelijkheden? MAW zou je met de Inverto PLL eerder een lock hebben dan met een Invacom.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

14 v  98.1 mA = 1,37 Watt

18 v  99.6 mA = 1,8 Watt

Er wordt dus wel meer vermogen opgenomen door de LNB bij 18 Volt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Sprietje zei:

 

Je geeft op: 3C-2V SC maar het zal wel 3C-2V CS zijn.
CS staat voor Coated Steel en is dus verkopert ijzerdraad, een coax met veel weerstand dus die voor veel spanningsverlies zorgt waardoor de motor niet wil draaien.

 

Ga voor een coax met weinig weerstand zoals ik al eerder liet zien in een afbeelding. Tot 30 meter lengte is een middenader van 1mm nog geschikt, daarboven moet je 1,13mm nemen en dat laatste zou ik maar doen omdat je ook nog een raamdoorvoer hebt met veel weerstand.

 

Een uitstekende coaxkabel is de Hirschmann Koka 9 TS of dezelfde kwaliteit maar dan brandveilig de Koka 9 eca.

Ik zie op internet een rol van 30 meter staan voor €26,95 bij een bekende webshop.

 

 

Okee, dank voor deze tip. Ik ga even zoeken naar de Koka 9 TS coax. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

58 minuten geleden, trust zei:

Voor de zo geroemde Invacom SNF 31 quattro moest ik het meetbereik wisselen , die maakt het wel heel bont  , liefst 220 mA

Dan blijft er weinig over voor de motor .

 

De voeding van een Quattro-lnb wordt geleverd door een multiswitch, niet door de ontvanger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, Sprietje zei:

Wel geschikt voor buitenmontage.

In de specificaties staat:  Sheath White PVC UV resistant diameter 6.9 mm

 

Koka 9 TS / ECA is PVC UV resistant volgens de datasheet Hirschmann. De oude bekende Koka 799 is UV resistant. En ga niet lopen smart ass over 4/5G/LTE afscherming bij een schotel installatie.  

950169045_KOKA799.png.ad27aa0c035c624917c90ac320658952.png

 

 

285794674_KOKA9ECA.png.6592e498528e93011cd08e970c279881.png

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, Sprietje zei:

Ha, ha, ha, maar niet door 1 ontvanger maar door alle aangesloten ontvangers.

 

Net als wat Trust aangaf bij de Invacom SNF 31 quad, die wordt ook gevoed door alle vier de aangesloten ontvangers.

Goed lezen Sprietje , ik heb een quattro voor de mA test gebruikt .

Die kan ook voor één ontvanger gebruikt worden .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hoe dan ook, een nieuwe coaxkabel met een goede verzilverde koperdraad als middengeleider, zonder de raamdoorvoer zal bijdragen aan het beter draaien van de rotor.

 

De rotor kan ook nog een mechanisch probleem hebben waardoor die te zwaar draait, en de voeding spanning daardoor instort.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer je er een rotor op wilt aansluiten is het de keuze tussen goed of goedkoop.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...