Ga naar inhoud


Coax te lang voor motor?


Golurk

Aanbevolen berichten


of gewoon een koppelstuk ertussen steken

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hieronder nog een blokschema van een universele LNC. Daar zie je duidelijk aan de rechterkant dat voor de voeding van de hele LNC schakeling een spanningsregelaar 78xx voorgeschakeld is.

De xx duidt op de uitgangsspanning Vcc  (Voltage Common Collector). Het is waarschijnlijk een 7810 voor 10 volt of een 7812 voor 12 volt.

Zodoende krijg de LNC een stabiele gelijkmatige voedingsspanning aangeboden onafhankelijk van de ingangsspanning.

Dan zie je links de omschakelaar SW 1, die afhankelijk van de ingangsspanning van H naar V omschakeld.

Krijgt de LNC uit de ontvanger nu in plaats van 14 volt, 18 volt aangeboden, dan zal er 4 volt meer spanning en daardoor stroom weggedissipeerd moeten worden. (P = U x I)

Dus dat een LNC dezelfde stroom verbruikt bij 14 of 18 volt ingangsspanning is een broodje aap verhaal.

 

 

ABB_2495_01_05_Block_LNB.gif

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Voor stroom bedoel je vermogen te zeggen?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja...sorry vermogen. P = U x I.

Jij had het al eerder aangeduidt.

 

Die 4 volt meer aan ingangsspanning zal het sop van de kolen niet vet maken, maar alle kleine beetjes zijn belangrijk als je met die motor aan een kritische grens zit.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste allemaal,

 

gisteren heb ik eindelijk de door jullie geadviseerde kabels binnen gekregen. Koka 9 eca. Deze heb ik zojuist inclusief een dikkere raamdoorvoer geinstalleerd en ik kan jullie melden dat het eindelijk werkt als een zonnetje. Hartelijk dank voor het zo actief meedenken. Heel fijn!! Wij zijn blij dat we eindelijk naar alle zenders op de verschillende satellieten kunnen kijken die we graag wilden zien.

 

bedankt!

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Daar doen we het voor, gefeliciteerd en bedankt voor de terugkoppeling!

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6-11-2020 om 11:38, Drs. IJzerbout zei:

Dat zal niet helpen ceesv, de "kink" zit hem in de raam doorvoer. Daar komt de stroom niet doorheen.

En dan eventueel de ontvanger die de stroom niet leveren kan.

 

En @IJzerbout, je ziet dus dat het gewoon werkt. Helemaal geen probleem met de raamdoorvoer als je maar de goede neemt. Die hele platte met bedrukte bedrading is niet afgeschermd en kan dus heel makkelijk storing opvangen en bovendien heeft bedrukte bedrading weinig doorsnede.

Tja, de hoge weerstand van coaxkabel met een verkoperde ijzeren middenader is natuurlijk de grootste boosdoener.

Jammer dat topicstarter niet heeft aangegeven dat bij zijn bestaande coaxkabel een magneetje aan de middenader bleef plakken. Ook gaf hij niet aan dat hij de ultra platte raamdoorvoer gebruikte. Dat moeten we dus maar raden.

En de opmerkingen van iemand dat de Koka 9 Eca niet geschikt is voor buiten is onzin. Zeker in Nederland waar de zon lang niet zo sterk is als bijv. Spanje, gaat deze zonder problemen 10 jaar mee.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Sprietje zei:

Jammer dat topicstarter niet heeft aangegeven dat bij zijn bestaande coaxkabel een magneetje aan de middenader bleef plakken. Ook gaf hij niet aan dat hij de ultra platte raamdoorvoer gebruikte. Dat moeten we dus maar raden.

Daar hoef je niet naar te raden. Was gewoon rotzooi.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Sprietje zei:

En @IJzerbout, je ziet dus dat het gewoon werkt

 

Heb ik gezegd dat het niet werkt?

Ik heb alleen gezegd dat ik er geen voorstander van ben en het daarom niet aanbeveel. 

Mijn visie dat de raamdoorvoer onvoldoende was, gesteund op jouw onvoldoende kennis van de Wet van Ohm met spanningsverhogende maatregelen  bevestigen dit. 

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

Heb ik gezegd dat het niet werkt?

Ik heb alleen gezegd dat ik er geen voorstander van ben en het daarom niet aanbeveel. 

Mijn visie dat de raamdoorvoer onvoldoende was, gesteund op jouw onvoldoende kennis van de Wet van Ohm met spanningsverhogende maatregelen  bevestigen dit. 

 

Je hebt wel degelijk gezegd dat het niet werkt. je schreef letterlijk: "Dat zal niet helpen ceesv, de "kink" zit hem in de raam doorvoer. Daar komt de stroom niet doorheen." en dat laat je maar snel even weg in de aanhaling (Quote).

En ga me nu niet vertellen dat ik de wet van Ohm niet ken, die ken ik al 60 jaar. Toen lag jij nog in de luiers.

in de luiers.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Sprietje zei:

En ga me nu niet vertellen dat ik de wet van Ohm niet ken, die ken ik al 60 jaar

 

Nou...dat blijkt wel.

 

De wet van Oom: Blijf van je tante af!

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Sprietje zei:

En de opmerkingen van iemand dat de Koka 9 Eca niet geschikt is voor buiten is onzin.

 

Zelf zitten geilen op datasheet. Zeker nog nooit gehoord van bedrijfsaansprakelijkheid. Er zal een goede reden zijn waarom de Koka 9 Eca als Indoor wordt verkocht en niet Outdoor. 

aangepast door Ventura
Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, Koka 9 Eca is voor indoor.

 

15 uren geleden, Sprietje zei:

En de opmerkingen van iemand dat de Koka 9 Eca niet geschikt is voor buiten is onzin. Zeker in Nederland waar de zon lang niet zo sterk is als bijv. Spanje, gaat deze zonder problemen 10 jaar mee.

 

Dus je vind het niet erg dat je na 10 jaar de coax weer op de schop kan gooien en alles weer kan vernieuwen?

Sprietje, ik had echt betere tips van je verwacht.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...