Ga naar inhoud


hoe heet zo'n stekkertje?


gerrit B

Aanbevolen berichten

Schoonzoon wil graag een koffie machine en ik had hier nog een Saeco Odea staan met een storing. (rood ledje blijft knipperen)

Op Youtube opgezocht wat het kon zijn en daar werd gewezen op de flowsensor waarvan de pennetjes kunnen zijn gaan oxideren.

Dus toestel open gemaakt en inderdaad waren deze geheel groen uitgeslagen.

Echter helaas bij het schoonmaken zijn de pennetjes van de stekker zover vergaan dat ze direct afbreken.

Dus even nieuwe pennetjes in de connector zetten, maar die wat ik heb zijn te klein en klikken niet vast in de behuizing.

Maar ja hoe zoek je naar nieuwe grotere als je niet weet hoe ze heten?

Het gaat dus om deze connector20201109_104818.thumb.jpg.c27cfbd50fafd95953750a812e487efb.jpg

 

maar hoe heet zoiets?

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


kan je toch vervangen door een jst of xh plug ?

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien helpt deze link je verder. Of google even op : Saeco Flowmeter NV99.099 / 996530059843

 

https://coffeemachineparts.com.au/index.php/product/new-saeco-flowmeter-nv99-099-996530059843

 

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

image.png.106aaaf293b275ba2c7d8fb49fd75f01.png

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, bellejt zei:

kan je toch vervangen door een jst of xh plug ?

 

Daar heb ik de pennetjes voor maar die zijn dus te klein.

Ik moet vanmiddag bij de kringloop aan het werk dus daar even zoeken in de bak of er wat te vinden is wat past.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is een van de vele molex connectoren... Zijn veel low cost Chinese varianten van beschikbaar. Ik heb de pennen voor in de connector liggen, maar daar moet je ook de krimp tang voor hebben.....

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

De printconnector die ik liet zien heeft een hart-afstand van 2,56mm.

Je hebt ook stekkers die de dubbele afstand hanteren 5,12mm.

Ik kan dat op de foto moeilijk inschatten.

Maar ben wel benieuwd of je kon slagen... bij de kringloop.😀

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze had dus een afstand van 5,12

Kringloop had een heel grote container met audio en witgoed apparatuur wat werd afgevoerd en dan is het toch wel een voordeel dat je daar regelmatig achter de schermen aan het werk bent.

"leef je uit" werd me gezegd "als je ons de uren maar niet berekend".

Dus eerst het nodige aangepast waarvoor ik kwam en daarna wat apparaten opengemaakt en vond uiteindelijk een soortgelijk stekkertje in een wasmachine.

Deze zojuist gemonteerd en de flow sensor werkt weer, nu er alleen nog drinkbare koffie uit zien te krijgen, want dan smaakt koffie uit mijn eigen machine toch nog wel zo goed.

Denk dat het probleem hoofdzakelijk in de water temperatuur zit waarmee de koffie gemaakt wordt.

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

😀👍

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou lusterklemmetjes gebruiken, er zijn grote en kleine, snijdt ze door per stuk en zet vast.  Desnoods er een veertje opschuiven met je draadje ertussen.

Elk jaar is onze koffiezet stuk, Is al 4 jaar zo(kalk). Enkel ben ik zeer ontevreden op dat uitvallen na 1 kwartier à 20 minuten. Maar wie gaat een nieuwe koffiezet open maken omdat te zoeken?-En wellicht is het niet de schakelaar maar een thyrister die  extra 'n puls  krijgt om af te zetten. IDK.

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

lusterklemmetjes/kroonsteentjes zijn bij ons uit den boze.

De monteur die bij ons kroonsteentjes gebruikt mag deze in eigen tijd gaan vervangen en het geheel dan wel op de juiste manier aan gaan sluiten.

 

Dat je machine uit gaat is dus puur stroombesparing, mijn Jura geeft ook altijd na goed 20 minuten een piep, spoelt het systeem schoon, zet de broei-eenheid in de juiste stand en gaat uit.

De Krups die op kantoor staat gaat zelfs na 5 min al in de slaapstand maar is dan wel weer in goed 10-20 sec operationeel (afhankelijk van hoe lang hij in de slaapstand stond)

De Jura impressa heeft inmiddels al meer dan 30.000 kopjes op de teller staan.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...