Ga naar inhoud


Beeldformaat te goot


mebo870

Aanbevolen berichten

De tv die bij mijn ma staat wordt nu aangestuurd door de Dm8000 via de enige HDMI ingang.

Nu merk ik dat het beeld iets te groot uitvalt, de skin is goed (PLI-HD)

Gaan zoeken in de Factory Mode in de hoop daar iets te kunnen regelen, maar nee.

Het gaat om een oud toestel, op zich nog goed spelend Samsung LE40R51B

Alleen het beeldformaat komt er iets te goot op.

Zou het hoe dan ook mogelijk zijn het beeld ergens aan passen ?

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites


Misschien kun je iets aanpassen aan het beeldformaat door de handleiding van het TV-toestel eens te doorlopen.

https://www.gebruikershandleiding.com/Samsung-LE40R51B/preview-handleiding-4277.html

Edision Piccollo Benelux Edition
Cahors Big Bisat :13°E, 19,2°E, 23,5°E, 36°E, 39°E, 46°E, 52,5°E            Triax 88 cm: 7°E, 2°E

Triax 64 cm: 42°E   Triax 78 cm:  4°W  Maximum E-85:  28,2°E, 21,5°E, 16°E, 10°E, 5°E, 1°W, 5°W                                                                                                                                        Maximum E-85: 14°W, 22°W, 30°W       

Visiosat 90 cm: basis 7°W die draaibaar is van 70,5°E tot 45°W                            DVBT-TNT     DAB+

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

overscan uitzetten en ik weet dat je in openvix het beeldformaat kan aanpassen.Weet niet of dit in pli ook zit.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even kijken of je op een HDMI poort van de TV een PC modus kunt instellen. Dan staat de overscan uit.

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk staat je tv op breedbeeld.

(bij mijn Phillips is het beeld dan ook iets te groot)

Zet schalen op uit en hij geeft het beeld weer zoals het van de zender komt.

 

In OpenPli kan je het beeld ook aanpassen.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 5 instellingen staan in de menu

Autobreedte

Breedbeeld

Panorama

Zoom in

4:3

Autobreedte en panorama zijn enkel aanspreekbaar als de tv via zijn analoge tuner ontvangt.

Bij gebruik van de HDMI ingang  (breedbeeld, zoom in en 4:3) deze staat nu op breedbeeld.

Overscan wizard zit niet op de DM8000 (openpli4) wel testschermen, maar dat is allemaal bedoeld om de tv in te stellen.

De punten van de pijlen zijn niet zichtbaar.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

De DM8000 draait zonder problemen openpli 7.3 dus je kunt dit gewoon instellen via het menu. Het zou de overscan wizard kunnen zijn maar dat durf ik niet zeggen. Je krijgt op den duur een scherm en dan kun je de hoeken instellen.  

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, Satfeeds-DX zei:

Misschien kun je iets aanpassen aan het beeldformaat door de handleiding van het TV-toestel eens te doorlopen.

https://www.gebruikershandleiding.com/Samsung-LE40R51B/preview-handleiding-4277.html

daar staat overscan ook tussen

 

het moet op de TV ingesteld worden en niet op die rare images :P

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Tonskidutch zei:

het moet op de TV ingesteld worden en niet op die rare images

inderdaad overscan is maar een hulpmiddel.

Als ik niet op de tv zelf kan ingrijpen, moet ik me hier bij neerleggen dat het niet gaat.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Tonskidutch zei:

daar staat overscan ook tussen

 

het moet op de TV ingesteld worden en niet op die rare images :P

 

Is dat zo ?  Ik heb jaren lang een klein stukje van het beeld gemist zonder het te beseffen. Pas toen ik diverse andere ontvangers aansloot die wel meteen zonder instellingen het volledige beeld weergeven zag ik dat ik een stukje van de volume balk miste en toen ik heb ik dat op de dm8000 aangepast.  Kortom het ligt niet altijd aan de TV.  

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij openvix zit het standaard in dat je het op de box zelf kan instellen als de tv raar doet of het niet ondersteund.Heb het hier met mijn duo2 en de samsung smart tv een tijdje moeten doen.Sinds een aantal images later is het niet meer nodig.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

mss wel bij PLI maar bij vix kan je dat netjes afregelen

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, bellejt zei:

Sinds een aantal images later is het niet meer nodig

dat we vroeger op de dreambox (middels die witte hoekjes breed en hoog) dat moesten instellen, naast de overscan van de TV is bekend maar net zoals je @bellejt zegt ik heb dat op de Vu+ al zeker 5 jaar niet meer hoeven doen.

Misschien is dat toch iets van de Dreambox drivers in bepaalde images.

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij ondersteunde de DM800, DM800SE en DM8000 helemaal niet met hun OSD (het resizen dan). Moest altijd met de TeeVee ingesteld...

Kan dat in elk geval wel herinneren dat ik dat probeerde en dan de melding 'not supported' kreeg.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...