Ga naar inhoud


Formule 1 in 2021


Sprietje

Aanbevolen berichten

Plan om de F1 races dit jaar ruim een uur vroeger te beginnen.

 

In 2018 zijn de starttijden verschoven van het hele uur naar 10 minuten over het uur zodat vele tv-uitzendingen 10 minuten voor de race konden beginnen. Deze tijd is echter te kort om het publiek de voorbereiding van de race te laten zien. Daarom wil men de race weer op het hele uur starten.
Tevens wil de organisatie de start in Europa een uur vervroegen waardoor de race om 14:00 uur begint. De wijzigingen moeten nog met de F1-teams besproken worden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Overwinning van Max Verstappen in Abu Dhabi was doorgestoken kaart.


Max Verstappen had 15 sec. voorsprong op Bottas en nog meer op Hamilton omdat de Mercedes motoren tot wel 50PK waren teruggeschroefd, vanwege zogenaamde problemen met de motoren. Dit was echter alleen gedaan om te laten zien dat Red Bull wat betreft vermogen Mercedes had ingehaald.

Ik had die gedachte al tijdens de race dat het doorgestoken kaart was. Het ziet er dus naar uit dat Red Bull in 2021 nog steeds een zware dobber aan Mercedes zal hebben.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Sprietje zei:

Overwinning van Max Verstappen in Abu Dhabi was doorgestoken kaart.


Max Verstappen had 15 sec. voorsprong op Bottas en nog meer op Hamilton omdat de Mercedes motoren tot wel 50PK waren teruggeschroefd, vanwege zogenaamde problemen met de motoren. Dit was echter alleen gedaan om te laten zien dat Red Bull wat betreft vermogen Mercedes had ingehaald.

Ik had die gedachte al tijdens de race dat het doorgestoken kaart was. Het ziet er dus naar uit dat Red Bull in 2021 nog steeds een zware dobber aan Mercedes zal hebben.

 

Waar heb je dat gevonden ?

Groeten Willy

 

 

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
51 minuten geleden, Sprietje zei:

Overwinning van Max Verstappen in Abu Dhabi was doorgestoken kaart.


Max Verstappen had 15 sec. voorsprong op Bottas en nog meer op Hamilton omdat de Mercedes motoren tot wel 50PK waren teruggeschroefd, vanwege zogenaamde problemen met de motoren. Dit was echter alleen gedaan om te laten zien dat Red Bull wat betreft vermogen Mercedes had ingehaald.

Ik had die gedachte al tijdens de race dat het doorgestoken kaart was. Het ziet er dus naar uit dat Red Bull in 2021 nog steeds een zware dobber aan Mercedes zal hebben.

 

 

Even een stapje terig in de tijd, Abu Dhabi,

 

Op 14-12-2020 om 12:43, Sprietje zei:

Max krijgt alle lof na zijn overwinning

 

- Sky Sports noemt de overwinning van Verstappen "verpletterend".
- Het Italiaanse Gazzetta dello Sport had het over "Super Max".
- Corriere dello Sport deed er nog een schepje bovenop "Max is een heilige in wording".

 

 

Op 14-12-2020 om 14:12, ceesv zei:

Ik denk dat het alles te maken heeft met de in vermogen begrensde Mercedes motoren.

 

(Ik had dat ergens gelezen, dat weekeinde, voor het begin van de wedstrijd)

 

Op 14-12-2020 om 14:22, Sprietje zei:

Ik geloof er niks van. Zowel Bottas als Hamilton hadden niks gemerkt van iets minder vermogen.

 

Voortschrijdend inzicht!😎

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie niet veel nieuws hierin dat Mercedes het vermogen meer moesten terugschroeven dat noodzakelijk.

 

Bedenk ook dat dit een rookscherm kan zijn om te verbergen dat de Mercedes motor gewoon een probleem had aan het einde van het seizoen.

 

Zij verkopen éénmaal motoren en auto's en elke twijfel aan hun kunnen kan hun veel geld kosten. Redbull heeft het daar gemakkelijker want er is geen direkt verband tussen ploffende motoren en het drankje.

 

Ik ben nog steeds de mening toegedaan dat de Honda helemaal opengezet was en dat Mercedes het veilig moest spelen. Punt uit.

 

Ps. Mr H. was nog niet hersteld van Covid-19 infectie en moet blij zijn dat hij de race kon uitrijden.

aangepast door Zatter
H

DM7080 - DM8000 met twee Multytenne 45 twin en een Triax 78cm draaibaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Hij moet naar beneden met die prijs en blij zijn dat hij een kans krijgt om voor de 8e keer wereldkampioen te worden.

Bij een ander team lukt hem dat de komende jaren niet, waarschijnlijk zelfs nooit meer.

 

Mercedes heeft met Bottas en Russell een goede kans ook komend seizoen een kampioen te krijgen, maar minimaal de constructeurstitel.

Voor ons, de kijkers, word het ook leuker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik vind het tijd worden voor een F1 zonder Hamilton.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens wel ingelichte bronnen vernam ik dat de renstal van Aston Martin verkocht zal gaan worden aan een Chinese Firma: BYD. En wel voor 4,65 miljard €uro. 

Het zou ook het Formule 1werksteam van Aston Martin betreffen. 

Ik weet niet of Vettel daar zo blij mee zal zijn. 

 

Bron: wel ingelichte bronnen. 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...