Ga naar inhoud


Formule 1 in 2021


Sprietje

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Zo langzaam wordt het steeds duidelijker dat hij het volgende te horen krijgt van de chef van het team:

 

Lewis, we weten werkelijk niet hoe we zonder jouw inzet dit nieuwe seizoen moeten beginnen, maar vanaf komende maandag gaan we het wel zonder jou proberen!

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


18 minuten geleden, Sprietje zei:

Hamilton wil vetorecht in benoemen van nieuwe teamgenoot. Hiermee zou hij Verstappen bij Mercedes kunnen weren.

 

 

Dat kan ie echt wel op zijn reet schrijven.

Hoe dom denkt ie dat Mercedes is?

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, Drs. IJzerbout zei:

Dat kan ie echt wel op zijn reet schrijven.

Hoe dom denkt ie dat Mercedes is?

 

Nou er zijn meerdere coureurs geweest die een veto hadden over een nieuwe teamgenoot zoals Michael Schumacher bij Ferrari en Alain Prost bij Williams.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Slechte ontwikkeling vind ik.

Veel technieken die ooit ontwikkeld zijn in de racesport zijn vandaag de dag terug te vinden in de gewone auto's.

Had je vroeger een grote zware motor nodig met een flinke brandstof tank om wat PK's op de weg te krijgen, nu peuteren ze probleemloos een kleine 200PK uit een 1500cc motor en rij je nog 1 op 15.

Stilstand wat ontwikkelingen betreft aan de top zal ook leiden tot minder ontwikkelingen voor het gewone wegverkeer.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, gerrit B zei:

nu peuteren ze probleemloos een kleine 200PK uit een 1500cc motor en rij je nog 1 op 15.

 

Dat is toch echt wel wat anders dan een rustige 6 cilinder die op z'n sloffen die 200 pk haalt bij een koppel waar je achterlijk van wordt. Terwijl die 6 cilinder onverwoestbaar is. 

Zo'n hoog opgefokt motortje met zijn turbo-gat hoef ik echt niet. 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

27 minuten geleden, Drs. IJzerbout zei:

Zo'n hoog opgefokt motortje met zijn turbo-gat hoef ik echt niet. 

 

Gewoon een "standaard" Ford Mondeo waarbij je niets merkt van de kleine motor en waarmee je ook rustig met 220 kmh over de Autobahn knort. (en dan nog overhouden)

Standaard vanaf fabriek al met software uitgerust om niets te voelen of merken van een turbogat (vandaar ook de 39 PK extra tov. de gewone uitvoering)

 

Maar zou men deze stop niet in willen voeren om verder te kunnen experimenteren met meer E in de motoren en minder brandstof?

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

De engine freeze met BOP, balance of performance, tot 2025 is essentieel voor de Red Bull teams. Het is de enige manier voor hun om competatief de Honda package te kunnen blijven gebruiken door zelfbouw. Verder ontwikkelen van de huidige PU's is extreem kostbaar.

 

In 2025 komen dan nieuwe regels die het hopelijk weer voor nieuwe motorbouwers mogelijk maken om mee te doen.

 

Turbogat en 6 cylinder onverwoestbaar, jullie maken zeker een grapje toch :D

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om het betaalbaar te houden en ook anderen kansen te kunnen geven moeten ze denk ik gewoon andere regels stellen als bijv. je moet starten en stoppen op dezelfde banden of je mag maximaal zoveel brandstof meenemen/gebruiken en moet het daar de gehele race mee doen.

Op die manier gaat het meer om efficiëntie en manier van rijden (kunde van de coureur), komt het minder op maximale motor prestaties aan en kan de verbrandingsmotor in de gewone auto daar uiteindelijk ook veel beter van profiteren.

Kijk je nu dat men tijdens een race ongeveer zo'n 300Km rijdt en daar 225l brandstof voor gebruikt dan is dat in geen enkel vergelijk met een normale auto.

Zou men opleggen dat er max 150l gebruikt mag worden dan vergt dat een geheel andere kennis om dit voor elkaar te krijgen.

Niet dat daardoor andere teams plots gaan winnen want hoe je het ook wend of keert de beste teams met het meeste geld blijven toch wel in de top.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

laat ze eerst hier maar eens aan werken

Quote

Ambitie Formule 1 om in 2030 CO2-neutraal zijn

en

Quote

Formule 1 wil over op CO2-neutrale benzine vanaf 2021

 

bronnen

https://nl.motorsport.com/f1/news/formule-1-co2-neutrale-benzine-2021/4426973/

https://www.grandprixradio.nl/2019/11/12/formule-1-wil-in-2030-co2-neutraal-zijn/

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden, gerrit B zei:

een flinke besparing op brandstof

uh door minder hard te rijden soms?

 

Brandstof CO2 neutraal maken bestaat niet maar dat kan wel op papier natuurlijk met CO2 emissie rechten zoals Tesla doet die boeven.

Dus er is echt wel wat meer nodig dan de uitlaatpoortjes uitfrezen om een Formule 1 Motor te ontwikkelen die CO2 neutraal is en ook de hele wedstrijd met publiek vluchten naar het circuit en banden onder de bolides op het circuit.

Ik wacht de E brandstof af die CO2 neutraal is!

 

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Met die 20 x 225 liter brandstof krijgen ze nog niet een transport vliegtuig de lucht in om het hele circus te verhuizen.

Daar maak je de F1 niet co2 neutraal mee.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...