Ga naar inhoud


Lekkage Peugeot 107


Anoniem

Aanbevolen berichten

Bij de auto van mijn vriendin hebben we een lekkage in de kofferbak. Een bekend probleem bij dit type en de Aygo en Citroen C1. De mat wordt drijfnat en bij het reservewiel stond al een laagje water. Ik ben erachter gekomen dat de oorzaak een rubberen afdekring onder de lampenpartij linksachter is. Vanaf 3:45 in het filmpje laten ze een mooie oplossing zien, watervast rubbertape wat aan de bovenzijde niet plakt. Iemand enig idee waar zoiets te krijgen is?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bij de betere automaterialen zaak kunt u "plastisch kitsnoer" kopen. Of even zoeken via google voor webwinkels. Tochtstrip van schuim materiaal zal ik niet aan bevelen. Deze worden op een duur poreus. Ik zal ook de achter bumper demonteren daar zit zowel rechts als links een ventilatie rooster waar ook water in kan stromen.

 

1746915666_Ventilatieachterbumer.JPG.829082c591f210a605928c473740ba6f.JPG

 1526495530_Plastischkitsnoer.JPG.db0e5fc44a03945a2eaee8efe3ad03fc.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, scubadiver zei:

gewoon bij doe het zelf zaken te kopen ,is een soort tochtband.

https://www.allekabels.nl/tape/29/1073725/schuimtape.html?gclid=CjwKCAiAirb_BRBNEiwALHlnD0T9H_XLzA5ZQEa8tRixGj46b4MA-7-1hpoyouVCOKZ7P0FCVEgVvhoC5rwQAvD_BwE

Deze is ook te kopen in rubber uitvoering.

 

 

Ziet er goed uit, maar dan zou het de rubberen uivoering moeten zijn, omdat het echt waterdicht moet zijn. Die hebben ze daar helaas niet. Maar de maten zouden wel goed moeten zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, kiekiek zei:

Bij de auto van mijn vriendin hebben we een lekkage in de kofferbak. Een bekend probleem bij dit type en de Aygo en Citroen C1. De mat wordt drijfnat en bij het reservewiel stond al een laagje water.

 

Jij wil zeker bij die vriendin van je scoren. 

En dan in een goed blaadje komen te staan. 

Ja, wat sommige mannen al niet voor vrouwen allemaal doen. 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden, gerrit B zei:

Lijkt me eigenlijk een overduidelijke constructiefout van Peugeot, hebben die niet een terugroepactie oid. om dit op te lossen?

 

De Aygo, C1 en 107 van bouwjaar 2005 tot en met 2013 was idd een terugroep actie voor losrakende achterzijruit (constructiefout). De water lekkage komt door gebruik van goedkope materialen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat type schijnt een werkelijke water magneet te zijn. Aan voorkant zitten flapjes in de afvoer die blaadjes en smurrie tegen houden. Laten juist die flapje die dan alles hebben tegengehouden het water her intetieur in laten lopen.

 

Wat een slecht ontwerp. Nu knippen of scheuren die flapjes eraf opdat het wel kan weglopen.

 

Zoek maar eens op lekkage voor dat model en het een hele waslijst.

 

Ik heb ook een lekkage gehad in de kofferbak en het loopt naar het laagste punt en daar zit ook de afvoer. Uiteindelijk gevonden en de kit die de overgang van het dak naar de kofferbak was niet goed meer. Daarna was het opgelost.

DM7080 - DM8000 met twee Multytenne 45 twin en een Triax 78cm draaibaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Zatter zei:

Ik heb ook een lekkage gehad in de kofferbak en het loopt naar het laagste punt en daar zit ook de afvoer. Uiteindelijk gevonden en de kit die de overgang van het dak naar de kofferbak was niet goed meer. Daarna was het opgelost.

 

Een water lekkage is altijd lastig op te sporen. Ik zag dan een druppelspoor op het linker stoffen paneeltje van de achterbak. Dan denk je gelijk aan de afdichting van de lampenpartij links, maar ook de afdichting van het derde remlicht kan de oorzaak zijn, omdat daarvan een gootje naar links en rechts loopt. Verder een prima karretje, we liepen er bij stom toeval tegenaan, 10 jaar oud met 30.000 km op de teller, boekjes en alles erbij, dus niet terug gedraaid ;)

aangepast door kiekiek
Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, kiekiek zei:

liepen er bij stom toeval tegenaan, 10 jaar oud met 30.000 km op de teller, boekjes en alles erbij, dus niet terug gedraaid

Ja joh.Net zo betrouwbaar als het Corona vaccin.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of zij mijn Covid-19 vaccinatie ook gaan bijschrijven in mijn vaccinatie boekje. Nog ruimte genoeg.

 

Het terugdraaien van een vaccinatie is onmogelijk.

 

Bij een volgende APK komt altijd te voorschijn dat het onlogische kilometerstand is als die lager is. Of ze hebben voor elke APK de kilometerstand gemanupileerd. Dan helpt zefs geen autopas.

 

De laatste alinea gaat over autos en niet ik.

DM7080 - DM8000 met twee Multytenne 45 twin en een Triax 78cm draaibaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Drs. " (nog nooit een universiteit van binnen gezien ) IJzerbout op 31 december":

 

Jij wil zeker bij die vriendin van je scoren. 

En dan in een goed blaadje komen te staan. 

Ja, wat sommige mannen al niet voor vrouwen allemaal doen. 

 

Lekker positieve bijdrage aan een serieuze technische vraag.

Mijn wens voor 2021:   flikker dit misselijke kwatsertje van dit forum.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...