Jump to content

Zenders uitgevallen?

Zunigkyk
 Share
Followers 2

Recommended Posts

13 uren geleden, Sprietje zei:

Ik ben bang dat je schotel niet helemaal goed staat. Hier in Zuid-Spanje bij onbewolkt weer geen enkele storing op CD.

Bagger, Wel bedankt voor je reactie!

LUFT 36-643 monoblock TWIN-LNC 3.0

VuPlus Duo

Canaal Digitaal

16 uren geleden, IVIarcel zei:

Afgelopen zaterdag zero sat-ontvangst op CD zenders. Ik dacht toen omdat het sneeuwde... dat het een normale atmosferische storing was. dat gebeurt over het algemeen niet zo vaak (2-3 per jaar misschien). Gisteren weer alles op 99%. nu vanavond weer prut...

Overigens ZDF wel zonder problemen te ontvangen. Weet iemand of er algemene problemen zijn? Ik las ergens iets over dat het ook aan de verzendende kant kon liggen (uplink)? Maar Ik zie ook geen zwaar weer boven Amsterdam op weer radar.

Dit is een veel gemaakte fout,  je kunt de ontvangst van zenders niet met elkaar vergelijken. ZDF zit notabene op een andere satelliet. Kan een andere footprint hebben en de signaal sterkte van transponders zit ook verschil in.  Tevens speelt de gebruikte modulatie en het aantal foutcorrectie bitjes ook een hoofdrol. Die bepalen namelijk wat de ontvangstdrempel is.  De maat van je schotel en hoe goed deze is uitgericht bepaald of jij boven die ontvangstdrempel uit komt en hoeveel weerreserve jij hebt. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & DVB-T2 / Rpi2 ADS-B (MLAT) FlightFeeder

IPTV:  KPN 4K IPTV / Android 4K IPTV box / KODI & Netflix / 60 TB SAN / Glasvezel: 500/500 Mbit

• Moderators

Gewoon te ontvangen, geen uitval

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Solo 4K, Vu+ Solo 4K, Humax Rebox-8500, Rebox-8000, Wisi OR 280
Nokia 9500, Nokia 9800, HDCI-2000,Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

30 minuten geleden, Jan Ambers zei:

Zit NPO2 nog in de ether?  Sinds zaterdagavond ontvang ik die nie meer! Of zijn er parameters gewijzigd? Of zit er te weinig signaal?

Sneeuw op de schotel ?

Edited by Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & DVB-T2 / Rpi2 ADS-B (MLAT) FlightFeeder

IPTV:  KPN 4K IPTV / Android 4K IPTV box / KODI & Netflix / 60 TB SAN / Glasvezel: 500/500 Mbit