Ga naar inhoud


Zenders uitgevallen?


Zunigkyk

Aanbevolen berichten


16 uren geleden, IVIarcel zei:

Afgelopen zaterdag zero sat-ontvangst op CD zenders. Ik dacht toen omdat het sneeuwde... dat het een normale atmosferische storing was. dat gebeurt over het algemeen niet zo vaak (2-3 per jaar misschien). Gisteren weer alles op 99%. nu vanavond weer prut...

 

Overigens ZDF wel zonder problemen te ontvangen. Weet iemand of er algemene problemen zijn? Ik las ergens iets over dat het ook aan de verzendende kant kon liggen (uplink)? Maar Ik zie ook geen zwaar weer boven Amsterdam op weer radar.

 

Dit is een veel gemaakte fout,  je kunt de ontvangst van zenders niet met elkaar vergelijken. ZDF zit notabene op een andere satelliet. Kan een andere footprint hebben en de signaal sterkte van transponders zit ook verschil in.  Tevens speelt de gebruikte modulatie en het aantal foutcorrectie bitjes ook een hoofdrol. Die bepalen namelijk wat de ontvangstdrempel is.  De maat van je schotel en hoe goed deze is uitgericht bepaald of jij boven die ontvangstdrempel uit komt en hoeveel weerreserve jij hebt. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Gewoon te ontvangen, geen uitval

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden, Jan Ambers zei:

Zit NPO2 nog in de ether?  Sinds zaterdagavond ontvang ik die nie meer! Of zijn er parameters gewijzigd? Of zit er te weinig signaal?

 

Sneeuw op de schotel ?

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...