Ga naar inhoud


Zenders uitgevallen?


Zunigkyk

Aanbevolen berichten

Vanavond eerst veel storing en dan uitval van zowat alle FTA zenders kanalen 82-98 geven 'no signal'.

Dat zit op 19,2

Maar daar zit kanaal 126 Euronews (Deutsch) ook op en die doet het wel.

Bij canaldigitaal staat deze zenderlijst, 82-92 staan er op als FTA, lijkt me  allemaal zoals vroeger.

 

Heb alle satellietzenders opnieuw laten zoeken. Er is niets gewijzgd (zegt hij).

Is er iets in de satelliet upstream aan de hand ofzo? Lijkt me serieuze storing.

 

UPDATE(1) (10 minuten later) Inmiddels zijn de meeste zenders weer terug. Maar kanaal 84 CNBC HD geeft nog steeds 'no signal'.

UPDATE(2) (weer 5 minuten later) kanaal 84 CNBC HD doet het nu ook.

 

Alles lijkt opgelost.

aangepast door Zunigkyk
Update1, Update2
Link naar reactie
Delen op andere sites


dat zijn vrije zenders waar Canal digitaal niks mee te maken hebben, als er aan de Uplink net een zware regen val zit dan kunnen deze wegvallen, of uw schotel staat niet meer perfect afgesteld.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, digitaal kijker zei:

voor de Vlaamse en Nederlandse gecodeerde zenders in Amsterdam, de vrije zenders staan op verschillende plekken.

 

Je bedoeld Hilversum denk ik.   

 

Ik vermoed eerder dat de TS gewoon zelf signaal verlies had door het slechte weer op zijn lokatie. Het probleem is dat je zenders niet kunt vergelijken want sommige transponders hebben een hogere ontvangst drempel dan anderen.  

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Codx

Ik heb te weinig ervaring met typische uitvalomstandigheden. Ik maak het misschien 1x per 3 jaar mee. In mijn herinnering ging dat gepaard met stortregen/onweer.

Maar je kan best gelijk hebben: hoewel hier in Tilburg bepaald geen noodweer was zat ik volgens de kaart wel in een langgerekt gebied met lichte regen in het zuiden tot voorbij Luxemburg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Zunigkyk zei:

@Codx

Ik heb te weinig ervaring met typische uitvalomstandigheden. Ik maak het misschien 1x per 3 jaar mee. In mijn herinnering ging dat gepaard met stortregen/onweer.

Maar je kan best gelijk hebben: hoewel hier in Tilburg bepaald geen noodweer was zat ik volgens de kaart wel in een langgerekt gebied met lichte regen in het zuiden tot voorbij Luxemburg.

lichte regen op de grond kan best dichte sneeuw op een paar honderd meter hoogte zijn en dan verzwakt het signaal, en in combinatie met een niet helemaal meer zuiver uitgerichte schotel valt het signaal weg....

Samsung 40D6510WS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 24-1-2021 om 03:26, Zunigkyk zei:

Maar je kan best gelijk hebben: hoewel hier in Tilburg bepaald geen noodweer was 

Wel een noodbevel, maar dat was zondag, een dag later. Misschien toch een voorbereidende poging tot sabotage van de ontvangst van MSM?  😁

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook uitval/hapering op NPO 1

 

Channel master 180 cm draaibaar 31,5 west tot 76,5 oost met lnb revolver met Circ ku band lnb, 1 keer Ku band lnb, Inverto Ka Ku en  lnb voor 26 oost amateur band

T90 schotel  sat posities 42, 39, 28, 23,5, 19,2 16, 13, 9, 4,8 en 0,8. Unimesh 3,10 m met 2 keer C band lnb

Ontvangers Octagon sf8008, Extrend 9500, Edision Mio 4k, Zgemma H9 twin TBS 5927 USB

Alles tijdelijk buiten gebruik.i.v.m verhuizing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afgelopen zaterdag zero sat-ontvangst op CD zenders. Ik dacht toen omdat het sneeuwde... dat het een normale atmosferische storing was. dat gebeurt over het algemeen niet zo vaak (2-3 per jaar misschien). Gisteren weer alles op 99%. nu vanavond weer prut...

 

Overigens ZDF wel zonder problemen te ontvangen. Weet iemand of er algemene problemen zijn? Ik las ergens iets over dat het ook aan de verzendende kant kon liggen (uplink)? Maar Ik zie ook geen zwaar weer boven Amsterdam op weer radar.

 

Enig idee?? anders moet ik waarschijnlijk weer het dak op om de schotel vast te schroeven🤪.

Groeten Marcel

LUFT 36-643 monoblock TWIN-LNC 3.0

VuPlus Duo

Canaal Digitaal

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...