Ga naar inhoud


Software voor plattegrond en 3D


Psychosammie

Aanbevolen berichten

Heren en dames ook (Koot en Bie),

 

Wij hebben een nieuw huis gekocht. Nu mogen we gaan nadenken hoe we de tent willen inrichten en waar dan dus de lampjes en stopcontacten moeten komen. Het zou leuk zijn als we daarvoor software kunnen gebruiken om een plattegrond te kunnen tekenen en misschien ook wel 3D door de woning kunnen lopen. Jet ziet dit vaak bij woonprogramma's.

 

Iemand een idee voor geschikte software?

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Voor die toepassing heb ik in het verleden smartdraw gebruikt...  Toentertijd was het wel als standaard in inches / feet, maar kon je omzetten... (We praten wel over 12 jaar geleden 😉 )

 

Een snelle google search https://www.google.com/search?q=3d+floorplan+design+software geeft een aantal redelijk goed uitziende hits....

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, Psychosammie zei:

Jet ziet dit vaak bij woonprogramma's.

Die (modelleurs) doen daar wel een paar dagen over, niet dat je denkt dat zo iets vanzelf gaat.

En dergelijke software kost een flinke stuiver.

 

Sketchup (importeert ook reeds bestaande tekeningen van plattegronden,doorsneden en gevels)

Autocad (importeert ook vector pdf's van palttegronden en bestaande tekeningen van plattegronden,doorsneden en gevels)

Maya

Draftsight

3Dmax

Archicad

Allplan

3Dsolids

en vele meer

 

Belangrijk voor een goede impressie is het juiste oppervlaktemateriaal, kleur en lichtval.

(zo iets zie je al in je browser als je >Sketchup room< intikt en dan afbeeldingen laat zien)

 

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lekker veel tips. Dank!

Morgen eens kijken. Heb zelf Floorplanner gevonden. 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik vaak zie bij interieur ontwerpers is sketchup.

Voordeel hiervan is dat een meubelwinkelier zijn eigen meubels bij in een bibliotheek kan zetten en je meteen de uitgezochte meubels in je eigen digitale kamer kunt plaatsen om te kijken of het past en staat.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Psychosammie zei:

Lekker veel tips. Dank!

Morgen eens kijken. Heb zelf Floorplanner gevonden. 

Ja dat is een mooie, ook voor de badkamer gebruikt.

Mutant HD51 4K 2 keer, Xtrend ET4000, Openpli 7, Schotel Trax 64, 2x 1e Tripleblock lnb, Astra 1,2,3  / 2e Duoblock lnb, Astra 2,3

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Psychosammie zei:

Heb zelf Floorplanner gevonden.

Dat is een heel intuïtieve voor de leek en ook snel resultaat.

 

Met Autodesk recap photo maak ik van meerdere interieur foto's een 3d model (met behulp van drone opnames ook mogelijk) en werk dat dan verder uit in Autocad 2021 of Sketchup.

Is helaas wel heel duur met een jaarlijkse licentie. Dan moet je al met vette winst je oud huis hebben verkocht :grin:

 

 

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Huis moet nog gebouwd worden. Ik hoop dat ze in april gaan beginnen. Helaas is er een bezwaar ingediend op de omgevingsvergunning dus daar moet ik nog even langs met een man of honderd en een loden pijp :mad:

 

De vette winst moet volledig in de overbruggingshypotheek. 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat om een groot project met verschillende deelplannen. Er is nu bezwaar gemaakt op alle nog niet goedgekeurde deelplannen. De grap is dat die deelplannen er nog lang niet allemaal zijn, het is een meerjarenplan. Daarnaast zijn er helemaal geen buurtbewoners want midden in een weiland. En jezelf druk maken over een zeldzaam kikkertje hoeft ook niet meer want de zandvlakte ligt er al wel.

 

Deze grappen gaan mij grof geld kosten want later beginnen met bouwen betekent later mijn huidige huis kunnen verkopen en dus langer betalen aan de overbruggingshypotheek. 🤬

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...