Ga naar inhoud


Schotel draaibaar maken nog zinvol?


Sat-Ghost

Aanbevolen berichten

Vanwege overstap op Glasvezel  Canal Digitaal opgezegd.

Vanaf 1988 tot voor kort schotel gehad voor NL zenders. RTL4, Multichoice, Canal digitaal.

Sat ontvanger verplaatst naar de hobbykamer.

Ik heb nog een Diseq rotor liggen op zolder echter ik heb geen zicht meer (rechts) na de Hotbird 13graden.

Is het de moeite waard de schotel te verplaatsen om zo meer Satellieten te kunnen ontvangen.

Geen idee of er nog veel vrije zenders te vinden zijn in die richting.

Kan de lijsten natuurlijk doorspitten maar hoor graag jullie ervaringen 😀

 

Alvast dank.

 

Nieuw account aangemaakt mijn oude zal er wel uit gekukeld zijn vanwege mijn afwezigheid.

 

aangepast door Sat-Ghost
Link naar reactie
Delen op andere sites


Rotor is leuk als je veel zenders wilt ontvangen. Mijn eerste opstelling jaren geleden was ook met een rotor. Heeft 2 nadelen zappen duurt best wel lang en vergeet ook niet waar je de schotel plaatst buren vinden het niet zo'n succes als je midden in de nacht gaat zappen en zij hebben het slaapkamerraam open.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Sat-Ghost zei:

echter ik heb geen zicht meer (rechts) na de Hotbird 13graden

Verder richting zuid - westelijk geen zicht , als ik het goed begrepen heb ??

42°Oost , een hoop vrije Turkse zenders

33°Oost , 3 Franstalige Zenders voor Zwitserland , vaak met originele audio

28,2° Oost , Freesat UK TV , free To Air

23,5°Oost , TV Vlaanderen , Canal Digitaal

19,2°Oost , Veel Duitse , BVN (beste van vlaanderen & Nederland)

16°Oost , veel zenders uit de Balkan

13°Oost , o.a. een aantal Italiaanse , Arabische , Enkele Russisch

https://www.flysat.com/satlist.php

 

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Top voor de reacties.

Als het weer weer beter gaat worden maar  eens weer aan het klussen.

Kijken of we de oude hobby weer eens leven in kunnen blazen.

 

Jaren lang een 90cm Gregorian schotel draaibaar gehad alleen helaas met een storm oud ijzer geworden.

Tot nu een 90cm vaste opstelling met multifeed aangesloten op 2 Reboxen 9000 in gebruik gehad.

 

@ton68 buren hebben hier in het buitengebied geen last mij.

Wel een uitdaging i.v.m. hoge bomen een groot draaibereik te krijgen.

 

 

aangepast door Sat-Ghost
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, ton68 zei:

Heeft 2 nadelen zappen duurt best wel lang

 

Je TV zenders in de juiste bouquetten zetten en een degelijke EPGimport kan overmatig veel rotor bewegingen voorkomen.

Dat is met verschillende lijstjes die je kan downloaden een potpourri en door mekaar gehusseld, dus zelf je settings maken op de enigma2 kast.

 

Volgens mij was de 5 West ook wel interessant gezien frans italiaans en duitse zenders (arteHD) (kingofsat opzoeken)

 

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 13-2-2021 om 10:51, Tonskidutch zei:

Volgens mij was de 5 West ook wel interessant gezien frans italiaans en duitse zenders (arteHD) (kingofsat opzoeken)

 

 

Je vergeet er wel bij te melden dat je een multistream tuner moet hebben om deze zenders te kunnen bekijken.

Draaibaar schotel is alleen nog zinvol als je zoek bent naar feeds.

Voor gewoon zenderontvangst neem je beter een multi-beam schotel zoals Cahors big bisat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, patje7of9 zei:

Je vergeet er wel bij te melden dat je een multistream tuner moet hebben om deze zenders te kunnen bekijken

dat klopt op een oude reeboc gaat dat niet

maar misschien heeft ie een spliksplinter nieuwe TV die USALS kent en ook een multistream tuner

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Tonskidutch zei:

maar misschien heeft ie een spliksplinter nieuwe TV die USALS kent en ook een multistream tuner

Ik denk niet dat tv fabrikanten zulke geavanceerde instellingen zullen plaatsen voor multistream ontvangst.

Zoals het aanpassen van de root/gold nummer en stream id.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, patje7of9 zei:

geavanceerde instellingen zullen plaatsen voor multistream ontvangst

Mijn LG laat wel gedeeltelijk multistream zien , destijds de Italianen op 5°W ,

ik kon ze zien , maar wanneer ik dan bv naar een niet-multistream overschakelde ,

en weer terug , dan had ik een ander gedeelte van hetzelfde Italiaans pakket !!

En 5°O , Het multi-stream oekraieens pakket daar loopt die zelfs soms op vast !!

Alhoewel , niet op alle frequenties !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al jaren een draaibaar systeem, ontvangst 42E naar 30W, veel vrije kanalen op de satelliet, op 5W multistreamkanalen, werken perfect op mijn Mutant HD51

Het is wel een hobby om dit te doen, je moet wel vrij zicht hebben om alle satellieten te ontvangen. Ikzelf heb vrij zicht op het zuiden.

Ik zou niet meer anders willen, ieder zijn smaak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @Altobelli

Kan je je schotel ècht niet naar 52E draaien, daar zit een muziekzender genaamd "Turkmen Owazie, ze zenden de meest merkwaardige en mooie muziek uit.

 

Het scheelt maar een klein beetje naar links gezien vanaf de 42E; ff de sat toevoegen en de parameters die ik je hieronder ga geven:

52.0°E action_collapse.gif1TurkmenÄlem/MonacoSat 12304.00 V 31 West DVB-S2 QPSK 27500 2/3 36.4 Mb/s  1 1 KingOfSat charts update form
  zap.gif Owazy TV   General Turkmenistan FTA 206 106 hd.gif 133 tuk  1006  106    2015-06-27 +

 

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Altobelli zei:

Ik heb al jaren een draaibaar systeem, ontvangst 42E naar 30W, veel vrije kanalen op de satelliet, op 5W multistreamkanalen, werken perfect op mijn Mutant HD51

Het is wel een hobby om dit te doen, je moet wel vrij zicht hebben om alle satellieten te ontvangen. Ikzelf heb vrij zicht op het zuiden.

Ik zou niet meer anders willen, ieder zijn smaak.

Ik gebruik ook een Mutant HD51, en heb er 2 schotels op staan:

Een big-bisat voor de satellieten die ik dag dagelijks gebuik   (5W-39E)

En een draaibare van 120 cm om de zwakker satellieten te ontvangen, en de de satellieten verder naar het westen of oosten.  (30W-63E)

 

Ik heb een vraagje: naarmate in verder naar het weten of oosten draai nemen de ontvangswaarden gevoelig af.  In het oosten zitten volgens Lyngsat een aantal satellieten die je met een 70 of 80 cm schotel kan ontvangen. 
Bij mij, lukt het maar net om deze binnen te halen me de 120cm schotel. 

Verzwakt bij jou de ontvangst ook als je verder naar het oosten gaat?   Of heb ik mijn schotel niet goed afgesteld?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...