Ga naar inhoud


Compleet raadsel VU+ Uno 4k SE geeft geen beeld op de HDMI ingang van mijn nieuwe AVR


hcfreak
Ga naar oplossing Opgelost door hcfreak,

Aanbevolen berichten

10 minuten geleden, hcfreak zei:

.....begrijp,ik je goed moet ik niet de 2 dot exe programma’s installeren waar ik het boven over had ( MCu en FGPA) ?

Wat ik in de manual lees. Je wilt dat ik alleen met de GUI map verder ga? 

 

Ja om verder te komen heb ik dat voorgesteld. Ik weet niet waarom het updaten niet lukt. Het updaten is nu niet erg belangrijk.

Het manual geeft je ook die mogelijkheid:

Once you have correctly selected, downloaded and installed the right driver, you can proceed with either updating Firmware (p.20) or using GUI utility (p.24)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik ben er alweer een stapje verder!

Ik heb de instructie gevolgd (zie bijgesloten screenshot en de EDID text file waar je om gevraagd had) 

en de HDF Int II aangesloten op mijn AVR `(tussen AVR en mijn monitor de normale setup)  Ik las niet in jouw instructie dat ik de HDF aan mijn laptop moest hangen..

 

alle stappen gingen goed tot aan "kies een vrije Custom Edit positie bij Custom Select Port O bijvoorbeeld 8.(heb het EDID bestand ook opgeslagen)

Als ik op de scrolbar klik wordt de balk blauw en ik dacht daar 8 te kunnen kiezen.

ben niet maar niet verder gegaan met experimenteren dat vond ik te link.zie verder screenshot.Wacht jou instructie wel af voordat ik ver ga. Bedankt zover stapje voor stapje komen we er.

screenshot GUI HDF.jpeg

EDID JVC.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, dat is geen geldige EDID. Dat kun je zien aan al die zelfde getallen. Een geldige Edid begint altijd met 00 FF FF FF FF FF FF maar wat volgt lijkt random.

Dat komt omdat de HDF de projector niet ziet. Waarschijnlijk omdat die van de spanning af is.

Ook is er geen ingangssignaal, dat is waarschijnlijk de reden dat je de vrije Custom EDID niet kunt instellen.

De AVR moet aanstaan en een signaal uitsturen. Normaal gesproken hoef je de projector niet op te starten, wel op standby houden.

De HDF vermeldt in het info venster vanzelf of alles ok is. Rechts moet een Edid vermelding staan. Links staat dan 'connected' of 'connected but on standby'

 

Mocht het toch niet lukken controleer dan of de driver correct is geïnstalleerd.

[Configuratiescherm>programma's>>programma's en onderdelen]  moet de volgende regel bevatten:

Silicon Laboratories USBXpress Device

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben alweer een grote stap verder.

 

1. de driver gecontroleerd: die moet goed installed zijn (zie screenshot) Hij komt ook tevoorschijn bij programma's zoals jij aangaf

 

2. heb de HDF toch maar eens aangesloten op de laptop (met de JVC direct op output 0 zoals je aangaf)

opnieuw GUI opgestart en zie nu wel Active output 'ingevuld' op de GUI : PORT 0 (BOT)

heb de Denon en de projector aan (monitor en JVC geven 4k beeld van de VU+)

ik krijg een valide EDID te zien (zie screenshot 2)

Heb Custom EDID HDF ingesteld  en bij Port 0 gekozen voor 8 (custom default EDID #8)

ik kreeg daarna geen beeld meer op beide devices

heb in de GUI de EDID schakelaar terug gezet naar AUTO MIX en kreeg weer beeld op de monitor en via de JVC.

heb de EDID opgeslagen en een text file gemaakt (zie bijlage)

 

graag jouw commentaar (ik ga vanmiddag nog even testen in de normale set up ook met de laptop) bedankt zover (het is toch een machtig kastje en zijn geld waard al beheers ik het nog lang niet als je begrijpt wat ik bedoel)

driver installed.jpeg

nieuwste screenshot GUI.jpeg

Nieuwe EDID JVC.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

De EDID is niet van je projector maar van je 1080p TV.

Zie de door Moninfo geparste data:

 

moninfo_LCDTV.txt

 

Dus even opnieuw en dan niet vergeten, nadat je de custom Edid hebt geselcteerd, de Edid te uploaden.

Dat de displays even wegvallen is volkomen normaal, zodra je de juiste Edid hebt geupload, komt dat weer terug.

aangepast door Old Satterhand
Link naar reactie
Delen op andere sites

Super denk dat het gelukt is! 

Inderdaad mijn fout, toch niet goed gekeken ! (upload file)

Hierbij een screenshot van de GUI en een text file (met in ieder geval een andere EDID erop)

 

heb nog ff de JCV direct op de HDF aangesloten laten zitten. Heb alle bronnen beeld op beide displays. 

super thx!

 ga het dadelijk/morgen weer origineel aansluiten en kijken wat het doet. 

zie nog ff geen reden om te gaan experimenteren met jouw alternatieve aansluit van mijn laptop want de PC resoluties worden toch geaccepteerd anders had ik geen beeld van de laptop op mijn scherm en op mijn monitor. Lekker de laptop ook op de Denon HDMI ingang laten zitten toch? (ook nog toegevoegd een foto van mijn set up: bovenop in het midden de VU+ en links op het remote control kastje de nieuwe wonderboy.

 

als er nog meer is dat ik moet weten of kunnen (heb al wel 2 keer de manuaal aandachtig doorgenomen) hoor ik dat natuurlijk graag. 

 

thx!

 

screenshot na upload file.jpeg

IMG_2195.jpeg

versie 3 edid file JVC.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, hcfreak zei:

...Hierbij een screenshot van de GUI en een text file (met in ieder geval een andere EDID erop)....

 

Het parsen met Moninfo gaat niet helemaal goed met die nieuwe 4K formaten. Maar het is duidelijk dat dit juiste Edid is.

Wat is eigenlijk het type van jouw projector?

 

moninfo_JVCproj.txt

 

28 minuten geleden, hcfreak zei:

..zie nog ff geen reden om te gaan experimenteren met jouw alternatieve aansluit van mijn laptop want de PC resoluties worden toch geaccepteerd anders had ik geen beeld van de laptop op mijn scherm en op mijn monitor. Lekker de laptop ook op de Denon HDMI ingang laten zitten toch?....

 

Je hebt nu de resolutie van je laptop op 1920x1080 staan? Dan moet het perfect werken via de Denon.

Bij de Vesa resolutie (1024 x  768p) heb je kans dat de scaler niet werkt, maar dat is ook geen geen probleem omdat beide displays die aan kunnen.

De HDF geeft die resoluties gewoon 1: 1 door. Ik heb van jou begrepen dat de Denon die 1024 x  768p wel doorgeeft?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

47 minuten geleden, hcfreak zei:

... ga het dadelijk/morgen weer origineel aansluiten en kijken wat het doet....

..als er nog meer is dat ik moet weten of kunnen (heb al wel 2 keer de manuaal aandachtig doorgenomen) hoor ik dat natuurlijk graag. ...

 

 

Het maakt nu niet meer uit hoe je de projector aansluit.

Om te weten of er nog meer te verbeteren valt ontvang ik hier graag de config file.

Die kun je maken met de [config] tab en 'export'

Link naar reactie
Delen op andere sites

JVC DLA 9500 ( hij heeft helaas (niet te betalen) geen native 4k paneel aan boord, maar maakt een 4k plaatje met de JVC pixel shift (extra polatie van een halve pixel diagonaal) 

 

ik heb nog geen 1920x1080 uit mijn laptop weten te halen. (de resolutie die ik ingesteld had  is 1366 x 768 en voor zover ik bij grafische eigenschappen beeldscherm zie is dit het maximum en heeft ook een poos heel goed gewerkt via de Denon op mijn scherm)

 

Toch een tegenvaller: ik heb de originele set up weer in gebruik genomen voor een test. Dus de JVC krijgt zijn signaal via de Denon out, die gaat naar de Feintech

Heb dus ook de splinter/convertor op de JVC aangezet (splits het signaal naar 2 k en pas through dit is 4k voor de eerste HDMI ingang van de JVC het 2 k signaal komt na een 2k picture enhancer naar de tweede ingang van de JVC)

 

Ik krijg geen beeld. Ook niet als ik de JVC uit en weer aanzet daarbij ik de Feintech ertussen uit gehaald hebl en kies voor een directe invoer Denon--> JVC. Geen beeld.

Ben naar de GUI gegaan zie dat de JVC niet is aangesloten (zie opname GUI/Laptop) snap dat niet. Fijn als je nog even meekijkt want ik ben er nog niet helemaal.

(heb wel even geprobeerd opnieuw upload file geen verbetering) Misschien moet ik nog iets kiezen op de GUI, maar ik ga niet experimenteren. Zo stapje voor stapje is wel zo  safe. 

Beeld via de JVC tot nu toe alleen met de JVC direct aan de HDF .

 

opname geen beeld JVC.jpeg

had je laatste bericht nog niet gelezen. 

config later doen? eerst even de JVC aan de praat krijgen zie boven? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, hcfreak zei:

...Toch een tegenvaller: ik heb de originele set up weer in gebruik genomen voor een test. Dus de JVC krijgt zijn signaal via de Denon out, die gaat naar de Feintech

Heb dus ook de splinter/convertor op de JVC aangezet (splits het signaal naar 2 k en pas through dit is 4k voor de eerste HDMI ingang van de JVC het 2 k signaal komt na een 2k picture enhancer naar de tweede ingang van de JVC)

 

Ik krijg geen beeld. Ook niet als ik de JVC uit en weer aanzet daarbij ik de Feintech ertussen uit gehaald hebl en kies voor een directe invoer Denon--> JVC. Geen beeld.

 

Ik denk dat dat komt door het brakke Edid management van de Feintech. In combinatie met de AVR gaat er iets volledig mis.

Waarom test je dezelfde setup (dus met de Feintech) niet met de HDF ipv de AVR?

Bovendien kun je dan op de GUI zien wat er fout gaat.

Om de Edid van de Feintech te omzeilen kun je kiezen voor  custom scaling op de HDF.

 

13 minuten geleden, hcfreak zei:

...Ben naar de GUI gegaan zie dat de JVC niet is aangesloten (zie opname GUI/Laptop) snap dat niet....

 

Als je de projector op de AVR aansluit zie je die inderdaad niet in je GUI.

Die ziet alleen het signaal wat uit de AVR komt (Rx0), dat gaat ook naar de projector.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga ik morgen meteen doen. Voor alle duidelijkheid: de HDMI die normaal in de Denon steekt aansluiten op de HDF Fury Int II  en vandaar naar de Feintech die het signaal doorgeeft naar de projector.

(had al eerder op jouw advies de JVC direct -zonder de Feintech- via de HDF gekoppeld aan de JVC. Dat verliep (uiteraard) probleemloos.

 nuttige opmerking over het uitlezen van de JVC op de HDF (geen gegevens van de JVC als je de projector op de AVR aansluit. Wel als de JVC aan de HDF zit.

 

wanneer moet ik de HDF aan de laptop hangen, voor welke situaties/handelingen is dit nodig? of heb ik daar als alles goed staat niet veel meer mee te maken? 

 

wordt vervolgd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, hcfreak zei:

.... Voor alle duidelijkheid: de HDMI die normaal in de Denon steekt aansluiten op de HDF Fury Int II  en vandaar naar de Feintech die het signaal doorgeeft naar de projector...

 

Ik zou de Feintech nog even weglaten. Dus de projector rechtstreeks op de HDF (out 0).
Kies de VU+ als bron op de AVR. Een HD zender volstaat omdat de VU+ opschaalt naar UHD.

 

Omdat ik uit je verhaal begrepen hebt dat je de Custom Edid #8 hebt overschreven raad ik je aan om die opnieuw te maken.
Als je de juiste Edid eerder hebt gesaved dan volstaat het om die in te lezen (load from file) en dan te uploaden.

 

Werkt dat goed? Maak dan een screenshot van het info venster van de GUI en sla dat nog even op. Je kunt ook een config file maken met als naam [zonderFT].
Sluit dan pas de Feintech aan. Maak daar ook een screenshot of config file [metFT] van, ongeacht het resultaat.

Rapporteer daarna het resultaat en post de screenshots/config files hier.

 

1 uur terug, hcfreak zei:

...wanneer moet ik de HDF aan de laptop hangen, voor welke situaties/handelingen is dit nodig? of heb ik daar als alles goed staat niet veel meer mee te maken?

 

Zolang het nog niet goed werkt zou ik de laptop nog even aangesloten laten.
Als alles goed werkt, sla je eerst de config file op met de datum in de naam, zodat je altijd weer terug kunt als je om wat voor reden ook de werkende configuratie bent verloren.
Daarna kun je de HDF blijvend aansluiten op je USB voeding.

 

aangepast door Old Satterhand
typo
Link naar reactie
Delen op andere sites

IK heb de instructies gevolgd:

 

exp.1: JVC direct op de HDF OUT 0  (zonder de Feintech van de JVC)--> beeld op beide displays. eerst nog herhaald Custom Edit #8 upload file gedaan En safe file (naam    zonder FT) zie screenshot 1 van het GUI scherm. (en uiteraard de HDF aan de laptop gehangen)

 

exp.2: zelfde set up maar nu de HDF OUT 0 met de Feintech van de JVC verbonden (beide HDMI inputs JVC bezet)--> beeld monitor en JVC (met parameters displayed)

           GUI opgestart--> info compleet dacht ik (zie screenshot 2) Safe File gedaan--> naam met FT en datum.

 

 

exp.3: JVC uit en JVC aangesloten op de AVR. --> beeld op de monitor. Toen JVC aangezet--> "geen invoer:

 

            Screenshot 3 gemaakt van de GUI (melding TXO: off or not connected.

 

Voor zover ik kan beoordelen heb je gelijk het gaat (pas) mis als de JVC vanuit de AVR via de Feintech zijn signaal ontvangt. IK ben benieuwd wat jij eruit opmaakt, alvast super bedankt (ik heb de experimenten nog over gedaan om het zeker te weten en zelf -had wel alles opgeschreven- het overzicht kwijt was)

 

385766084_screenshotHDFdirectnaarJVC.thumb.jpeg.db4e01ed78e141ee9db64e59c9ee703a.jpeg

            

screenshot HDF naar FT vd JVC.jpeg

screenshot Denon out naar JVC.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...