Ga naar inhoud


f1 tv gaat door


mereltje

Aanbevolen berichten


Volgens TotaalTV keken er zo'n 450.000 betalende klanten naar de F1 Monaco bij Ziggo Sport, en de rest gratis via een Ziggo abonnement.  Die betalende klanten zullen wel willen overstappen naar een andere betaaldienst, maar van de gratis kijkers bijna niemand. Stel dat het bij elkaar 500.000 betalende klanten zijn, dan moet Viaplay alleen al voor de F1 rechten 30 miljoen/0,5 miljoen= 60 euro per jaar kosten om quitte te draaien. Daar komen de rechten voor darts en voetbal nog bij plus distributiekosten, overhead etc. Ik zie geen verdienmodel ontstaan, veel te weinig potentiële klanten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, zeeteefje zei:

Stel dat het bij elkaar 500.000 betalende klanten zijn, dan moet Viaplay alleen al voor de F1 rechten 30 miljoen/0,5 miljoen= 60 euro per jaar kosten om quitte te draaien. Daar komen de rechten voor darts en voetbal nog bij plus distributiekosten, overhead etc. Ik zie geen verdienmodel ontstaan, veel te weinig potentiële klanten.

En dan heb je de kosten van de TV ploegen en decors nog niet eens meegeteld, die gasten werken ook niet voor niets en zetten ze er een pias neer die geen kijk heeft op de spelletjes is de kijker zo vertrokken want daar betalen ze niet voor.

Ziggo had de rechten en dat zenden ze dan op kanaal 14 uit waar iedere Ziggo klant "gratis" dit kan bekijken waardoor je veel kijkers hebt. Nederlanders zijn niet zo'n betaal magnaten en met 17 miljoen mensen een kleine markt ten opzichte van andere landen met tig miljoen meer inwoners kortom een moeilijke markt voor betaal TV.

En de distributie moet dan ook nog eens eenvoudig via kabel of ip worden aangeboden door de huidige providers.......ik denk dat Ziggo niet zo bereid zal zijn om Viaplay via het dvb-c over hun netwerk door te geven en daarin mee te werken. Ik denk eerder dat Viaplay voor doorgifte op het Ziggo netwerk moet gaan betalen en niet dat Ziggo gaat betalen om Viaplay door te geven.......Dan worden de maandelijkse kosten nog hoger...........dat verdien model kan ik ook niet ontdekken..........

 

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Wat voor commentaar (taal?) zit er bij F1 TV?

 

Ik kan Olav niet uitstaan. Dus dat is een 100% afkapper.

 

Ik schakel momenteel BBC Radio 5 live door naar mijn versterker en luister lekker naar engels commentaar, maar ze zijn iet altijd live helaas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minutes ago, Hoogie said:

Wat voor commentaar (taal?) zit er bij F1 TV?

Je kan kiezen.... Als je NL commentaar wenst, dan is het Olav Mol. Als je Engels commentaar wenst, dan krijg je de Sky commentatoren volgens mij. Zo te zien gebruiken ze de audio van de "lokale" licentiehouders... Het is in ieder geval naar mijn mening het geld waard....

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

De F1TVPro app werkt de laatste 2 race-weekenden prima (daarvoor zeker niet),  de Cast mogelijkheid is net toegevoegd en heb ik nog geen hapering gehad. Beeldkwaliteit is goed, geen reclame, audio kun je inderdaad kiezen van o.a. Olav Mol of Sky-F1. Heb € 48,74 betaald (25% korting) voor het hele jaar, dat is € 2,11 per weekend. Nog nooit zo relaxed naar kwalificatie en race gekeken.

 

Daarvoor was voor mij als Canal Digitaal klant de enige legale mogelijkheid de Duitse RTL in blokjes-TV, irritant commentaar met een half uur reclame in een 2 uur durende race. Of een Ziggo Sport Totaal abo voor € 13,95 PER MAAND, maar dan kreeg je er wel gratis golf of snooker bij.....

 

Ik kan me voorstellen dat je baalt als Ziggo kabel klant dat gratis F1 volgend jaar niet meer mogelijk is, maar voor diegenen die deze luxe niet hebben is F1TV volgens mij op dit moment de beste optie.

aangepast door Snoete

Triax 88cm Schotel, 2 Inverto Black Premium Quattro LNB's , Polytron Multiswitch 8 in / 8 out , 2 stuks VU+Duo2 - DM8000 - DM500 HD - Samsung UE48HU7500, Yamaha RX-V673, Logitech Harmony Smart control
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5-6-2021 om 14:10, Big fellow zei:

Je kan kiezen.... Als je NL commentaar wenst, dan is het Olav Mol. Als je Engels commentaar wenst, dan krijg je de Sky commentatoren volgens mij.

Oh dat is cool dan..

 

Kan F1 TV ook 4k op 50 frames/second aan? Dan wil ik dat volgend jaar wel gaan nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee F1TV pro is 1080p met 50fps, alleen Ziggo klanten met een Media Next box krijgen dacht ik 4k. Hoe dat volgend jaar gaat is afwachten.

Triax 88cm Schotel, 2 Inverto Black Premium Quattro LNB's , Polytron Multiswitch 8 in / 8 out , 2 stuks VU+Duo2 - DM8000 - DM500 HD - Samsung UE48HU7500, Yamaha RX-V673, Logitech Harmony Smart control
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27-5-2021 om 10:44, zeeteefje zei:

Volgens TotaalTV keken er zo'n 450.000 betalende klanten naar de F1 Monaco bij Ziggo Sport, en de rest gratis via een Ziggo abonnement.  Die betalende klanten zullen wel willen overstappen naar een andere betaaldienst, maar van de gratis kijkers bijna niemand. Stel dat het bij elkaar 500.000 betalende klanten zijn, dan moet Viaplay alleen al voor de F1 rechten 30 miljoen/0,5 miljoen= 60 euro per jaar kosten om quitte te draaien. Daar komen de rechten voor darts en voetbal nog bij plus distributiekosten, overhead etc. Ik zie geen verdienmodel ontstaan, veel te weinig potentiële klanten.


Doet me ergens aan denken: "Wij gaan iets nieuws doen..."

 

aangepast door Alex1970
  • Like 1

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...