Ga naar inhoud


Stroom kopen van vrienden


moonchild

Aanbevolen berichten

Zelf heb ik geen mogelijkheid om panelen te plaatsen :(

 

Maar vrienden hebben voor 15 kW op het dak liggen, en gebruiken maar een fractie.

 

Hoe kan ik nu overdag van hun stroom kopen om hier mijn airco van te laten werken? En dan niet via een Tesla accupakket maar via het stroomnet. Leveringskosten en aansluitkosten betaal ik toch al. Het net is toch geprivatiseerd, geliberaliseerd en ge-globaliseerd?

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Wanneer zij zich aanmelden als stroom producent en dan de stroom aan het net leveren.

Daarna kan jij bij hun een verdrag afsluiten voor de geleverde kWh.

Verder zal je belasting, transport en andere heffingen moeten betalen.

 

Onder de streep zal je duurder uit zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leg een directe kabel ( 3 of 1 fase) aan, en sluit deze direct aan tussen de omvormer van de panelen en aan je airco. 

Je vrienden zouden het op prijs stellen als je er een kWh meter tussen zet, en spreek met hun een kWh prijs af.

 

Dan gaat het buiten het net om, en rechtstreeks van de panelen van je vrienden.

aangepast door joker55

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb het vermoeden dat het een lange kabel gaat worden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

https://www.creg.be/nl/professionals/productie/hoe-producent-worden

en

https://www.solar365.nl/nieuws/kleine-producent-kan-stroom-verkopen-dankzij-all-in-power-69ACAF.html

aanbiedingen voor buren dus

 

en er zijn heel wat stroommakelaars actief in Nederland

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zit hier met hetzelfde probleem maar dan met 2 panden naast elkaar met elke een eigen meterkast en 1 pand 2 km verderop.

2 x een solar systeem opzetten kan natuurlijk ook maar het bedrijf die de aanbieding heeft gemaakt geeft aan dat het een stuk goedkoper is om dan 1 systeem wat groter te maken dan 2 kleine systemen.

Dus ik had de vraag bij het energiebedrijf neergelegd met kan ik wat ik in het ene systeem opwek bij de andere gebruiken.

Antwoordt was nee dat is niet mogelijk.

Terwijl ik wist dat er ooit reclame van op TV is geweest met een student die geen ruimte had voor panelen en iemand anders die te veel opwerkte.

Dus was al verder aan het zoeken geweest en kwam uit bij powerpeers, waar dat dus wel mogelijk is. Ik moet alleen nog even nagaan of dat wel interessant is.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...