Ga naar inhoud


klein schotel op balkon Woonpunt woning.


edbe

Aanbevolen berichten

2 minuten geleden, Mimisiku zei:

Je moet wel uit een vreemd buitenland moeten komen om je eigen nieuwsvergaring hard te kunnen maken…

de zender die jij wil zien ( op de voor jou meest economische methode = schotel) is de zender waar je recht op hebt.

maar swat dat is de theorie volgens die verdragen van Rome en de EU.

 

overigens de Engelsen maken het ons ook al een tijdje lastiger met hun spotbeams en dat al van voor de brexit

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 uur geleden, Mimisiku zei:

 

Je moet wel uit een vreemd buitenland moeten komen om je eigen nieuwsvergaring hard te kunnen maken…

Ik weet wel een goeie: Turkmenistan op de 52oost, die komt hier echt niet op de kabel.

 

Even een stab italia onder je schotel plaatsen en laat ze maar langs komen om te controleren.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Off Topic (grapje)

Als ze dan langskomen zeg je: " ertiriniz hayyrly bolsum"

(Dat is "goede morgen" in het Turkmeens).

 

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze kunnen wel verbieden dat je gaten boort in het gebouw dus geen gaten voor de bevestiging van de schotel en ook geen gat voor de coaxkabel.
De bevestiging kun je met een statief of klembevestiging maken, de doorvoer van de coax met een platte coaxkabel tussen het raam.
Verder kan een schotel niet ontsieren als hij (nagenoeg) onder de balkonrand blijft.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Steen door de ruit? :)

  • Haha 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Sprietje zei:

Ze kunnen wel verbieden dat je gaten boort in het gebouw dus geen gaten voor de bevestiging van de schotel en ook geen gat voor de coaxkabel.
De bevestiging kun je met een statief of klembevestiging maken, de doorvoer van de coax met een platte coaxkabel tussen het raam.
Verder kan een schotel niet ontsieren als hij (nagenoeg) onder de balkonrand blijft.

 

 

Als je een zonnescherm aan de buitenkant mag ophangen, helemaal van binnenuit elektrisch bedienbaar, dan zitten er gegarandeerd gaten door de muur.

 

Bij apartementen met balkon en verlichting van binnenuit bedienbaar, dan kan via de route van de schakelaar een kabel getrokken worden, zoals je aangeeft mag de schotel niet aan de buitenkant van het balkom gemonteerd worden, aan de binnenkant kan het op een statief.

 

aangepast door Miauw

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
11 uren geleden, Miauw zei:

Bij apartementen met balkon en verlichting van binnenuit bedienbaar, dan kan via de route van de schakelaar een kabel getrokken worden,

Coax en elektriciteitskabels door dezelfde pijp trekken is niet de bedoeling

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3-8-2021 om 23:03, Tomd zei:

indien mogelijk uit het zicht en niet boven de balustrade uit, knap iemand die dan kan eisen dat je hem weghaald.

Hoe zouden ze reageren wanneer je een parasol met voet op het balkon zet ??

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet nog wel een advertentie voor een onzichtbare schotel; let wel, dit is info van ongeveer 30 jaar geleden:

Twee kan ik me nog herinneren

De eene was een tuinlamp en de andere was een tuinstoel.

 

In de tuinlamp was een schotel en een LNBF gemonteerd

En bij de tuinstoel zat er een schotel gemonteerd onder de zitting.

 

Over de schotelmaat en over de prestaties van de LNBF kan ik niks zinnigs zeggen (gewoon omdat ik het niet meer weet),

 

Allemaal lang geleden.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste D-box

 

Ik zal je geheugen even wat opfrissen.
De tuinlamp was de DigiGlobe waarin een 43cm primefocus schotel zat. Deze is al vele jaren niet meer leverbaar.
De andere is de Self-Sat - Sat-Chair. Deze is nog steeds leverbaar. Het is een stoel met een betontegel als zitting zodat de stoel niet weg waait. Op de stoel wordt de Selfsat vlakantenne gemonteerd die zogenaamd als leuning dient. De stoel kost €139,99 in Duitsland.

 

digiglobe.jpg

Sat Chair met rotor.jpg

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @Sprietje

Wat een geweldig geheugen heb jij man!

 

groetjes D-box

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Realiseer je, dat veiligheids voorschriften t.a.v. ons elektriciteitsnet en installatie er niet voor niets zijn.

Je advies kan ernstige gevolgen hebben.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...