Ga naar inhoud


Kan iemand met een 3D printer zo’n ‘sticker’ printen?


John van Dreumel

Aanbevolen berichten

Mijn renault Captur mist één van de twee Helly Hansen stickers. Die aan de linker zijde. Ik meende die ooit ‘even’ snel te bestellen bij Renault maar daar kwam ik snel van terug. Deze kon hij bestellen. Kostte ‘slechts’ € 120.-, waarop ik vroeg of deze met een gouden onderlaag gemaakt was. Ik heb vriendelijk bedankt en het zo gelaten.

 

Nu vroeg ik mij af of zoiets ook te maken is met een 3D printer. Ik heb namelijk geen idee. Het is een soort ‘sticker’ met een dikte van iets van 2 mm met een layout als op bijgaande foto’s. De exacte maat heb ik op dit moment nog niet opgemeten maar het zal iets zijn van 3 x 4 cm. Plaatje twee toont de exacte layout maar de witte rand ontbreekt daar. Op foto een is duidelijk waar dit plaatje geplakt is en hoe ‘groot’ dit is.


Wie weet zijn er wel leden van s4a die een dit willen doen voor een ietsje lager bedrag. 🤭😉

D3B3812A-5735-4E01-AF35-01D9D605C73A.jpeg

8341E6ED-57E8-4375-83FE-52242BCE91B6.jpeg

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik wil dit wel doen hoor maar heb geen kleurenprinter.

Aan jou, en de kosten? Gratis.

Je zal hem zelf in kleur moeten brengen.

 

En als het niets wordt, jammer dan toch?

 

Wel graag dan de details doorgeven.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

wat je nog kan proberen is bij een auto herstelbedrijf vragen wat zon ding kost. Dus een uitdeuk/spuiterij. Wellicht vragen die niet zulke bedragen.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kan het gewoon laten maken bij een stickerbedrijf voor enkele euro

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach, ik rijd er geen seconde met minder plezier in. Misschien moet ik gewoon eens, zoals geadviseerd, een recyclingbedrijf bellen. 
 

@Con

Ik houd jouw aanbod in beraad. Bedankt voor het aanbod in ieder geval.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Con heeft het al aangeboden, en van mij geldt hetzelfde aanbod nogmaals.

Maar ik vraag me toch af of dat 'zomaar' gaat werken met een 3D printer.

Uit je omschrijving begrijp ik dat het een min of meer vlak/glad geheel is van ongeveer 2 mm dik.

Dan moeten dus de witte letters aan de bovenkant ook gelijk komen aan het rood?

En ik begrijp dat er nog een witte rand omheen hoort die niet op de 2e foto zichtbaar is.

Dan zou een 2 kleuren 3d printer wel handig zijn ja (en die heb ik niet).

 

Als je de juiste afmetingen door kan geven en eventueel een foto van wat dichterbij, en dan niet plat op het onderwerp maar schuin.

Dan wil ik ook wel een poging voor je wagen voor het geval de andere genoemde opties niets opleveren.

 

 

De Titanic was gebouwd door professionals.

De Ark door amateurs!

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb dinsdag al mail gestuurd met link want hier mogen geen commerciele links geplaatst worden

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, bellejt zei:

heb dinsdag al mail gestuurd met link want hier mogen geen commerciele links geplaatst worden


Dat klopt, maar de kleinste maat (9 x 6) is veel te groot en dus helaas niet wat ik zoek. En dit is een dunne sticker en wat ik zoek is iets van 2 - 3 mm dik. 
Ik was ‘druk‘ met andere dingen de afgelopen dagen en de auto ook met rust gelaten gezien de weersomstandigheden. 

633EB591-B6D3-4C09-9862-4691C8B20AAA.jpeg

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Als je hem in 3d geprint wil hebben let dan wel op dat je het juiste filament laat gebruiken want simpel PLA gaat niet werken.

 

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...