Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 4


ceesv

Aanbevolen berichten

  • Moderator
21 minuten geleden, Zunigkyk zei:

Het gedoe dat dat coronavaccinatiebewijs nu beslist digitaal moet vind ik verdacht.

Ik snap alleen niet dat wanneer je QR Code op papier gescand wordt, je het kennelijk wel accepteert, maar wanneer die afgebeeld wordt op een schermpje het plotseling verdacht is.

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Oh, je hebt geen toegang tot een telefoon toestel om even je qr code op papier aan te vragen., in dat geval volg de aanwijzingen op de site van de rijksoverheid.

 

Ik heb de indruk dat je geen oplossing maar problemen zoekt.

 

 

Zal ik dat telefoontje voor je plegen?

Stuur je BSN nummer en gegevens maar....

 

Je kan ook zelf bellen, wanneer je jouw adres geeft zoek ik op internet het adres van de dichtstbijzijnde belwinkel......

  • Bedankt 1
  • Haha 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, ceesv zei:

Ik snap alleen niet dat...

Geeft niet joh. Je hoeft alleen maar te snappen dat ik.

 

En je hoeft me niet te helpen. Wat coronacheck moet weten staat allemaal in de mail.

ik vind het erg vervelend van je (@ceesv) dat je mijn bericht van 30 min geleden er helemaal probeert (weg) te zeiken, ipv te lezen. Je staat niet open voor wat ik probeer te zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

@ZunigkykWat is er trouwens met je telefoon gebeurd?

(Galaxy S4mini),

Accu leeg?

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
31 minuten geleden, Zunigkyk zei:

Hoewel ik kan bewijzen gevaccineerd te zijn blijk ik er eigenlijk niet omheen te kunnen een telefoon te hebben, te gebruiken, bij me te dragen.

Linksom of rechtsom moet er voor QRcoronabewijs een telefoon gebruikt worden bij Digid. Is het niet voor SMS dan is het wel voor app.

Ik probeer je te helpen en aan te geven dat je de QR code ook op papier kunt aanvragen.

Dat kost je een telefoon gesprek om die aan te vragen.

 

Met de telefoon aanvragen kan toch niet het probleem zijn?

 

Je geeft aan dat je die QR code niet kan of wil aanmaken op je scherm.

33 minuten geleden, Zunigkyk zei:

Het gedoe dat dat coronavaccinatiebewijs nu beslist digitaal moet vind ik verdacht. Mijns inziens wordt het QRcode verhaal misbruikt om iedereen via zijn telefoon volgbaar en controleerbaar te maken.

 

Wanneer ik je alternatieven aangeef kom je steeds weer opnieuw met bezwaren, vandaar mijn opmerking, dat het net lijkt alsof je geen oplossingen zoekt maar problemen.

Waarom je dat zou doen kan ik slechts naar raden.

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, ceesv zei:

@ZunigkykWat is er trouwens met je telefoon gebeurd?

(Galaxy S4mini),

Accu leeg?

 

 

Dat gaat je geen reet aan.

Ja die accu is leeg.

En ik wil graag niet door jou (of wie dan ook) laten bepalen of ik er iets mee doe.

Een telefoon is voor niemand verplicht. Althans niet bij wet.

 

Respecteer mijn standpunt, ipv mij dat uit het hoofd te praten.

Geef maar eens een oplossing hoe ik zonder telefoon aan een QRcode kom.

 

Dat @Tonskidutch het "gelukt" is komt waarschijnlijk dat hij eerder al een telefoon gebruikt heeft bij zijn digid.

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je hebt gelijk, maar jou geklaag slaat nergens op.

Er sterven nog dagelijks mensen,  en jij klaagt dat je een qr code niet op jouw manier kunt aanvragen?

Je hebt geen eigen telefoon nodig, je klacht is onterecht.

 

Wanneer je hier een klacht neerlegt en we proberen je te helpen om jouw bezwaren weg te nemen reageer je over de vorm maar niet op de inhoud.

 

Ik denk dat je eens voor jezelf moet uitmaken of je daar je tijd mee wilt besteden, het leven is te kort om je daarmee bezig te houden.

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
41 minuten geleden, Zunigkyk zei:

Ik heb wel een ontvangstbewijs gehad: Uw vraag is in goede orde ontvangen (Coronacheck zonder telefoon)

 

Ik heb nog niets ontvangen, maar binnenkort zou er toch een brief met QRcode in mijn bus moeten vallen.

Gaat dat lukken?

Een telefoongesprek lost je probleem onmiddellijk op, maar wanneer je een algemene helpdesk weg gaat bewandelen....

Zal je geduld moeten betrachten en rustig op een antwoord moeten wachten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk, weer een volgende stap in de tweedeling.

Restaurants sluiten en zware boetes uitdelen lukt probleemloos maar optreden tegen bedrijven die de wet overtreden? Alles om jou maar aan de spuit te krijgen.

 

https://www.nu.nl/economie/6159742/ministerie-kan-niets-doen-tegen-bedrijven-die-vaccinatiebewijs-eisen.html

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Zunigkyk zei:

Dat gaat je geen reet aan.

Ja die accu is leeg.

En ik wil graag niet door jou (of wie dan ook) laten bepalen of ik er iets mee doe.

Een telefoon is voor niemand verplicht. Althans niet bij wet.

 

Respecteer mijn standpunt, ipv mij dat uit het hoofd te praten.

Geef maar eens een oplossing hoe ik zonder telefoon aan een QRcode kom.

 

Dat @Tonskidutch het "gelukt" is komt waarschijnlijk dat hij eerder al een telefoon gebruikt heeft bij zijn digid.

Ik weet niet hoe het in Nederland gaat, maar in B kan je op verschillende manier aan een papieren versie geraken.

Ik heb via de computer (en mijn ID kaart) een PDF gekregen. Deze uitgeprint en deze zomer in Frankrijk gebruikt zonder problemen.

Voor mijn moeder (91 jaar) hebben we met haar vaste telefoon gebeld naar een gratis nummer, en een paar dagen later was het attest daar.

Met QR code.  Mijn echtgenote heeft een smart phone, en heeft via de app een QR code op haar smartphone geplaatst.

1 methode hebben we niet geprobeerd: je kan ook schriftelijk (met een brief) een attest aanvragen.   Met attest bedoel ik het Europees attest met QR code dat in de EU geldig is.

Dus inderdaad, ik snap het probleem echt niet.

De gegevens van de vaccinatie of doorgemaakte besmetting of negatieve test, komen uit bestanden die enkel door jou zelf (en enkele medische beroepen) kunnen geraadpleegd worden, daarom is een grondige identificatie nodig.  Omslachtig? kan zo lijken, maar als mijn moeder van 91 het kan, dan moet iemand met een beetje kennis van IT (reageren op een forum is moeilijker dan een attest aanvragen) er zeker in slagen.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de biiblitotheek hier hebben ze formulieren waar je Sofinummer en postcode invult. Je adres (en nog veel meer) weten ze hieruit.

Je krijgt dan de QRcode print thuisgestuurd.

 

Dit formulier hadden ze natuurlijk ook bij coronacheck.nl ter download aan kunnen bieden.1549175068_FormulierCoronabewijsoppapierontvangen.thumb.jpg.0dc102ce404e6b61d6765eda1e1b5225.jpg

En wat er staat over "Heeft U DigiD?" klopt dus niet: je kunt zonder telefoon(-koppeling) dit niet digitaal regelen.

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...