Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 4


ceesv

Aanbevolen berichten

3 uren geleden, Psychosammie zei:

Restaurants sluiten en zware boetes uitdelen lukt probleemloos maar optreden tegen bedrijven die de wet overtreden? Alles om jou maar aan de spuit te krijgen.

 

Er kan niet opgetreden worden omdat er niet expliciet in de wet staat dat het verboden is om zo'n bewijs te vragen aan je werknemers.

De regering is ondertussen wel bezig om de wet op dit punt te verduidelijken. Het is namelijk ook hun wens / idee dat dit verboden moet zijn.

 

Maar gewoon lekker verder huilen met je tweedeling gezever samen met je maatje HappySat.

Polariseren is zo gemakkelijk. Kom eens met een werkbare oplossing voor iedereen ipv dit enkel langs je eigen "ikke" maatstaf te houden.

Ik denk nog een jaar a 2 jaar oid en dan zijn we wel verlost van het feit dat corona het dagelijkse leven van te veel mensen beheerst.

Gaat het weg? denk het niet maar alle maatregelen wel. 

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


De enige maatregel die nut heeft is: blijf thuis als je ziek bent. Voor mij zelf geldt: vermijd het openbaar vervoer. Al 30 jaar geen griepje meer gehad!

Die QR pas is pure  koeienpoep. Er is ook geen enkel bewijs dat het wat gaat opleveren, alleen maar bedoeld als dwangmiddel.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aha???

Vreemde associatie heb je daar, happysat.

 

Dat is trouwens normaal bij een griepje, Psychosammie, een echt heftige heb je hooguit1x in de 20 a 30 jaar. Heb er 2 gehad in m'n leven. De rest kon ik daardoor opvangen als "verkoudheidjes". Immuniteit is een schone zaak, helemaal als je het via een of meer vaccinaties kunt krijgen zonder ernstig ziek te worden.

aangepast door minplus

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Snap ik helemaal,😄sat.

Maar heb je gecheckt of het een serieuze site is met alleen maar berichten van serieuze mensen die alleen maar de waarheid vertellen of dat het geschifte antivaccers zijn?

 

Net als bij de site die je nu linkt?

aangepast door minplus

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
49 minuten geleden, Psychosammie zei:

De enige maatregel die nut heeft is: blijf thuis als je ziek bent.

Ik ben dat geheel met je eens, helaas denkt niet iedereen er zo over.

Denk bijvoorbeeld aan die jongeren die in Spanje op vakantie positief getest werden en in Spanje in quarantaine moesten gaan.

 

Die lieten hun ouders tickets kopen en vlogen besmet terug naar België met een lijnvlucht.

Dat gedrag verpest het voor de goed willende burgers en maakt een controle systeem noodzakelijk.

 

Dat kan je met papier doen, een verklaring dat je getest of gevaccineerd bent.

Een tweede mogelijkheid is dat je het met een gemechaniseerd systeem leest, een QR code.

Wil je geen QR code kan je ook met je gele boekje waarin de inentingen staan of met een recente test de wereld in.

 

Wanneer iedereen zich aan de regels zou houden, die bedoeld zijn om besmettingen te beperken, zou een qr code niet nodig zijn.

Helaas is de waarheid anders.

 

Ik sprak pas geleden een echtpaar die nog steeds gebukt gingen onder longcovid.

De man was aannemer en op een bouwvergadering geweest met o.a. de architect.

Die was positief getest, had in quarantaine gemoeten, maar vond de bouwvergadering belangrijker.

Daar is die aannemer besmet geraakt, en zijn gezondheid daardoor geschaad.

 

Die architect heeft zijn eigen  belang boven de gezondheid van zijn medemensen gezet, een qr code had dat kunnen voorkomen.

In China werden deuren dichtgelast om mensen in quarantaine te dwingen, in Nederland is de moraal, dat maken we zelf wel uit.

 

Het niet uit te leggen zwalkende gedrag van onze beleidsbepalers maakt het inderdaad moeilijk alle regels te volgen, men vindt ondertussen dat het wel lang genoeg geduurd heeft.

 

Daardoor is het moeilijk de regels te accepteren, vooral wanneer men niet is overtuigd van het nut van die regels.

Toch zorgen alle regels in meer of mindere mate voor een veiligere openbare ruimte.

 

Het is mijn keuze mij daaraan te houden, om mee te kunnen doen aan het openbare verkeer.

Wil je je niet daaraan conformeren is de logische consequentie dat je dan je onthoud van dat maatschappelijk verkeer.

Een ander gevaar is dat je op een gegeven moment alles met een donkere bril bekijkt en je jezelf steeds meer in de hoek zet.

Die negatieve spiraal doorbreken, dat zal ieder voor zich moeten oplossen.

 

Maar tja, dat is slechts mijn mening.

 

 

 

 

 

 

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, ceesv zei:

Wil je geen QR code kan je ook met je gele boekje waarin de inentingen staan of met een recente test de wereld in.

 

Fout!

Dient het gele vaccinatieboekje ook als bewijs van inenting bij bijvoorbeeld evenementen of andere branches straks een inentingsbewijs gevraagd wordt?

Nee, op dit moment wordt alleen via bewijsvoering van actuele negatieve coronatesten (app applicaties) toegang verleend aan pilots.

 

Bron: https://www.anwb.nl/webwinkel/faq-vaccinatieboekje

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik schreef: de wereld in.

Jij schrijft, dat je pilots alleen inkomt met een actuele negatieve coronatest.

 

Dit heeft nog betrekking op de tijd voor de QR code, toen er miljoenen overheidsgeld in pilots gestoken werd op in de praktijk te kijken of dit potentiële brandhaarden waren.

 

Ik ben bang dat je verschillende zaken door elkaar haalt.

 

Voor de duidelijkheid, met pilot werd dit bedoeld:

https://www.kvk.nl/corona/dit-moet-je-weten-over-fieldlabs-en-pilots/

 

Hieronder een paar quotes over het gele boekje:

 

Een meertalig vaccinatieboekje - voor inentingen tegen gele koorts, dtp, hepatitis A, hepatitis B, COVID19 en andere vaccinaties - dat door de Wereld Gezondheidsorganisatie wordt aanbevolen.
Met dit inentingsboekje bestelt u een model dat officieel is vastgesteld door het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport. Officiële titel Internationaal bewijs van inenting of profylaxe.
 

Als de coronacijfers het toelaten, kunnen gevaccineerde Nederlanders komende zomer op vakantie naar Frankrijk als zij het gele vaccinatiebewijsboekje meenemen. Dat zegt de Franse staatssecretaris van Toerisme

 

Ook Spanje accepteert het gele boekje

 

Vanaf maandag stempelen alle GGD’s een coronavaccinatie in het bekende gele vaccinatieboekje. Het is een vooral een symbolische tussenstap. Op 1 juli moet reizen met het Europese Digitale Covid-certificaat gemakkelijker worden.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

48 minuten geleden, happysat zei:

 ze hebben nu een probleem die ze eerst niet hadden en hun problemen worden als somatische symptoomstoornis afgedaan door de meeste Artsen.

 

Dus helemaal rijp voor de diverse online klaagmuren en een regelmatig bezoek aan de alternatieve geneeskunst.

Waar een man/vrouw hun klachten tegen royale betaling aanhoort en ze daarna een of ander geneeskrachtige steen of flesje alcohol voorschrijft.

Eindelijk voelen ze zich gehoord en dat zal vast opluchten en zo hun  klachten verminderen.

Vervolgens blijven ze nog tot hun graf committed aan die alternatieve bende en zullen ze uit pure wraak de traditionele artsen zwart blijven maken.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, ceesv zei:

Ik ben bang dat je verschillende zaken door elkaar haalt.

 

Voor de duidelijkheid, met pilot werd dit bedoeld:

https://www.kvk.nl/corona/dit-moet-je-weten-over-fieldlabs-en-pilots/

Ik ben bang dat je een beetje achter loopt.

Het gele boekje is géén officieel coronabewijs. ... Vanaf 25 september heb je in Nederland een coronabewijs nodig

"Een stempel in het gele boekje is niet noodzakelijk om te kunnen reizen of evenementen bij te wonen. Het is namelijk geen officieel bewijs van vaccinatie, daarvoor is de CoronaCheck-app bedoeld."

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ja, en?

Het gele boekje is zoals de rijksoverheid schreef en ik hierboven al heb weergegeven:

Een meertalig vaccinatieboekje - voor inentingen tegen gele koorts, dtp, hepatitis A, hepatitis B, COVID19 en andere vaccinaties - dat door de Wereld Gezondheidsorganisatie wordt aanbevolen.
Met dit inentingsboekje bestelt u een model dat officieel is vastgesteld door het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport. Officiële titel Internationaal bewijs van inenting of profylaxe.

 

 

 

Dit zegt de rijksoverheid over een "coronabewijs"

 

Een coronabewijs is bijvoorbeeld een coronatoegangsbewijs voor horeca, evenement of andere activiteit. Of een coronabewijs om mee te reizen binnen Europa.

Een coronabewijs is een negatieve testuitslag óf een vaccinatiebewijs óf een bewijs dat u bent hersteld van corona.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 29-9-2021 om 19:47, Noordzee zei:

Ik vind het absoluut geen probleem om volgend jaar weer twee inentingen te halen.

Voor mij net hetzelfde , ik geef om mezelf en andere hun gezondheid !!

En als dit ook meer vrijheid oplevert , graag zelfs !!

  • Like 1

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, ceesv zei:

Dit zegt de rijksoverheid over een "coronabewijs"

 

Een coronabewijs is bijvoorbeeld een coronatoegangsbewijs voor horeca, evenement of andere activiteit. Of een coronabewijs om mee te reizen binnen Europa.

Een coronabewijs is een negatieve testuitslag óf een vaccinatiebewijs óf een bewijs dat u bent hersteld van corona.

Doe maar lekker eigenwijs. Alle officiële toegangsbewijzen verwijzen naar de coronacheckapp en niet naar een stempel in je geleboekje.

Per 14 (25) september 2021 is het enige officiele bewijs de coronacheckapp. Die een QRcode levert; blijkbaar is een printje van die code ook goed.

https://www.rijksoverheid.nl/binaries/rijksoverheid/documenten/publicaties/2021/09/14/beeldsamenvatting-coronamaatregelen/beeldsamenvatting-18-coronaregels-14-september-2021-toegankelijk.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ook daar moet je even doorlezen.

Ook met een negatieve test mag je naar binnen.

 

afbeelding.png

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...