Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 4


ceesv

Aanbevolen berichten

dus elkeen mag zomaar vragen of je gevaccineerd bent of niet ? Volgende vragen ze mss of je goede stoelgang hebt,of je seropositief bent enzovoort.Niemand heeft wettelijk zaken met je medische achtergrond. Volgende verplichting is mss je QR code op je jas naaien ?

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites


37 minuten geleden, bellejt zei:

dus elkeen mag zomaar vragen of je gevaccineerd bent of niet ? Volgende vragen ze mss of je goede stoelgang hebt,of je seropositief bent enzovoort.Niemand heeft wettelijk zaken met je medische achtergrond. Volgende verplichting is mss je QR code op je jas naaien ?

Nee dat kan in ieder geval in Nederland niet.

 

https://coronacheck.nl/nl/faq/1-6-welke-informatie-staat-in-mijn-qr-code/

aangepast door OFDM
Toevoeging link en verbetering
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Onderzoek in Israel wijst erop dat een griepvaccinatie zo'n 40% helpt tegen ziekenhuisopname bij een heftige Covid-infectie.

 

https://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/314012

 

(Even terzijde, men had zoiets al waargenomen van redelijk recente mazelen vaccinaties. Een mede mogelijke verklaring waarom kinderen minder last van Covid hebben)

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een uitgebreide analyse van gegevens van 1020 scholen laat zien dat de extra toename van school-gerelateerde uitbraken van Covid 3,5 x zo hoog was op scholen zonder mondkapje verplichting dan in scholen met een vroegtijdige verplichting.

 

https://www.cdc.gov/mmwr/volumes/70/wr/mm7039e1.htm?s_cid=mm7039e1_w

aangepast door minplus

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, Psychosammie zei:

 

 

 

Onjuist, blijkbaar heb je het nog niet zelf geprobeerd. Wij zijn 2 dagen bezig geweest voor de oudjes. Is niet gelukt. Ze hebben wel een digid maar loggen nooit in. Dan moet je eerst autorisatie aanvragen. Gaat per brief, duurt 5 werkdagen. Gelukkig deed het restaurant vandaag niet moeilijk. 

 

 

 

@Psychosammie

 

Ik had dus hetzelfde probleem voor het bewijs van mijn schoonouders. Maar het is nu opgelost zonder Digid.

Je moet dus niet bellen maar 0800-1351 zoals ik eerder had begrepen, maar naar 0800-1421.

Dan krijg je een computer aan de lijn waar je direct het bsn en de postcode (alleen vier cijfers) kunt intikken.   

Dat was zo geregeld, in tegenstelling tot het nummer 0800-1351 waar je na een half uur wachten er weer uitgegooid werd.

 

Bellen dus naar 0800 - 1421.

 

Hier kun je het teruglezen

 

https://coronacheck.nl/nl/faq/5-4-ik-heb-geen-digid-smartphone-of-computer-met-printer/

 

 

 

 

aangepast door Noordzee
  • Bedankt 1

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, Psychosammie zei:

Onjuist, jij als gevaccineerde bent ook een besmetting risico. En wat is het probleem? Jij bent toch gevaccineerd dus jou kan niks gebeuren!

Die 1,5 is er al lang niet meer. In de meeste lokale winkels is die 1,5 meter sowieso al nooit mogelijk geweest. 

Wat wel een probleem is dat nog steeds 20% van de volwassenen een garantie heeft om een covid besmetting op te lopen.

Die bewijzen zijn nodig om de groep mensen in die 20% die nergens wat op uit willen doen te proberen te decimeren.

Een gevaccineerde die zelf besmet raakt en vervolgens anderen besmet is een statisch aanvaardbaar besmettingsrisico.

In de horeca zit je doorgaans langer dan een kwartier op elkaars lip en dus totaal niet te vergelijken met winkelbezoek.

 

21 uren geleden, Psychosammie zei:

Dat het hem of haar niet boeit is niet de issue. Het gaat simpelweg niemand iets aan. 

Dat bedrijf is momenteel verplicht om alleen klanten toe te laten met een coronabewijs.

Het gaat ze dus weldegelijk wat aan want zo is de wet momenteel en als jij het daar niet mee eens bent dan blijf jij zelf maar wat langer in de lockdown.

 

De meerderheid wil wel graag op enigzins normale en veilige manier aan de maatschappelijke leven deel te nemen dus we hebben afgesproken dat we dan verplicht zijn om in bepaalde hoog risico situaties een coronabewijs te moeten tonen.

Hoe werkt dat in jouw hoofd? Ik ben het ergens niet mee eens en dat is mijn goed recht dus ik hoef de wettelijke verplichtingen niet meer na te komen?

Ik ga drogredenen en onjuiste dingen verzinnen om de vervelende verplichtingen belachelijk te maken zodat ik me er beter bij voel?

 

21 uren geleden, Psychosammie zei:

Wij zijn 2 dagen bezig geweest voor de oudjes. Is niet gelukt. Ze hebben wel een digid maar loggen nooit in. Dan moet je eerst autorisatie aanvragen. Gaat per brief, duurt 5 werkdagen.

Je moet ook niet wachten tot het laatste moment!

Ik heb het voor mijn vrouw geregeld 14 dagen geleden toen bekend werd dat die bewijzen verplicht werden gesteld.

Samen de Digid aangevraagd, 3 dagen later brief binnen en kwartier later had ze de qr codes op de telefoon staan.

 

21 uren geleden, Psychosammie zei:

Wat mij nog het meeste stoort is dat ik de afgelopen periode overal naar binnen kon en dat zou nu niet meer kunnen omdat jij nu op 1 meter van mij zit te eten ipv 1,5 meter. Dat gelooft toch niemand dat dat verschil maakt? 

We laten die 1.5 meter los , dus in potentie is dan de minimale afstand nog kleiner dan 1 meter.

Vergelijk je nou serieus een restaurant waar je zit met bekenden aan een tafel met een of andere dancing.waar je hutjemutje staat.

Probleem is dat alles onder de noemer horeca valt. Wil je ook maar een schijn van kans maken om het juridisch dicht te timmeren zul je moeten terugvallen op algemeenheden waarbij er inderdaad gevallen zullen zijn waar het overduidelijk is dat het onzin is.

Echter, ga je te veel specificeren dan ga je het juridische moeras in. En we weten allemaal dat de messen in het "tegenkamp" al geslepen zijn en met grootste genoegen een zoveelste poging zullen doen om de maatregelen van tafel te krijgen.

De meerderheid is bezig om de maatschappij en de economie in leven te houden en het lijkt wel alsof er lieden zijn die maar een credo hebben:

Ik wil mijn eigen gang blijven gaan zonder enige bemoeienis of beperking. Wat een ander doet moet hij/zij weten maar ik laat me geen restricties opleggen waar ik het niet mee eens ben. 

 

 

 

aangepast door theparasol
Fix typos
Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden, theparasol zei:

 

en het lijkt wel alsof er lieden zijn die maar een credo hebben:

Ik wil mijn eigen gang blijven gaan zonder enige bemoeienis of beperking. Wat een ander doet moet hij/zij weten maar ik laat me geen restricties opleggen waar ik het niet mee eens ben. 

 

Was het altijd maar zo onschuldig.

Er zit een behoorlijk luidruchtige groep bij die een politiek dubieuzere agenda heeft.

Die zich inderdaad van drogredenen bedient, maar niet om de maatregelen van tafel te krijgen en klaar, maar om het gevestigd gezag (die zij met een vies gezicht "elite" noemt zoals de Marxisten dat ook deden/doen) omver te werpen. Tijdens al die zondagse theedrinkerij op o.a. de Amsterdamse Dam krijg je van de inmiddels bekende politieke onruststokers (die nota bene een Kamerzetel bezitten) het echte verhaal te horen.

 

Nederland, let op uw zaak!  

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn vaccinatie in Spanje gehaald, want ik was in die tijd niet in Nederland ( Janssen ) Heb dus een papieren uitdraai, maar die kan je niet overzetten via de Ned. DigiD.

Heb mijn uitdraai gescand, en op mijn telefoon gezet, daarbij ook nog alleen de QR code appart ook op mijn telefoon. Werkt prima.

2x M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

4 schotels op het dak, en 5 in de kelder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, lastig omweggetje want de medische dossiers tussen landen onderling mogen niet gekoppelt worden.

Meen gelezen te hebben dat je dan "ergens" in Utrecht de boel dan persoonlijk moet regelen zodat een en ander bijgeschreven kan worden op je nederlandse dossier. Pffff.... nou in zulke gevallen ben je niet blij dat de boel niet digitaal gekoppelt mag worden maar dat is de prijs die we moeten betalen om toegang tot je dossier te beperken en in de hand te houden en te beschermen tegen misbruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In principe zou je een internationale QR code in Nederland kunnen gebruiken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat kan ik ook, afgelopen zaterdag nog uit eten geweest, en ook gecontroleerd, dus het werkt, maar Hugo heeft dat nog niet voor elkaar, om dat over te zetten naar een Ned DigiD.

Kan zelf via een andere app, mijn QR code checken, is een Ned. app. Via de corona check app.

2x M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

4 schotels op het dak, en 5 in de kelder

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, ceesv zei:

In principe zou je een internationale QR code in Nederland kunnen gebruiken.

 

Ja, als je beide vaccinaties in zelfde buitenland hebt ontvangen kun je daar mee uit de voeten.

Maar waar ik op doelde was 1 van de 2 in binnenland en de andere in buitenland. Dan ben je medisch gezien volledig gevacineerd maar administratief niet dus ook geen groen vinkje.

aangepast door theparasol
duidelijkheid waar ik op reageer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...