Ga naar inhoud


Vogelvrije schotel?


Zunigkyk

Aanbevolen berichten

45 minuten geleden, D-box zei:

Wat ik ook nog weet: een jaar of 25 geleden was er een LNBF-fabrikant die had de kap van de kop van de LNBF een rood kleurtje gegeven; de vogels waren er dol op, ze pikten ze kapot.

(het merk van die LNBF weet ik niet meer).

Megasat en Opticum hebben lnb's met een kop als een boei.

Geven perfecte ontvangst voor erotische zenders. :lol:

 

rode koppen.png

Opticum.jpg

aangepast door Sprietje
  • Haha 2
Link naar reactie
Delen op andere sites


Het is geen geintje jongens, die LNBF had geen harde kap maar een soort folie, die folie was rood gekleurd, vergelijk het met als je vroeger een snoepje kocht die allemaal apart verpakt werden; die folie was rood en de vogels waren er dol op.

Het spijt me dat ik de naam niet meer weet.

Het is ook veel jaren geleden.

Het regende klachten vwb die LNBF.

(Ook op dit board).

 

Maar ik ben off topic, dus excuses.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, D-box zei:

Het is geen geintje jongens, die LNBF had geen harde kap maar een soort folie, die folie was rood gekleurd, vergelijk het met als je vroeger een snoepje kocht die allemaal apart verpakt werden; die folie was rood en de vogels waren er dol op.

Het spijt me dat ik de naam niet meer weet.

Het is ook veel jaren geleden.

Het regende klachten vwb die LNBF.

(Ook op dit board).

 

Maar ik ben off topic, dus excuses.

Invacom lnb

  • Bedankt 1
  • Haha 1

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Even terug naar 2004.

 

 

  • Bedankt 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geweldig jongens, die kennis van jullie!

 

En Ceesv bedankt voor het opzoeken!

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @Mojo en @ceesv

Bedankt voor jullie kennis en reacties.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, D-box zei:

Wat ik ook nog weet: een jaar of 25 geleden was er een LNBF-fabrikant die had de kap van de kop van de LNBF een rood kleurtje gegeven; de vogels waren er dol op, ze pikten ze kapot.

(het merk van die LNBF weet ik niet meer).

En de kleur is nog steeds hetzelfde.

 

INVACOM_FIB_01.png

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8-7-2021 om 22:37, Sprietje zei:

Dan heb je nog de mazzel dat die vogel zomaar eens de ontvangst stoort.

Als je een vogelnest op je schotel hebt, dan heb je weken lang vele momenten per uur dat het beeld weg valt.

 

Duif op de schotel.jpg

Duiven kunnen geen nest bouwen, dus met een beetje geluk dondert-ie er wel weer uit.

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat zag ik wel, maar dat is gewoon een stukje net wat-ie ook meegenomen heeft voor het bouwen van het nest.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...