Ga naar inhoud


Vogelvrije schotel?


Zunigkyk

Aanbevolen berichten

Vanavond plotseling uitval satellietontvangst.

Dan denk je aan onweer of regen ergens in het satellietcircuit.

Even naar buiten gelopen of er misschien iets aan de schotel te zien was.

En jawel hoor: zat er een roek(???*) op de stang beetje voor m'n triple LNB te relaxen.

Als je een nieuwe schotel zoekt zou je bij het model er rekening mee kunnen houden dat vogels niet in de weg kunnen gaan zitten, maar dat argument hoor ik hier nooit bij sat4all :).

 

????* )

Ik zou eerst denken een kraai, maar je hebt roeken, kauwen, kraaien bont en zwart. En lijken allemaal op elkaar.

De betreffende vogel vond ik niet superzwart en niet heel veel groter  dan een merel.

En hij was met een groot gezelschap soortgenoten die tegen het vallen van de avond in de straat in grote groepen op het dak gaan zitten.

Even later vliegen ze verder, volgens mij zoeken ze dan plek voor de nacht in hoge bomen in het nabijgelegen park.

Op basis van dit Kauwgeluid http://www.welkevogelisdit.nl/kauw denk ik dat het kauwen zijn, maar ze maken wel met zijn allen dat soort geluid door elkaar. Het zijn geen solozangers zeg maar.

Kraaigeluid http://www.welkevogelisdit.nl/zwarte-kraai

Welk vogelgeslacht zat er voor mijn LNB?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Daar zijn oplossingen voor!

 

een kat op de satellietschotel.jpg

  • Haha 3

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden, Zunigkyk zei:

Vanavond plotseling uitval satellietontvangst.

En jawel hoor: zat er een roek(???*) op de stang beetje voor m'n triple LNB te relaxen.

Als je een nieuwe schotel zoekt zou je bij het model er rekening mee kunnen houden dat vogels niet in de weg kunnen gaan zitten, maar dat argument hoor ik hier nooit bij sat4all :).

Dan heb je nog de mazzel dat die vogel zomaar eens de ontvangst stoort.

Als je een vogelnest op je schotel hebt, dan heb je weken lang vele momenten per uur dat het beeld weg valt.

 

Duif op de schotel.jpg

  • Haha 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

De oplossing waar ik het eerst aan zat te denken is dat de schotel 180 graden om zijn horizontale as gedraaid wordt.

In ieder geval moet die stang voor de LNB boven zitten, Dan kan er nog steeds een vogel op die stang, maar de LNB zit er onder en vogel zit nooit in de weg.

 

O ja, ik wou ook wel graag meer voorlichting ontvangen over het herkennen/onderscheiden van roeken, kraaien en kauwen. Vooral dat mijn vogelsoort in zwermen (100 ofzo) beweegt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles gewoon goed insmeren met autowas en ook goed uitboenen.

Stang wordt hierdoor zo glad dat ze er niet meer graag op zitten.

Doe je hetzelfde met je schotel dan ook geen last meer bij sneeuw omdat er niets op je schotel blijft liggen.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan houden we het voorlopig op kauwen.

Het zwart heeft in ieder geval een zweem van grijs.

En dat ze graag bij elkaar in grote groepen zitten lijkt me niet zo van toepassing bij andere kraaiachtigen.

Ze zijn kleiner dan de kraaiachtigen die ik van dichtbij zie. Ik denk dat de kauwen ook niet zo graag op de grond rondscharrelen zoals andere soortgenoten, ze lijken het liever hoger te zoeken.

Het 'savonds bij elkaar plekzoeken in 1 of meer bij elkaar staande bomen lijkt me ook typisch. Ze zijn dan tamelijk druk, fladderen nog wat heen en weer voor een alternatieve plek, en dan is het echt bedtijd.

 

@Sprietje

die kat is inderdaad een oplossing als je die vogel kwijt wilt 😀

maar hoe verdrijf je de kat nou weer?

 

Overigens... het is de vraag of die kat daar zit om vogels te vangen. De katten die ik ken weten feilloos te ontdekken waar je aandacht ligt en gaan dan precies daar vóór zitten. Ook een satfreakkat vraagt aandacht. 🦘

 

 

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Zunigkyk, er zijn meer mensen die last hebben van duiven op de schotel en dat is ook al vaker op dit forum besproken. Een prima hulpmiddel om duiven niet op je schotel te laten zitten zijn duivenpinnen. Die koop je per meter en zijn o.a bij de bouwmark te koop.

 

duivenpinnen3.png

 

Duivenpinnen op schotelarm.jpg

 

Duivenpinnen2.png

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wees blij dat het geen raaf is, die is 65 cm lang en heeft een spanwijdte van 1,2 meter.

 

Maar nou even serieus: jaren geleden had ik dat probleem met duiven, toen werd mij aangeraden (via dit board) om een stuk dik pvc-pijp te kopen, daar dmv een Stanleymes een horizontale snee in te maken en om de feedstang te klappen.

Dat werkte goed, de gelande duiven hadden geen grip meer omdat die pvc-pijp ging draaien als ze erop wilde gaan landen.

 

Uiteraard werkt zo'n setje duivenpinnen ook.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik ook nog weet: een jaar of 25 geleden was er een LNBF-fabrikant die had de kap van de kop van de LNBF een rood kleurtje gegeven; de vogels waren er dol op, ze pikten ze kapot.

(het merk van die LNBF weet ik niet meer).

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...