Ga naar inhoud


Fashion TV in UHD is op Hotbird 13° oost van start gegaan


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten


Daar ga ik geen UHD TV voor kopen.. Snap niet waarom alleen demo en shopkanalen in UHD worden verspreid.. Zet nu eens een paar Filmkanalen, Documentaires in UHD.. Dan wordt het pas interessant voor mij…

Zojuist, Sprietje zei:

Dan kan Canal Digitaal die morgen nog opnemen in de nieuwe zenderlijst die altijd op dinsdag uit komt.

Waarom? Hun ontvangers ondersteunen geeneens UHD.. Die paar abonnee’s met CAM701 zijn te verwaarlozen…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fashion TV UHD was er toch jaren geleden al?

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oud nieuws IJzerbout. De vrije Fries had dat al eerder gemeld:

 

Quote

Fashion TV 4K keert terug naar FTA vanaf 13 ° Oost

Een van de beste Fashion TV-zenders is beschikbaar in ultrahoge definitie van de Eutelsat Hot Bird 13C-satelliet (13,0 ° E) in niet-versleutelde (FTA) vorm. De transmissie werd gelanceerd vanaf tp. 91, en meer specifiek hervat na een onderbreking van bijna drie maanden. Het kanaal werd medio april 2021 zonder kennisgeving uitgeschakeld.

De uitzending van het kanaal wordt uitgevoerd in de resolutie van 3840x2160 en de videobitsnelheid is ongeveer 8-9 Mbit / s.

 

Die bitrate lijkt laag, maar als je kijkt naar de framerate (25 i.p.v. 50) is dat wel te verklaren en redelijk te noemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, Old Satterhand zei:

Oud nieuws IJzerbout.

Ik was hier de knipoog vergeten. Ik wilde eigenlijk alleen ingaan op de bitrate.

 

Schaamteloos "eureka" oplossingen posten die al door een ander forumlid zijn geopperd (in hetzelfde topic), kun je rustig overlaten aan onze vrind Sprietje.

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, Old Satterhand zei:

Schaamteloos "eureka" oplossingen posten die al door een ander forumlid zijn geopperd (in hetzelfde topic), kun je rustig overlaten aan onze vrind Sprietje.

Zou je hier 2 voorbeelden van kunnen geven voordat je mij gaat beschuldigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 maanden later...

Fashion UHD gestart op nieuwe frequentie

13°E 12380 V 30000 5/6  ID: FTV UHD

vlcsnap-2022-04-08-20h11m26s395.jpg

  • Like 1
Edision Piccollo Benelux Edition
Cahors Big Bisat :13°E, 19,2°E, 23,5°E, 36°E, 39°E, 46°E, 52,5°E            Triax 88 cm: 7°E, 2°E

Triax 64 cm: 42°E   Triax 78 cm:  4°W  Maximum E-85:  28,2°E, 21,5°E, 16°E, 10°E, 5°E, 1°W, 5°W                                                                                                                                        Maximum E-85: 14°W, 22°W, 30°W       

Visiosat 90 cm: basis 7°W die draaibaar is van 70,5°E tot 45°W                            DVBT-TNT     DAB+

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...