Ga naar inhoud


CI+ module i.c.m. OpenPLi


Aanbevolen berichten

12 uren geleden, satboybe-nl zei:

ik heb net gepobeerd met een andere image en wonderbaarlijk werkt het open blackhole werkte meteen

toch gek nu nog kijken of oscam het doet voor schotel

 

groeten satboybe-nl

Goed bewaren die Blackhole. De imagemakers hebben aangegeven te stoppen met ondersteuning van de VU+ boxen….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


37 minuten geleden, zzzzzz zei:

Je doet een beetje alsof het iets persoonlijks is, iedereen die ook opneemt en die module gebruikt, zal dit tegenkomen.

Maar als iemand puur zijn toestel als zapper gebruikt en nooit opneemt, dan zal die niet veel problemen ondervinden, maar dan kun je ook een veel goedkoper toestel nemen, zonder harddisk, met een single (niet-FBC) tuner, enz.

 

Maar het is ook een persoonlijk ding, de manier waarop jij dat gebruikt doet bijna niemand. Daarom is er ook nauwelijks vraag naar. 

 

Hoeveel mensen kijken Telenet via een linux box met CI+ module?  Ik vermoed dat het groepje erg klein is. En willen mensen meerdere zaken tegelijk opnemen dan nemen ze een telenet box.  Qua gemak kan je linux box daar nooit aan tippen. Ik vind dat de ontwikkeling van software images ook steeds verder achter loopt op wat een provider box inmiddels allemaal kan. 

 

Ik snap dat het frustrerend is maar een "rant" beginnen over dat offline decoderen heeft geen zin als iemand alleen zijn CI+ module werkend wil krijgen.  

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan moeten op die provider boxen de opnames wel ongecodeerd aan kunnen bieden aan een PC/NAS etc. En juist dat houden de providers met hand en tand tegen. Opnames in de Cloud mét geldigheidsduur of een versleutelde HDD. En dát is juist de reden dat men maar een ‘open’ box grijpt zolang het nog kan. 
 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, Codx zei:

 

Maar het is ook een persoonlijk ding, de manier waarop jij dat gebruikt doet bijna niemand. Daarom is er ook nauwelijks vraag naar. 

Dat is jouw standpunt, ik ben het daar niet mee eens.

Ik zie niet in waarom iemand die met een module kijkt, plots iets heel anders wil dan iemand die met een losse kaart kijkt.

En als iemand echt alleen live wil kijken, nooit iets wil opnemen, waarom koopt die dan een Linux box?

Alle beperkingen, die ervoor zorgen dat het interessant wordt om een Linux box te gebruiken, beginnen op het moment dat je wilt opnemen.

Een FBC tuner voor de kabel, om alleen naar één zender tegelijk te kijken zonder opnames, heeft ook geen enkele zin.

 

Maar als de oorspronkelijke poster tevreden is met een module die gewoon beeld geeft zonder meer, is dat voor mij ook fijn.

Hij is de enige die bepaalt wat voor hem een werkend systeem is.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, chukky2 zei:

Dus je kijkt nu telenet met de kaart zonder CI module ? 

Ferm!

Die laatste foto doet het omgekeerde geloven: de kaart is uit de module geschoven, dus de module decodeert zonder kaart.

Denk het niet. 😄

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, satboybe-nl zei:

ook kan ik iets openemen van af telenet en kijken via oscam mt mijn clines  naar de schotel maar opnemen en dan ists anders kijken van telenet lukt niet blijkbaar

 

groeten satboybe-nl

Ook niet als je bijv. opneemt van VTM HD en tegelijk live naar Canvas HD kijkt?

Dat is niet versleuteld, dus daar heeft je ontvanger de module niet voor nodig.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, satboybe-nl zei:

ik zal eens kijken

groeten satboybe-nl

Voor alle duidelijkheid: je hoeft voor mij niet allerlei testen te doen.

Ik wou je gewoon helpen om de ervaring te hebben die je wilt hebben, als je geen plannen hebt om op te nemen, is dat voor mij even goed.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

PlattelandsTV is niet gecodeerd. Zou het eerst proberen met een gecodeerde zender…..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, satboybe-nl zei:

naar canvas hd kijken lijkt well terwijl je van vtm opneemt

bij plattelands tv kon je  nergens naar kijken buiten naar plattelands tv

groeten satboybe-nl

Als je wilt stuur ik je mijn .ci0 en .ci1 bestanden.

Als je die in de enigma folder zet en eventjes herstart, dan is dat hetzelfde als je met de plugin elke versleutelde zender apart gaat toevoegen aan de module.

Je kunt die file manueel bijwerken en bekijken, want is in leesbaar formaat.

Dan weet het systeem welke zenders met de module kunnen ontsleuteld worden, en welke niet.
Je zet daar dus elke zender in die versleuteld is, en waar je een abonnement op hebt, want je wilt ook niet dat je module gelockt is omdat je toevallig op een zender zapte die versleuteld is, en waar je geen abonnement op had.

Als je dan iets opneemt, zouden de andere zenders die ook versleuteld zijn met deze module, automatisch onbereikbaar worden in de EPG, tot de opname voorbij is. 

Je zou ook moeten instellen dat hij slechts één opname tegelijk kan decoderen met de module, anders zou hij wel eens kunnen proberen er meerdere tegelijk te doen als je aan het opnemen bent van een zender en zapt naar een andere zender op dezelfde mux.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...