Ga naar inhoud


CI+ module i.c.m. OpenPLi


Aanbevolen berichten

Nou, dat zeg je.. Mijn ORF kaart doet in Irdeto modus normaal 4C, maar op 2 kanalen 5B (en bleven zwart). Zijn log toont 000000:4A en 00004B:4C en dacht als hij 00004B probeert (waar geen abo op zat) dat dat kon werken (na een vrijschakeling)

Dat was de gedachte erachter…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maar die probeert oscam dan zelf ook wel,  de ecm whitelist en header is alleen maar een filter om verkeerde aanvragen tegen te houden. Dit is alleen nuttig in een omgeving waar je met derden deelt of er een softcam/box is die rotzooi naar de kaart stuurt of ecm's van een hele andere provider. 

 

In een thuis situatie komt dit eigenlijk niet voor dus heeft het ook geen nut om dit gebruiken. Bovendien als de kaart niet werkt op de aanvragen gaat het filteren dit niet verbeteren. 

 

Er moet dus iets anders aan de hand zijn hier. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

48 minuten geleden, satboybe-nl zei:

hallo ik probeer de telenet module werkend te kijgen wat dus niet ging leesde ik op de eerste pagina want ik heb een vu +duo 4k se

wie kan mij helpên zou dat ook lukken op een dm8000 die heb ik hier ook nog liggen .

 

Bij mij (VU+ Duo 4K) werkt dat met VTI, met OpenPLi had ik teveel problemen.
Bij dat laatste werkte het soms wel voor live TV decoderen, maar offline decoderen werkte totaal niet betrouwbaar, toch niet met deze module.

Ik heb dat aangekaart bij de makers van OpenPLi, maar zij konden dit tot nader order niet oplossen.

 

DM8000 heb ik ook, daar heb ik geen werkende oplossing voor gevonden.

aangepast door zzzzzz

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

48 minuten geleden, satboybe-nl zei:

hallo ik probeer de telenet module werkend te kijgen wat dus niet ging leesde ik op de eerste pagina want ik heb een vu +duo 4k se

wie kan mij helpên zou dat ook lukken op een dm8000 die heb ik hier ook nog liggen .

 

Lezen is een sterk werkwoord!! Oké, dat terzijde….

 

In OpenPli 8.1 (niet lager!) maak je in de root de directory /etc/ciplus. Daarin plaats je de certificaat bestanden (4 stuks). Vanwege het te hoge ‘hobby’gehalte moet je die zelf op het net zoeken…

De DM8000 is hiervoor te traag en mist de benodigde IOCTL routines. Daar gaat CI+ nooit op werken.

VTi vanaf versie 11.0.3 voor de VU+ boxen (momenteel versie 15)

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Mimisiku zei:

Lezen is een sterk werkwoord!! Oké, dat terzijde….

 

In OpenPli 8.1 (niet lager!) maak je in de root de directory /etc/ciplus. Daarin plaats je de certificaat bestanden (4 stuks). Vanwege het te hoge ‘hobby’gehalte moet je die zelf op het net zoeken…

De DM8000 is hiervoor te traag en mist de benodigde IOCTL routines. Daar gaat CI+ nooit op werken.

VTi vanaf versie 11.0.3 voor de VU+ boxen (momenteel versie 15)

Je mag het gerust proberen in OpenPLi, maar ik kan je garanderen dat dat offline decoderen niet betrouwbaar werkt.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Troost je, op VTi ook niet!! Al gaat het daar onder strikte voorwaarden vaak wel….

Getest op VTi 15 met de Ultimo 4K i.c.m. Ziggo… Zolang je tijdens het opnemen *niet* zapt naar een andere gecodeerde zender en geen FCC gebruikt dán werkt het meestal.

En dan nog hopen dat je geen >70% volle SMR HDD gebruikt… Kun je ook lachen…

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, Mimisiku zei:

Troost je, op VTi ook niet!! Al gaat het daar onder strikte voorwaarden vaak wel….

Getest op VTi 15 met de Ultimo 4K i.c.m. Ziggo… Zolang je tijdens het opnemen *niet* zapt naar een andere gecodeerde zender en geen FCC gebruikt dán werkt het meestal.

En dan nog hopen dat je geen >70% volle SMR HDD gebruikt… Kun je ook lachen…

 

Ik weet niet wat je afkeer tegenover VTI is, maar dat is serieus bij het haar getrokken.

Geef nu gewoon toe dat VTI op dat punt iets kan, dat OpenPLi niet kan.

FCC heb ik niet aanstaan, maar dat van niet mogen zappen klopt niet.


Ik heb niets tegen OpenPLi, anders zou ik het niet geprobeerd hebben met de module, alleen werkte het niet zoals ik wilde, en kon men het vooralsnog niet oplossen.

 

En in tegenstelling tot Mimisiku, heb ik wel degelijk zelf de module waarover de vraagsteller het heeft, én de VU+.

Ik praat dus niet in het ijle.

aangepast door zzzzzz

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, zzzzzz zei:

Ik weet niet wat je afkeer tegenover VTI is, maar dat is serieus bij het haar getrokken.

Geef nu gewoon toe dat VTI op dat punt iets kan, dat OpenPLi niet kan.

FCC heb ik niet aanstaan, maar dat van niet mogen zappen klopt niet.


Ik heb niets tegen OpenPLi, anders zou ik het niet geprobeerd hebben met de module, alleen werkte het niet zoals ik wilde, en kon men het vooralsnog niet oplossen.

 

Hoe kom je dáár nu bij? Ik draai zelf op al mijn VU+ boxen (7 stuks) VTi hoor. OpenPli test ik alleen voor mijn kennissen of op een testbak.. Meer niet. Je zou me dan beter juist een ‘OpenPli’ hater kunnen noemen… Sterker nog: bij OpenPli ben ik juist verbannen omdat ik ‘iets te kritisch’ ben tegenover de heren developers….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Mimisiku zei:

Hoe kom je dáár nu bij? Ik draai zelf op al mijn VU+ boxen (7 stuks) VTi hoor. OpenPli test ik alleen voor mijn kennissen of op een testbak.. Meer niet. Je zou me dan beter juist een ‘OpenPli’ hater kunnen noemen… Sterker nog: bij OpenPli ben ik juist verbannen omdat ik ‘iets te kritisch’ ben tegenover de heren developers….

Omdat ik dat in het verleden ook al gemerkt heb, dat je altijd maar bleef beweren dat het bij OpenPLi wel goed werkte, en op het moment dat ik dan mijn testresultaten gaf, dat je dan begon over "code jatten" en over open source.

Dat zijn zaken waar een gebruiker niets aan heeft, die wil gewoon weten wat werkt en niet werkt.

Maar goed, hij hoeft mij niet te geloven, hij kan het gewoon zelf proberen, dat is het leuke aan deze toestellen.

Maar als hij van mij een configuratiefile wil (deze om het systeem duidelijk te maken welke kanalen versleuteld zijn en de module kan ontsleutelen), kan ik die ook bezorgen.

aangepast door zzzzzz

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

OpenPli is niet heilig (al vinden ze van wel)… En daar ageer ik dan tegen…

Op VU+ vind ik VTi stabieler dan OpenPli.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

On topic aub, de vragen van de vragensteller zijn duidelijk, en de niet werkende open pli vind hij beter als de vti die wel werkt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...