Ga naar inhoud


CI+ module i.c.m. OpenPLi


Aanbevolen berichten


4 minuten geleden, satboybe-nl zei:

toch wat anders denk

 

groeten satboybe-nl

 

Maar je hebt het niet gedaan zoals ik zei.

In de screenshot was weliswaar het eerste idem (over transcoding) geselecteerd, maar er stond duidelijk bij dat je naar de onderste settings van dat menu moest kijken, en ik had er nog bijgezet:

 

PVR Descramble Convert Setup
PVR Descramble in standby.

 

aangepast door zzzzzz

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik die scrollbalk zie, heb je van 1 van de 3 schermen geen screenshot gepost hier.

Ik zocht die 2 settings die ik eerder zei, die over dat opnames voorrang krijgen (zodat als je aan het opnemen bent van een versleutelde zender hij de module vasthoudt tot na de opname).

Die vind ik niet.

 

De andere, "Never decrypt while recording CI services", kun je vergelijken met deze van Standaard OpnameType : "niet decoderen, neem ECM op".

Volgens die instellingen lijkt het erop dat Open BH die functionaliteit van offline decodering zou moeten hebben, maar dat de menuopties er zijn, bewijst nog niet dat het ook echt werkt.

Vraag is ook op welke manier je het offline decoderen kunt starten.

Bij VTI is dat door een opname te maken die gecodeerd is (met dus "niet decoderen, neem ECM op"), en dan moet je die in standby zetten, en wachten.

Bij OpenPLi kun je dat selecteren dat hij moet starten met offline decoderen, en dan kun je de machine in standby zetten, maar daar werkte het dus niet met deze module.

Hoe het bij Open BH moet weet ik niet, misschien kun je dat best eens op hun forum vragen?

https://board.openbh.net/

 

aangepast door zzzzzz

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, satboybe-nl zei:

ik de foto van het eerst menu ik zal het eens vragen bij open blackhole

 

IMG_20220418_171451.jpg

Een opname heeft altijd voorrang is deze die ik zei "Recordings have Priority", die staat dus op Ja, dat is de juiste instelling.


Ik denk dat enkel nog de vraag is of offline decoderen werkt of niet.

De menu's kunnen er zijn, maar het kan evengoed zijn dat dit enkel werkt met een losse kaart, en niet met een module.

Wat je sowieso al eens kunt testen : als alle instellingen staan, zoals je getoond hebt, dan betekent het, dat hij nu al gecodeerd opneemt.

Je kunt dus iets opnemen, en daarna eens afspelen.

In dat geval kan hij in elk geval de opname nog afspelen tot de keys veranderd zijn.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 maanden later...

Allen.

 

 

Ik heb sinds kort problemen met mij Duo2 en Open Pli (8.3) en mij CI+ canaldigitaal (Witte exemplaar, zie foto) module.

Het module wordt niet of heel slecht herkend door Open Pli, ecehet met VTI (V15) werkt het prima echter vind ik dit geen prettige image.

Wie kan mij helpen ?

Ik heb de volgende dingen al gedaan zonder resultaat:

1) module in slots 1&2 gewisseld

2) CIplus helper

3) Common Interface Assignments

4) diverse Pli versies

5) voeding gereviseerd (recap)

 

Wie kan mij helpen om mij Duo2 weer middels Open PLI icm. het CI+ module te laten werken ?

 

Alvast bedankt   <>  Cees

 

 

 

 

CI+ module canaldigitaal.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar…. Waarom?? De Canal Digitaal smartcard werkt toch prima onder OScam? Ben je meteen de restricties die een CI met zich meebrengt kwijt.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dus i.p.v het module in het ci slot, de kaart uit het module halen en in de kaartlezer van de ontvanger steken.

Een softcam activeren, bijvoorbeeld oscam, en je kan kijken zonder module, maar wel met kaart.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Effe een update.

 

inmiddels toch even wat metingen uitgevoerd aan de Duo2 en een spanningsstab is verdacht en ga ik vervangen (U825)

Draai nu tijdelijk even met een Uno en Pli en dat werkt als een speer icm. de CI+ module van CD.

Prettige jaarwisseling en wordt vervolgd    <>   Cees

 

https://jb8a8f8.com/support/index.php?attachments/duo2-extensive-voltages-overview-jpg.2147/

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...
Op 31-12-2022 om 14:41, tuin zei:

Effe een update.

 

inmiddels toch even wat metingen uitgevoerd aan de Duo2 en een spanningsstab is verdacht en ga ik vervangen (U825)

Draai nu tijdelijk even met een Uno en Pli en dat werkt als een speer icm. de CI+ module van CD.

Prettige jaarwisseling en wordt vervolgd    <>   Cees

 

https://jb8a8f8.com/support/index.php?attachments/duo2-extensive-voltages-overview-jpg.2147/


Waar kan je die info vinden?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

( even een zijsprong, in dit toch al niet meer zo eenduidige draadje )

 

57 minuten geleden, Alex1970 zei:


Waar kan je die info vinden?

Het interne schema bedoel je ?

Daar ben ik ook wel benieuwd naar ja, de ontvanger zelf dan, niet alleen de voeding.

Ik zou graag :

- een vaste audio aftak/uitgang willen hebben (voor de regelaar dus)

- een reset ingang (ipv POPO)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...