Ga naar inhoud


CI+ module i.c.m. OpenPLi


Aanbevolen berichten


Op 3-11-2021 om 13:46, chukky2 zei:

Wanneer ik de ci module van telenet terug in tv doe en dan terug in de vu plus begint hij terug te configureren en werkt het weer. Voor hoe lang is de vraag ......

Ik moet dit hier even corrigeren,  de module van telenet werkt nu toch niet meer in de vu met vti image , in de tv is dit echter  geen probleem . Zeer raar allemaal. Nu heb ik de telenet ci module van mijn vader eens genomen en die werkt dan weer wel in de vu met vti image, en ook in de tv 

Ik lees hierboven van onze vriend mimisiku dat er idd nog zo een dingen opgedoken zijn. 

 

Zou het kunnen als die zogezegd defecte ci ( wat dus wel werkt op de tv ) na een tijdje in de tv gezeten te hebben deze wel weer gaat werken op het vu plus toestel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Temperatuur probleem?

Die ci modulen kunnen behoorlijk warm worden in je ontvanger.

Mijn HD+ kaart kreeg zelfs donkere verkleuringen van de hitte van het ci module.

 

Ik heb na verloop van tijd wel ci modulen gehad die niet meer werkten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, chukky2 zei:

Ik moet dit hier even corrigeren,  de module van telenet werkt nu toch niet meer in de vu met vti image , in de tv is dit echter  geen probleem . Zeer raar allemaal. Nu heb ik de telenet ci module van mijn vader eens genomen en die werkt dan weer wel in de vu met vti image, en ook in de tv 

Ik lees hierboven van onze vriend mimisiku dat er idd nog zo een dingen opgedoken zijn. 

 

Zou het kunnen als die zogezegd defecte ci ( wat dus wel werkt op de tv ) na een tijdje in de tv gezeten te hebben deze wel weer gaat werken op het vu plus toestel?

Staan je instellingen correct in VTI?

Staat "Show CI messages aan of uit? Bij mij staat die uit.

Ik zou die zeker eens van setting veranderen.

Stel dat hij nu uitstaat bij jou en er komt een foutboodschap op dat het systeem niet gecertifieerd is, dan weten we dat ten minste, want die wordt dan nu onderdrukt.

Draait de Common Interface Assignment plugin, en indien ja, zijn de gecodeerde kanalen dan correct toegewezen aan de module?

 

Het feit dat jij dit hebt en anderen niet, betekent ofwel dat het een beperking is die gefaseerd wordt ingevoerd.

Ofwel heeft het niets daarmee te maken en is het inderdaad een warmteprobleem of iets anders hardwarematig.

aangepast door zzzzzz

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, zzzzzz zei:

Staan je instellingen correct in VTI?

Staat "Show CI messages aan of uit? Bij mij staat die uit.

Ik zou die zeker eens van setting veranderen.

Stel dat hij nu uitstaat bij jou en er komt een foutboodschap op dat het systeem niet gecertifieerd is, dan weten we dat ten minste, want die wordt dan nu onderdrukt.

Draait de Common Interface Assignment plugin, en indien ja, zijn de gecodeerde kanalen dan correct toegewezen aan de module?

 

Het feit dat jij dit hebt en anderen niet, betekent ofwel dat het een beperking is die gefaseerd wordt ingevoerd.

Ofwel heeft het niets daarmee te maken en is het inderdaad een warmteprobleem of iets anders hardwarematig.

Alles wat je noemt is correct ingesteld,  het probleem deed zich voor van de ene op de andere dag . In de tv werkt hij gewoon ! Heb nu eentje extra van mijn vader en die werkt nu gewoon in de vu + , heel bizar dus . 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, chukky2 zei:

Alles wat je noemt is correct ingesteld,  het probleem deed zich voor van de ene op de andere dag . In de tv werkt hij gewoon ! Heb nu eentje extra van mijn vader en die werkt nu gewoon in de vu + , heel bizar dus . 

Eigenlijk kun je gewoon ruilen, vermits hij het in een TV wel gewoon doet. Je vader werkt waarschijnlijk rechtstreeks met de module in de TV, dus als jouw module het bij hem doet en zijn module bij jou in de VU+ zijn jullie beiden geholpen.

Enige zaak zou zijn mochten er extra abonnementen in het spel zijn, in dat geval is het natuurlijk niet meer gelijk welke module erin steekt.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

En hopen dat de module niet weer na 2 a 3 maanden op dubieuze wijze niet meer werkt.

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, Mimisiku zei:

En hopen dat de module niet weer na 2 a 3 maanden op dubieuze wijze niet meer werkt.

Dan zou ik toch denken aan warmteontwikkeling van die ontvanger, vermits ik hier dat probleem niet heb, want als het een beveiliging is, zal dat geen 3 maanden duren om die te activeren.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, chukky2 zei:

Alles wat je noemt is correct ingesteld,  het probleem deed zich voor van de ene op de andere dag . In de tv werkt hij gewoon ! Heb nu eentje extra van mijn vader en die werkt nu gewoon in de vu + , heel bizar dus . 

Wel, het zou dan toch interessant zijn dat de optie om berichten van de CI+ module te tonen, kwestie van te zien of hij ergens een waarschuwing geeft.

Bij mij staat die af, maar ik heb dan ook dat probleem niet, dus ik hoef nu niet te troubleshooten.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Iemand een tip naar de oplossing? Ik kom maar niet verder. Heb 3 .pem bestanden en een param file in de map etc/ciplus staan.

Zodra de module in de box zit krijg ik netjes de melding dat de module herkent is en het goed zou werken. Alleen wanneer ik naar een zender in mijn abonnement ga blijft het beeld zwart. Soms verschijnt een melding ' E120-4 Reserved smartcard return code'. 

 

Iemand een idee hoe dit wel werkend te krijgen? Hij lijkt de neotion module goed te herkennen en ook de smartcard. Ga ik naar een zender buiten mijn abonnement verschijnt die melding (deze zender is geen onderdeel van uw abonnement) ook netjes. Alleen beeld op een zender ho maar :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, 86tweety zei:

Iemand een tip naar de oplossing? Ik kom maar niet verder. Heb 3 .pem bestanden en een param file in de map etc/ciplus staan.

Zodra de module in de box zit krijg ik netjes de melding dat de module herkent is en het goed zou werken. Alleen wanneer ik naar een zender in mijn abonnement ga blijft het beeld zwart. Soms verschijnt een melding ' E120-4 Reserved smartcard return code'. 

 

Iemand een idee hoe dit wel werkend te krijgen? Hij lijkt de neotion module goed te herkennen en ook de smartcard. Ga ik naar een zender buiten mijn abonnement verschijnt die melding (deze zender is geen onderdeel van uw abonnement) ook netjes. Alleen beeld op een zender ho maar :D 

Misschien toch melden welke module dit is?

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even je CAID toevoegen bij Common interface Taken...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook de CI+ even uit en ingestoken?

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, Mimisiku zei:

Ook de CI+ even uit en ingestoken?

Ha, ja absoluut. Ik heb ook een andere module geprobeerd en daar werkt alles wel goed. Dit is een nieuwe zwarte quantis module. 
 

Maar met de door Ziggo ooit geleverde neotion module krijg ik het dusniet werkend. Jullie wel? Ik zie wel dat die neotion module blijkbaar alleen geschikt is voor 1.2? TV’s. Ik gebruik de module in een VU UNO4kSE mogelijk ligt het daar aan?

4BE294FE-DC3E-4F36-A999-3C57092B7BDE.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...