Ga naar inhoud


Zendmast brand Engeland


OFDM

Aanbevolen berichten

Dinsdag 10 augustus is brand uitgebroken in zendgebouw en 315 meter hoge ronde buismast van de North Yorkshire zendmast Bilsdale. De brand is geblust maar er is twijfel over de sterkte van de mast en het terrein rond de mast is beveiligd.

 

Digitale ether TV, DAB en FM radiozenders zijn uitgevallen en blijven dat voor onbepaalde tijd.

 

Het aantal getroffen huishoudens loopt tegen een miljoen.

 

https://www.bbc.com/news/uk-england-tees-58169501

 

Zoals ik in een Engels forum kon lezen zal een noodmast echt de hoogte van de huidige moeten evenaren om over omliggende heuvels te reiken.

aangepast door OFDM
Datum toegevoegd
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Dan zou het om dit station gaan.

https://en.wikipedia.org/wiki/Bilsdale_transmitting_station

 

Beelden doen denken aan de brand in Smilde.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het is en blijft speculatie, maar zelfs een muis op het verkeerde plekje op het verkeerde moment kan al brand veroorzaken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb het even opgezocht.

 

Wappie is een pejoratief begrip dat ontstaan is in het Nederlands taalgebruik in de jaren negentig van de twintigste eeuw. Het geeft een zonderlinge geestesgesteldheid aan waarbij men de weg kwijt is geraakt, of een zonderling persoon, een dwaalgeest of 'gekkie'.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, ceesv zei:

Ik heb het even opgezocht.

 

Wappie is een pejoratief begrip dat ontstaan is in het Nederlands taalgebruik in de jaren negentig van de twintigste eeuw. Het geeft een zonderlinge geestesgesteldheid aan waarbij men de weg kwijt is geraakt, of een zonderling persoon, een dwaalgeest of 'gekkie'.

 

Ahh....dat soort figuren ken ik er wel een paar van. 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ene Willem Engel (Achternaam is echt, geen scherts.) is de Rattenvanger van Hamelen voor veel wappies

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Terug naar de rokende schoorsteen.

Ze zullen het daar de komende tijd moeten doen met een rookwolken decoder.

 

Vraag mij af of satelliet ontvangst daar een opleving gaat krijgen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt naar ik begrepen heb in Nederland 5 a 10 rattenvangers die discipelen vangen en voor de ellende zorgen met hun rotzooi.

Lou de palingboer, die in de jaren 50 van de vorige eeuw beweerde dat hij Got was, had toen al ondanks de beperkte berichtgeving een 600 vaste aanhangers plus invloed op een groot aantal anderen. Had hij nu geleefd dan had hij via faecesboek en twister ongetwijfeld een groot aantal duizend aanhangers gehad.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, ceesv zei:

Terug naar de rokende schoorsteen.

Ze zullen het daar de komende tijd moeten doen met een rookwolken decoder.

 

Vraag mij af of satelliet ontvangst daar een opleving gaat krijgen.

Als de mast moet worden vervangen zou dat mogelijk zijn. Maar het zal een kleine groep zijn, vermoed ik.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...