Ga naar inhoud


Zendmast brand Engeland


OFDM

Aanbevolen berichten

Ib het geval van Hoogersmilde was het in eerste instantie de mast. Daar begon de brand. Van bovenaf.

In het geval van Bilsdale lijkt de brand dus beneden te zijn begonnen.

 

 

 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gistermiddag heeft zenderbeheerder Arqiva de steunzender locatie Eston Nab in de lucht gebracht met vervangende kanalen.

 

Ik lees ook nieuwe cijfers; De zender bedient 500.000 huishoudens waarvan 200.000 de DVB-T(2) als hoofd TV  ontvangst gebruiken. Deze zendmast bedient dus 2 keer het aantal betalende gebruikers van Digitenne in heel Nederland.

aangepast door OFDM
Correctie
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, Eduard07 zei:

Ib het geval van Hoogersmilde was het in eerste instantie de mast. Daar begon de brand. Van bovenaf.

In het geval van Bilsdale lijkt de brand dus beneden te zijn begonnen.

 

 

 

Denk ik ook. Er is geschreven dat er geen aanwijzingen zijn van brandstichting maar het onderzoek met o.a. drones is nog in volle gang.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Tonskidutch zei:

aantal huishoudens en aantal gebruikers, dat kan een behoorlijk verschil maken.

 

het woord wappies mag men niet meer zo ongenuanceerd gebruiken las ik recent in de krant!

maar zomaar een verdenking opstellen en publiceren zonder nader onderzoek, DAT KAN ECHT NIET. @minplus

Welke krant ?

Groeten Willy

 

 

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, minplus zei:

Lou de palingboer, die in de jaren 50 van de vorige eeuw beweerde dat hij Got was

 

Ik zou maar een beetje op mijn woorden letten. Lou komt namelijk terug hè. Ik kan het weten, Lou was actief in mijn geboorte stadje 😁

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, Psychosammie zei:

 

Ik zou maar een beetje op mijn woorden letten. Lou komt namelijk terug hè. Ik kan het weten, Lou was actief in mijn geboorte stadje 😁

Lou was toen de weg al kwijt, dus de weg terug lijkt me helemaal onwaarschijnlijk. 😁

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12-8-2021 om 11:56, Tonskidutch zei:

aantal huishoudens en aantal gebruikers, dat kan een behoorlijk verschil maken.

 

het woord wappies mag men niet meer zo ongenuanceerd gebruiken las ik recent in de krant!

maar zomaar een verdenking opstellen en publiceren zonder nader onderzoek, DAT KAN ECHT NIET. @minplus

🙂

 

Bij een brandende mast zijn er tegenwoordig toch die 2 opties: een ongeluk (kortsluiting, bliksem, etc) of...https://nl.wikipedia.org/wiki/Wappie

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

De zendlokatie blijkt ook nog een  "Site of Special Scientific Interest" te zijn, dus zo onwaarschijnlijk is enige wappie-betrokkenheid in dit geval niet.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat is een hoog "zal wel" gehalte.

 

Voor wat betreft de feiten:

https://www.northyorksfire.gov.uk/fire-at-bilsdale-transmitting-centre/?

The initial call came at 13:19 from an engineer working at the transmitter, stating that he believed the mast was on fire due to smoke coming from below the first stay level (approximately 50 – 60 metres up).

Het eerste telefoontje kwam om 13:19 uur van een monteur die aan de zender werkte, waarin hij verklaarde dat hij geloofde dat de mast in brand stond vanwege rook die van onder het eerste verblijfsniveau kwam (ongeveer 50 - 60 meter omhoog).

 

North Yorkshire Fire and Rescue Service worked to control the fire in difficult circumstances and extinguished a fire in a single-storey stone building and a 315ft transmitter mast. Only one building in a complex of four was affected and there are concerns about the structural integrity of the mast.

 

De brandweer en reddingsdienst van North Yorkshire probeerde de brand onder moeilijke omstandigheden onder controle te krijgen en bluste een brand in een gelijkvloers stenen gebouw en een 315 voet zendmast. Slechts één gebouw in een complex van vier werd getroffen en er zijn zorgen over de structurele integriteit van de mast.

 

Ik zie aan de rand van het terrein buiten de bebouwing een zeecontainer staan, met op het dak een uitlaat systeem, wat erop duidt, dat daarin de noodstroom voorziening staat.  Google maps

 

Hier een foto van de mast basis.

https://www.thebigtower.com/live/Bilsdale/101P23200309041.htm

 

Tussen de zendergebouwen en de toren is een een fysieke afstand, het vuur kan op die manier niet overslaan.

Verder bestaan er geen verbindingen tussen een diesel aggregaat en de mast die een vuur kunnen geleiden.

 

Vooralsnog zou ik het onderzoeks rapport afwachten alvorens de oorzaak aan te geven.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden, de mon zei:

't Zal wel een dieselmotor die stroom geeft zijn, turbo of lekke leiding op uitlaat die vuur vatte . Veel sensoren, onbemand en dan ben je steeds te laat.

Je bent bekend met de energievoorziening van Big L Trintelhaven op AM 1395?

https://nl.wikipedia.org/wiki/Radio_London_(Nederland)

 

Dat was inderdaad een dieselmotor, vanwege de afgelegen locatie.

 

Verder herinner ik  me ook de volgende zenderbrand in 2014:

https://www.radiowest.ca/forum/viewtopic.php?p=12827756

 

Met een goede AM ontvanger en gunstige atmosferische omstandigheden was CJYQ St John's (NL/Ca)  trouwens 's nachts tot in Nederland te horen als de VRT (op 927 kHz) uit de lucht was.  

De zender bestaat overigens nog steeds en is herbouwd.

https://en.wikipedia.org/wiki/CJYQ

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kortsluiting was waarschijnlijk ook de oorzaak in Bovensmilde.

De exacte oorzaak is trouwens - bij mijn weten- nooit achterhaald. Met als gevolg dat de (enorme) schade op niemand kon worden verhaald.

Wat er nu als mast staat in Hoogersmilde, ziet er trouwens een stuk moderner en slimmer uit dan wat er ooit stond. En zelfs iets hoger.

Dat Ijsselstein - een toren die qua bouwwerk vergelijkbaar is met de vorige mast in Smilde - korte tijd later ook brandproblemen kreeg (door kortsluiting), kan haast geen toeval zijn geweest.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hou alles voor mogelijk.

In ieder geval betaalt het gewone volk altijd met zekerheid de kosten. Zo werkt het neoliberale systeem nou eenmaal.

Maar "we" hebben er zelf voor gestemd. Net als de amerikanen laatst voor Trump.🙂

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...