Ga naar inhoud


Computer erg traag na vervangen voeding


gerrit B

Aanbevolen berichten

Ik weet niet of dit hier speelt, maar ik heb al een paar computers binnen gekregen die ook niet( meer) mee te werken was. Zo traag.

Eentje was zelf pas een paar dagen oud.

Het leek dat windows met wat bezig was en er niet uit geraakte.

 

De enige oplossing was toen om Windows opnieuw te installeren.

 

mvg

 

 

 

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hmmmm. dit ga je toch niet geloven.

Had nog wat instellingen van de oude PC nodig dus de HDD weer in het oude beestje gemonteerd en met tegenzin (wetende dat het allemaal weer erg lang gaat duren) hem weer opgestart.

Meteen hoorde ik de HDD weer als vanouds kraken en wat blijkt? Hij start weer normaal op alsof er niets aan de hand is / is geweest.

Dus nu kijken hoe ik alles van deze PC naar een nieuwe krijg voordat hij er weer mee stopt.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enige wat ik kan bedenken zijn slechte verbindingen.

 

Als je al je bestanden hebt overgezet: het is mogelijk om je complete PC om te zetten naar een Vituele machine onder VMWare. Kan je eens proberen als je tijd over hebt 😊

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, gerrit B zei:

Dus ben nu op zoek naar eenzelfde oud i3 beestje waar ik deze HDD in kan zetten en zo hopelijk mijn oude programma's weer kan draaien. Dat zal wel de nodige moeite kosten, maar om alle klanten met dergelijke systemen plots in de kou te laten staan is ook geen optie.

 

Is een (gebruikte) intel nuc geen optie? Zoek bv eens op bv BOXD34010WYK, is een oud model maar voor een paar cent heb je die in de vingers.

 

Ik hoef je niet te vertellen dat windows 7 icm internet niet meer veilig is, is inmiddels al sinds 14 jan 2020 unsupported.

De spagaat waar je in zit snap ik wel, je wilt liever niet de klanten teleurstellen die er nog afhankelijk van zijn.

Van de andere kant is het toch wel lachtwekkend dat ze voor hun beveiliging afhankelijk willen zijn van eco systeem wat niet meer veilig is.

Geeft ook wel weer aan hoe serieus ze beveiliging nemen.

aangepast door theparasol
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, gerrit B zei:

Hmmmm. dit ga je toch niet geloven.

Had nog wat instellingen van de oude PC nodig dus de HDD weer in het oude beestje gemonteerd en met tegenzin (wetende dat het allemaal weer erg lang gaat duren) hem weer opgestart.

Meteen hoorde ik de HDD weer als vanouds kraken en wat blijkt? Hij start weer normaal op alsof er niets aan de hand is / is geweest.

Dus nu kijken hoe ik alles van deze PC naar een nieuwe krijg voordat hij er weer mee stopt.

Dat ligt iig niet aan de HDD . het probleem moet elders liggen. Kan iets simpels zijn als geheugenkaarten die niet goed vast geklikt zijn. Maar kan ook aan componenten op de moederbord liggen die defect geraakt zijn. Of misschien is de cpu wel kapot aan het gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, jeevanhoof zei:

Ik weet niet of dit hier speelt, maar ik heb al een paar computers binnen gekregen die ook niet( meer) mee te werken was. Zo traag.

Eentje was zelf pas een paar dagen oud.

Het leek dat windows met wat bezig was en er niet uit geraakte.

 

De enige oplossing was toen om Windows opnieuw te installeren.

 

mvg

 

 

 

Of een backup te herlaten met "AOMEI Backupper" een bootable dito-USB-key

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oude beestje draait gewoon weer zonder te hebben gevonden waardoor hij zo traag werd.

Programma's die ook op een andere computer kunnen draaien overgezet naar een nieuwe (een I7 van de 11 gen) en alleen de hoogst noodzakelijke op het oude beestje laten staan. (ging trouwens wel tergend langzaam met 82 gig in ruim 16 uur)

In de tussentijd op zoek naar een vervanger voor de oude computer zodat ik wat achter de hand heb mocht het weer warm worden en hij er opnieuw mee stoppen.

Verwacht echter dat straks in oktober, als KPN de ISDN15 en ISDN30 stop wil gaan zetten, het snel gebeurd zal zijn met de oudere systemen waar nog windows 7 voor nodig is.

  • Like 1

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké helder.

Een goede vriend van mij werkte ook met de ISDN protokollen om CADCAM hardware bij klanten te kunnen benaderen.

Die was bewust op VMWARE overgestapt in begin 2015 op een zelfgebouwde pC met de nodige interfaces (ingangen).

(helaas net voor Pasen 2015 overleden kan ik hem niet meer raadplegen)

 

 

Eternal Alexander

Vangelis

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik werk zelf niet met ISDN protocollen dat is allemaal al IP georiënteerd maar de apparatuur waar het om gaat wel om weer verbinding te maken met anderen. De vraag is echter in hoeverre die straks nog verbinding met derden kunnen maken en als dat niet meer gaat dan hebben ze de keuze uit vervangen of geen verbinding meer maken en dit zelf zien op te lossen.

Verwacht dat er wel wat particulieren voor de laatste optie zullen kiezen maar dat bedrijven en grotere risico's gewoon geen keuze hebben.

Dus verwacht dat hier vanaf 1 september alle zeilen weer bijgezet moeten worden om alles op tijd klaar te hebben.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja als ze het internet zouden stopzetten hebben we ook een gigantisch probleem. :whistle:

 

m.a.w. men moet vroegtijdig naar aanpasbare systemen kijken of die systemen vernieuwen.

Veel systeem ontwikkelaars doen dat echter niet zelf wegens de hoge kosten en laten het er op aankomen.

Waarom dacht je worden er zoveel mensen en vooral bedrijven gehakt... te duur terwijl het allemaal kostenposten zijn die aftrekbaar zijn van de omzet

aangepast door Tonskidutch

Eternal Alexander

Vangelis

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat hoor ik zo vaak maar voordat het een aftrekpost kan zijn moet er wel eerst geld verdient worden.

Bij non-profit instellingen gaat die vlieger dus meestal niet op, daar zijn het puur kosten voor, kosten die ze dan niet ergens anders aan kunnen besteden.

 

Maar er komt een nieuwe M2M oplossing die niet alleen via 2G en 3G werkt (die binnen afzienbare tijd ook stop gezet worden) maar ook gebruik maakt van 4G en 5G. Heb daar alleen de specs nog niet van binnen.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...