Ga naar inhoud


Computer erg traag na vervangen voeding


gerrit B

Aanbevolen berichten

Mijn computer gaf telkens als het warm weer was problemen met dat hij spontaan vastliep en dat het toetsenbord en de muis het dan niet meer deden.

Dus nieuwe voeding besteld en deze vanmorgen ingebouwd, echter met de nieuwe voeding nog minder nl. hij starte helemaal niet meer op en ook geen video signaal, geen toetsenbord en geen muis.

Dus de oude voeding maar weer terug gezet en met veel pijn en moeite komt nu weer een beetje leven in de PC maar hij is nu gigantisch traag.

Alleen als ik het wachtwoord invoer bij het opstarten daar doet hij al ruim 5 minuten over.

Ik probeer nu mijn mail op te halen en daar is hij nu al 2 uur mee bezig.

Wat kan dit zijn en waar moet ik naar kijken, want gisteravond met een extra ventilator voor de koeling was er nog niets aan de hand?

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kijk eens hoe warm je processor wordt.

 

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien draait er een zwaar proces, kan je zien wanneer je taakbeheer opstart en dan op processor sorteren.

Opstarten taakbeheer, wanneer je het niet weet , via Control Alt Delete en dan taakbeheer.

Kan een virus zijn die de boel vertraagt of een Windows proces.

 

Je zou ook de pc kunnen opstarten in veilige modus.

 

 F8 ingedrukt te houden voordat Windows wordt gestart. Dan worden alleen de belangrijke processen gestart.

Wanneer de pc dan snel is, ligt het dus niet aan de hardware maar aan de software.

 

https://support.microsoft.com/nl-nl/windows/geavanceerde-opstartopties-waaronder-de-veilige-modus-b90e7808-80b5-a291-d4b8-1a1af602b617

 

 

 

aangepast door peper

Mutant HD51 4K 2 keer, Xtrend ET4000, Openpli 7, Schotel Trax 64, 2x 1e Tripleblock lnb, Astra 1,2,3  / 2e Duoblock lnb, Astra 2,3

Link naar reactie
Delen op andere sites

virus lijkt me sterk maar niets is onmogelijk.

Ook al in veilige modus opgestart maar ook dan is hij erg traag.

Normaal hoorde je de harde schijf als een gek kraken bij het opstarten, nu hoor je hem even, staat dan een poos stil , geeft 2 tikjes, staat weer een poos stil, geeft weer een paar tikjes, enz.

Heb dus het idee dat met het plaatsen van de nieuwe voeding er iets verkeerd is gegaan, maar ja het is slechts een kwestie van stekker er uit en er weer in steken, wat kan daar nu fout mee gaan met dit als resultaat?

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Anders eens proberen met een installatie DVD van Windows7, alleen om te kijken of die wel snel is met reageren.

Wanneer je wat thuis met met Linux, een opstart CD van Linux aanmaken en daarmee opstarten om ook weer te kijken of die wel snel reageert op menu keuzes.

 

Wanneer de pc dan wel snel is, is natuurlijk wel wat langzamer doordat alles van DVD of CD opstart,

zou het de harddisk kunnen zijn.

 

 

 

Mutant HD51 4K 2 keer, Xtrend ET4000, Openpli 7, Schotel Trax 64, 2x 1e Tripleblock lnb, Astra 1,2,3  / 2e Duoblock lnb, Astra 2,3

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, gerrit B zei:

Wat kan dit zijn en waar moet ik naar kijken,

 

De laatste keer dat ik dit meemaakte bleken er een heel stel elco's, rond de processor,  defect te zijn.

Dat kun je herkennen doordat de bovenkanten daarvan bol staan of zelfs zijn opengebarsten.

Die elco's dienen ter stabilisatie van de Vcore van de processor.

In de bios kun je meestal de spanning monitoren en zien of die stabiel is.

 

Er zijn ook programma's in de windows shell die dat kunnen zoals Core Temp en CPU-Z, maar die zou je eerst moeten installeren en dat zal nu moeilijk zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mainboard defect, gok dat een chip die tussen io devices en de CPU zit TGV oververhitting onbetrouwbaar is geworden. Niet dat hij stuk is maar sloom doordat alles TIG keer retried moet worden voordat het er door komt.

Kan CPU zelf ook zijn TGV kapotte cache geheugen. Wordt die ook mega sloom van.

In elk geval een naar issue om op te sporen zonder dat je onderdelen hebt om dingen uit te sluiten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is gewoon gokken, kan aan van alles liggen maar waarom zit daar nog een harddisk in?  Vervang die voor een SSD en installeer het systeem opnieuw.  Als de hardware niet defect is denk ik dat die gaat vliegen qua snelheid. 

 

Verder heb je diagnose software die je kunt opstarten vanaf een usb/cd/dvd waar je de hardware mee kunt testen.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...