Ga naar inhoud


Effe piraten op de FM


Mojo

Aanbevolen berichten

Leuk verhaal moet ik zeggen.Let op het is een "Premuim" artikel dus misschien moet je even een private venster openen om het te lezen.

 

https://www.gelderlander.nl/home/ongekende-piratenstunt-van-vriendengroep-ineens-staat-er-een-zendmast-van-106-meter~aa5060a3/

 

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Minder leuk is het als je door zo'n FM zender (vaak op locatie in de buurt)  vervelende storing op radio- en (digitale) tv-ontvangst krijgt.

(Of zelfs andere apparatuur.)

Wat "leuk" kan zijn voor een paar enkelingen, kan "minder leuk" uitpakken voor vele anderen.

Goed dat er forse straffen en boetes op staan.

(en dan doel ik dus met name op genoemde gevolgen, niet het kat-en-muis spelletje).

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Eduard07 zei:

Minder leuk is het als je door zo'n FM zender (vaak op locatie in de buurt)  vervelende storing op radio- en (digitale) tv-ontvangst krijgt.

(Of zelfs andere apparatuur.)

Wat "leuk" kan zijn voor een paar enkelingen, kan "minder leuk" uitpakken voor vele anderen.

Goed dat er forse straffen en boetes op staan.

(en dan doel ik dus met name op genoemde gevolgen, niet het kat-en-muis spelletje).

Beetje hobbyist zorgt ervoor dat ie niet stoort en brengt dit van tevoren in kaart samen met z’n maten met proefdraaien 


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Eduard07 zei:

Minder leuk is het als je door zo'n FM zender (vaak op locatie in de buurt)  vervelende storing op radio- en (digitale) tv-ontvangst krijgt.

(Of zelfs andere apparatuur.)

ivm Storing op audioapparatuur , destijds:

Radio Moskou (vanaf 18h00 tot 19h30 , soms later) via de casstterecorder ,

http://www.radiomuseum.org/r/philips_n2215_n_221.html

d.m.v. een luidsprekerstekker , deze achteraan niet helemaal in te pluggen ,

met uitstekend zuiver geluid , soms wel harder & stiller , maar het bleef zuiver 🙂

 

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Destijds als ik een programma niet mocht kijken , stoorde ik de TV , zwart beeld !! 😱

Onze pa wou altijd het nieuws zien 🤬 , net wanneer op Ned 2 een goei programma was !!

 

aangepast door cookie monster
  • Haha 1

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

😁

Doet me aan de zoon van de buren denken die ruzie hadden met de TV-zaak ernaast. Hij had daarna een vonkentrekkertje oid tegen de muur naar de TV-zaak geplaatst waardoor alle TV's in die zaak stoorden. Groningse inventiviteit. Wij hadden er geen last van.🙂

aangepast door minplus
  • Haha 1

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Gerard 76 zei:

Beetje hobbyist zorgt ervoor dat ie niet stoort en brengt dit van tevoren in kaart samen met z’n maten met proefdraaien 

Zo zou ik deze "piraten" niet meer kwalificeren als ze een antenne boven in een hoogspanningsmast monteren die tot in de verre omtrek storing veroorzaakt. En niet alleen op de FM.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, cookie monster zei:

ivm Storing op audioapparatuur , destijds:

Radio Moskou (vanaf 18h00 tot 19h30 , soms later) via de casstterecorder ,

http://www.radiomuseum.org/r/philips_n2215_n_221.html

d.m.v. een luidsprekerstekker , deze achteraan niet helemaal in te pluggen ,

met uitstekend zuiver geluid , soms wel harder & stiller , maar het bleef zuiver 🙂

 

Dat waren nog eens tijden...

Radio Moskou in het Nederlands op 227 meter Middengolf.

Als die 's avonds wegens omschakeling naar andere studio o.i.d. een uurtje uit de lucht ging in 1966, was - zo bleek later uit ontvangstberichten - Swinging Radio England in Moskou luid en duidelijk te beluisteren op die golflengte...  

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Eduard07 zei:

Zo zou ik deze "piraten" niet meer kwalificeren als ze een antenne boven in een hoogspanningsmast monteren die tot in de verre omtrek storing veroorzaakt. En niet alleen op de FM.

Dat was bij deze jongens niet het geval, alles zelf gebouwd. Echte freaks.😎

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
16 minuten geleden, minplus zei:

Dat was bij deze jongens niet het geval, alles zelf gebouwd. Echte freaks.😎

Uit het artikel:

Maar de wind, die vat kreeg op de mast gooide in de loop van zaterdag wel roet in het eten. De top knakte. Een poging om dat te herstellen lukte niet. Nog twee andere stukken braken daarna ook af.

4 minuten geleden, Eduard07 zei:

T is maar net hoe je er tegenaan kijkt..😕

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...