Ga naar inhoud


VU+ schakelt zichzelf uit tijdens timeropname en blokkeert volledig


muesli

Aanbevolen berichten


  • Reacties 72
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

12 minuten geleden, Jürgen zei:

Tja, doordat je de naam Apple erbij haalt zet je mij op het verkeerde been.

Je moet het immers ook niet in Windows openen…..😉

 

Dat is nu toch al in orde?

 

Ik heb eerst nog eens met nee geprobeerd en ik zat weer vast, nochtans tuner A an B gecontroleerd maar ik zie niets en de receiver zat compleet vast opnieuw, niks reactie meer. Ook menu toets reageert niet.

 

Dan opnieuw voor de zoveelste keer.

Nu met Ja en eindelijk herkende hij de internetverbinding.

 

Opnieuw tuners A en B, afstemmen satellieten (ik wist niet dat er zoveel waren)

zenderlijst heb ik gekozen voor astra 1 en 3

 

Nu vraagt hij naar plug ins (id dat die TVV kaart???)

Ik heb dat gekozen en ik zie veel mogelijkheden (het enige wat ik versta is softcams maar welke kiezen er staat zoveel chinees voor mij op.

 

Kan iemand mij stap voor stap die installatie uitleggen wat ik moet kiezen want mijn echtgenote begint al danig te panikeren dat ze geen TV gaat hebben vanavond.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een dagje (week) zonder TV kan ook heel relaxed zijn hoor…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Plugins zijn extra toevoegingen voor allerlei dingen zoals het weer, youtube, mediaspeler en noem maar op. Die kun je gewoon overslaan en altijd als je behoefte hebt er een of meer alsnog installeren via het menu, hier onder applicaties in het menu. Dus eerst gewoon negeren.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Mimisiku zei:

Een dagje (week) zonder TV kan ook heel relaxed zijn hoor…

Heb je een gezin? Ik kreeg al heel wat te horen dat er vanavond geen TV zal zijn. Ik hoop dat er snel iemand reageert die verstand heeft van het opnieuw goed installeren van de Open Pli en mij kan begeleiden zodat we terug kunnen kijken nar TVV.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij gebruik van een kaart moet je Oscam installeren. Zodra je dat hebt gedaan zou je met een paar seconden beeld moeten hebben.

Waarom het netwerk niet goed herkend werd moet je m.i. in jouw eigen netwerk zoeken lijkt mij. Of de UTP kabel / stekker.  Maar na verloop van tijd werkte het uiteindelijk wel dus dát is opgelost. Ik heb hier honderden keren eender welke box geflasht zonder problemen.

Na het plaatsen van Oscam, menu verlaten met een aantal keren exit. Daarna de blauwe toets drukken en kiezen voor oscamstatus. Vervolgens toon alle readers. Er is nu één reader geactiveerd. (Wit kruisje) Als dat de CD reader is, daarop gaan staan en op rood drukken. Ga daarna op dezelfde reader staan maar dan voor TVV en druk groen. Klaar.

aangepast door John van Dreumel

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, minplus zei:

Plugins zijn extra toevoegingen voor allerlei dingen zoals het weer, youtube, mediaspeler en noem maar op. Die kun je gewoon overslaan en altijd als je behoefte hebt er een of meer alsnog installeren via het menu, hier onder applicaties in het menu. Dus eerst gewoon negeren.

Oei, dan ben ik mis. Ik dacht dat die TVV kaart ook moest opnieuw herkend worden (softcam?) Maar dus niet nodig?

Probleem is ook dat je tijdens de configuratie niet kunt terugkeren. Altijd opnieuw die usb stick opnieuw laden om iets anders te kiezen als er iets fout is of niet werkt?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik krijg nog steeds geen zenders.

Misschien heb ik nog dingen verkeerd gedaan.

 

Ik krijg bericht: internetverbinding is actief en druk ok OK

 

Dan vraagt men mij de instellingen te doen voor tuner A en B

Wat moet ik daar kiezen?

Configuratiemodus: standaardgebruiker???

modus DISEqC A/B (wat dat ook moge betekenen?

enz enz.

 

Wanneer ik Disecqc kies en OK druk dan begint hij een auto disecqc (verschillende satellieten)

 

Daarna als zenderlijst koos ik Astra 1 en 3 OK?

 

En zo gaat dat verder maar ik weet echt niet of ik alles goed instel en wat dat allemaal betekent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minuten geleden, muesli zei:

Heb je een gezin? Ik kreeg al heel wat te horen dat er vanavond geen TV zal zijn. Ik hoop dat er snel iemand reageert die verstand heeft van het opnieuw goed installeren van de Open Pli en mij kan begeleiden zodat we terug kunnen kijken nar TVV.

Zekers! Vrouw en 2 dochters (inmiddels allemaal met eigen Gas, Water en Licht).. Ik heb toendertijd wel gezorgd voor redundantie! Dochters hadden eigen TV met Digitenne ontvangertje… Maar je hebt wel een punt. Ik ga er vaak (abusievelijk) van uit dat men over meerdere ontvangers beschikt zodat erbij ‘pech’ kan worden omgeplugd. Er bestaan natuurlijk ook gebruikers met maar 1 ontvanger in huis… 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Mimisiku zei:

Zekers! Vrouw en 2 dochters (inmiddels allemaal met eigen Gas, Water en Licht).. Ik heb toendertijd wel gezorgd voor redundantie! Dochters hadden eigen TV met Digitenne ontvangertje… Maar je hebt wel een punt. Ik ga er vaak (abusievelijk) van uit dat men over meerdere ontvangers beschikt zodat erbij ‘pech’ kan worden omgeplugd. Er bestaan natuurlijk ook gebruikers met maar 1 ontvanger in huis… 

Klopt, 1 ontvanger. Ikzelf kijk heel weinig TV. Alleen het nieuws en als er iets interessants is (docu, film,..) neem ik het op en bekijk ik dat later op de avond. Maar het vrouwtje kijkt graag 's avonds eens naar TV.

Maar ik heb ondertussen hier iemand gevonden (John van Dreumel) die mij al heel wat geholpen heeft.

Ik zal eerst nog wat verder experimenteren en zien hoever ik kom tegen morgenavond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...