Ga naar inhoud


VU+ schakelt zichzelf uit tijdens timeropname en blokkeert volledig


muesli

Aanbevolen berichten

Na het flashen en nadat je de USB stick eruit gehaald hebt moet je de ontvanger nog vertellen welke sats hij op de tuners moet ontvangen want dat weet hij nog niet.

Ik heb hier op tuner A 4 LNB's aangesloten en geef dus aan diseqc A/B/C/D en dan de 4 sats waar de LNB's op gericht staan.
Voor tuner B doe ik hetzelfde.

 

Daarna  moet je er nog een zenderlijst inzetten want de ontvanger heeft daar nog geen gegevens van voor zover ik weet.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 72
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

23 minuten geleden, John van Dreumel zei:

Ik ben vanavond niet meer in de gelegenheid. In NL is dat vaak diseqc A/B met Astra 19.2 op A en 23.5 op B.

Succes

Bedankt reeds voor de hulp!

Ik zal eerst nu nog wat zelf experimenteren en zien hoever ik kom tegen morgenavond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, minplus zei:

Na het flashen en nadat je de USB stick eruit gehaald hebt moet je de ontvanger nog vertellen welke sats hij op de tuners moet ontvangen want dat weet hij nog niet.

Ik heb hier op tuner A 4 LNB's aangesloten en geef dus aan diseqc A/B/C/D en dan de 4 sats waar de LNB's op gericht staan.
Voor tuner B doe ik hetzelfde.

 

Daarna  moet je er nog een zenderlijst inzetten want de ontvanger heeft daar nog geen gegevens van voor zover ik weet.

Bedankt.

Ik probeer wat uit. Maar ik heb maar 2 lnb's ééntje voor astra1 en één voor astra3.

Die heb ik nodig voor TVV (en dat is meer dan genoeg).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij je tunerconfiguratie moet je dan kiezen voor “eenvoudig”. DiseqC A/B. Poort A voor Astra 1 en poort B voor Astra 3. Bij LNB kies je voor Universal LNB..

De TVV kaart gaat met de chip naar beneden in de kaartlezer…. Voor de rest komt het aan op de instelling van de softcam (OScam)…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien dat jij met behulp van de WIKI van openpli er zelf uit kunt komen. Mer Google translate kan je die ook in het nederlands lezen. https://translate.google.com/translate?hl=en&sl=en&tl=nl&u=https%3A%2F%2Fwiki.openpli.org%2FMain_Page&sandbox=1

 

Voor wat betreft de instellingen voor de juiste diseqc instellingen kan dit heel simpel. Zie het plaatje. Druk dan op Ok en de diseqc wordt juist ingesteld. Daarna alléén nog de zenderlijst Hans 19-23 (afbeelding 2) installeren en oscam. Allemaal eenvoudig tijdens de eerste installatie na het flashen.

 

En mocht je tijdens de eerste installatie een fout gemaakt hebben dan kan je applicaties / plugins als zenderlijsten, softcams etc. etc.  nét zo simpel installeren via menu - applicaties - groene toets etc. 
 

succes.

8282EF0A-E777-469C-A5C9-5E0B873B0FC8.thumb.jpeg.2b07501aee0ba5cd71788972553a5dc0.jpeg
 

9380368B-B1D4-4D9F-A0A0-D995BD6FF685.jpeg

aangepast door John van Dreumel

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Door de drukte vandaag heb ik even snel een screenshot op mijn Ultimo 4K gemaakt. Als er maar één tuner is dan zal Muesly dat toch wel begrijpen hoop ik dat het eigenlijk tuner A moet zijn.

aangepast door John van Dreumel

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij heeft een VU+Duo dus 2 tjoeners….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo iedereen,

 

Na veel trial and error en een tiental keren opnieuw inlezen van de memorystick met het OpenPli programma is het mij gelukt om alles terug in orde te krijgen. Ik heb inderdaad twee tuners waar ik telkens op A en B respectievelijk Astra 1 en 3 op gezet heb. Bij het scannen van de zenders liep het ook mis. Ik had eerst de fastscan van de provider (TVV) gekozen maar ik kreeg als resultaat 0 zenders gevonden ???

Uiteindelijk lukte het door een volledige automatische zenderscan te laten uitvoeren voor elke tuner.

Alles schijnt nu terug normaal te werken.

De zenders van TVV die in mijn pakket (basic) zitten en die ik niet kon ontvangen kan ik nu nog steeds niet ontvangen (3-4 zenders via de satelliet en alle internetzenders).

Nu in de komende dagen eens testen of de timeropnames normaal werken.

 

Bedankt voor de hulp!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 22-8-2021 om 18:03, muesli zei:

Wel vervelend om heel veel keren de receiver aan en uit te moeten zetten. Niet gezond zeker?

 Je kan ergens in zijn menu kiezen of je de ontvanger wil terugzetten naar fabrieksinstellingen.

Dan begint hij ook opnieuw met de installatie wizard zonder opnieuw te flashen.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo te zien eens contact opnemen met CD/TVV.

Maar kijk eerst eens in Menu-instellingen-zenders zoeken-handmatig zoeken. Daar kun je de transponder kiezen van de TVV-zenders die je niet ontvangt.

De gegevens van welke transponder(s) je moet hebben kun je bij Lyngsat vinden: https://www.lyngsat.com/Astra-3B.html

Bij mij staan de onderste 3 opties daarbij op uit, dus geen netwerk doorzoeken, geen zenders wissen en niet alleen FTA zoeken. Hoewel dat netwerk doorzoeken bij jou wel zin kan hebben want dan zou hij alle TVV-zenders moeten pakken, maar bij een beperkt abo pakt hij dan ook de hele reeks erbij die je alleen met een erg duur abo kunt ontvangen.

 

Als je dan die zenders niet krijgt is er zeker iets mis met je abonnement en moet je ze bellen.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...