Ga naar inhoud


VU+ schakelt zichzelf uit tijdens timeropname en blokkeert volledig


muesli

Aanbevolen berichten

10 uren geleden, kees321 zei:

Naar mijn weten en ervaring wordt Vti niet meer bijgehouden voor deze soort ontvangers.

nog steeds images voor van VTI

 

maar je kan beter @muesli beginnen met het receivertype te vermelden en niet aan het einde van een verhaal

want dat is nieuwe receiver aanschaffen

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 72
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Bij foutzoeken is het zaak om er niet eerst een fout bij te maken ( zoals helpdesken je dat willen laten doen, maar dat ter zijde )

Dus dat Vti verhaal maar even laten voor wat het is lijkt mij, maar toch, nog even mijn ervaring hier onder :

2 hours ago, Tonskidutch said:

nog steeds images voor van VTI

2 hours ago, Tonskidutch said:

maar je kan beter @muesli beginnen met het receivertype te vermelden en niet aan het einde van een verhaal

Alles goed benoemen is altijd handig natuurlijk, maar in dit geval, er waren ontvanger type's van Vu+, met de komst van 4k is daar 4k achter gezet.

Maar hoe benoem je dan of zoek je dan naar de "oude" ontvangers ?

 

2 hours ago, Tonskidutch said:

want dat is nieuwe receiver aanschaffen

Mwah, dat lijkt me nog wat voorbarig, of waarom denk je dat ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

https://wiki.vuplus-support.org/index.php?title=Vu%2B_STB_Modellübersicht

en dan zie je dat er meerdere versies zijn en hardware aanpassingen.

 

Waarom gaat zo'n oude kist de Vu+ DUO niet meer mee uit 2009, misschien omdat er al aan gesoldeerd is op een niet adequate wijze of dat men te laat is begonnen met solderen. Men heeft na de DUO goed gekeken naar hardware verbeteringen bij de makers van de Vu+ maar DIE oude receivers blijven gewoon een nagel aan de doodskist.

 

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoewel ik hier nog een perfect werkende Duo heb staan. Wel met de nodige aanpassingen incl. de ceramische condensator. Had hem een jaar of 2 geleden aan een vriend gegeven incl schotel maar die vriend is onverwacht overleden😢, dus nu staat de VU hier in de opslag want ik heb al 3 andere VU's.

Wat nagel aan de doodskist overigens betreft in dit verband, hij is niet door de VU overleden..

aangepast door minplus

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn oudere VU+ DUO heeft rare kuren. Soms werkt die timeropname weer normaal en dan weer niets en zit alles vast. Ik zou eens moeten nakijken hoe oud die precies is maar ik denk nu zo een 8 jaar dat die meegaat. Er is nooit aan gesoldeerd of iets aan gewijzigd (alleen recentelijk die nieuwe harde schijf).

Ik zal op een regenachtige dag eens proberen met de Open Pli software opnieuw te installeren en zien wat er dan gebeurt.

Een nieuwe receiver kopen wacht ik nog mee tot volgend jaar als er meer duidelijkheid is over TV Vlaanderen (wat nog kan en wat men nodig heeft).

Hopelijk houdt mijn oude box het nog zolang uit.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

kijk voor de grap of de afvalemmer van de hdd vol zit en wat er voor de rest op de hdd staat qua data!

je kan instellen hoeveel dagen die afvalemmer de bestanden erin laat staan en dan pas definitief verwijderd........

maar in dien die nog in de afvalemmer zit dan is wel de data dus nog aanwezig => hierdoor kan de hdd soms te vol zijn opdat een opname LUKT.

aangepast door Tonskidutch
aanpassing reden van falen

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, minplus zei:

Hoewel ik hier nog een perfect werkende Duo heb staan.

 

beste @minplus,

dat kan heel goed dat hardware het langer dan normaal volhoud.

Een en ander heeft ook met "misbruik" van de computer (want dat is een digitale satelliet receiver) te maken en daarmee debet aan sneller achteruitgaan; zoals de stroomknop gebruiken in plaats van in deepsleep zetten middels menu en ook dat laatste is slecht. Aan Uit Aan Uit

Of zoals een op een veel te warme plaats opstellen waar door de ventilator het niet meer trekt + Aan Uit daar lijdt de printplaat met onderdelen van.

Daar kunnen we op het forum echter niet over discuseieren omdat dergelijk gebruik en locatie gegevens nooit in de vraagstelling naar voren komt.

 

Maar de gevolgen en symptomen van zo een gebruik (misbruik) zijn vaak wel te herleiden.

 

Neem maar van mij aan dat diverse onderdelen sneller achteruitgaan als ze gedurende hun levensspanne vaak aan en uit gaan en daarmee opwarmen en afkoelen. Of je moet heel deugdelijke hardware componenten hebben ingebouwd.

aangepast door Tonskidutch
aanvulling

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19-8-2021 om 11:53, muesli zei:

OK, Dus niet VTi maar OpenPli opnieuw installeren.

Waar vind ik die software en een duidelijke handleiding?

Hier vind je de recentste OpenPLi voor de VU+ Duo:

https://openpli.org/download/vuplus/Duo/

Dus dit model:

image.png.e7bff87d329c770bb7b599bbb7c2a3a7.png

Kies een stable image.

 

Handleiding: https://wiki.openpli.org/Receivers:Vu#How_to_flash_Vu.2B_Duo

 

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Tonskidutch zei:

kijk voor de grap of de afvalemmer van de hdd vol zit en wat er voor de rest op de hdd staat qua data!

je kan instellen hoeveel dagen die afvalemmer de bestanden erin laat staan en dan pas definitief verwijderd........

maar in dien die nog in de afvalemmer zit dan is wel de data dus nog aanwezig => hierdoor kan de hdd soms te vol zijn opdat een opname LUKT.

Ik heb de map "verwijderd" eens geopend en die was helemaal leeg.

Kon ook moeilijk anders want ik maak die telkens leeg wanneer ik er iets in gestopt heb.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Alex1970 zei:

Hier vind je de recentste OpenPLi voor de VU+ Duo:

https://openpli.org/download/vuplus/Duo/

Dus dit model:

image.png.e7bff87d329c770bb7b599bbb7c2a3a7.png

Kies een stable image.

 

Handleiding: https://wiki.openpli.org/Receivers:Vu#How_to_flash_Vu.2B_Duo

 

Ja, zo een model VU+

 

Bedankt voor de link naar de recentste OpenPli en de gebruiksaanwijzing.

Als ik wat tijd vind zal ik deze eens installeren.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Tonskidutch zei:

 

beste @minplus,

dat kan heel goed dat hardware het langer dan normaal volhoud.

Een en ander heeft ook met "misbruik" van de computer (want dat is een digitale satelliet receiver) te maken en daarmee debet aan sneller achteruitgaan; zoals de stroomknop gebruiken in plaats van in deepsleep zetten middels menu en ook dat laatste is slecht. Aan Uit Aan Uit

Of zoals een op een veel te warme plaats opstellen waar door de ventilator het niet meer trekt + Aan Uit daar lijdt de printplaat met onderdelen van.

Daar kunnen we op het forum echter niet over discuseieren omdat dergelijk gebruik en locatie gegevens nooit in de vraagstelling naar voren komt.

 

Maar de gevolgen en symptomen van zo een gebruik (misbruik) zijn vaak wel te herleiden.

 

Neem maar van mij aan dat diverse onderdelen sneller achteruitgaan als ze gedurende hun levensspanne vaak aan en uit gaan en daarmee opwarmen en afkoelen. Of je moet heel deugdelijke hardware componenten hebben ingebouwd.

Helemaal mee eens, Tonskidutch.

De duo was een van de allereerste en heeft gigantisch veel uren gemaakt tot de Solo4K uitkwam. Toen is hij naar de slaapkamer gegaan en minder gebruikt. 's Nachts stond hij steeds in standby, net als wanneer niet gekeken werd.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Alex1970 zei:

Hier vind je de recentste OpenPLi voor de VU+ Duo:

https://openpli.org/download/vuplus/Duo/

Dus dit model:

image.png.e7bff87d329c770bb7b599bbb7c2a3a7.png

Kies een stable image.

 

Handleiding: https://wiki.openpli.org/Receivers:Vu#How_to_flash_Vu.2B_Duo

 

Ik heb versie 8.1 gedownload maar ik krijg die niet open om op een usb stick te zetten.

Ik ga naar mijn downloads en kies open pli 8.1 release en daarna  vu+ en daarna duo. Dan krijg ik kernel_cfe_auto_bin (een zip file). Als ik daarop klik krijg ik kernel_cfe_auto en daarna een foutmelding van apple dat ik dit bestand niet kan openen (zie schermafdruk). Ik ben naar apple gegaan maar die verwijzen me naar de apple store en daar vind ik niets bruikbaar.

 

Schermafbeelding 2021-08-21 om 21.16.31.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet het ook niet op een Apple openen, maar met een unzipper uitpakken op een USB stick die in FAT32 formaat is geformateerd..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Mimisiku zei:

Je moet het ook niet op een Apple openen, maar met een unzipper uitpakken op een USB stick die in FAT32 formaat is geformateerd..

Van computers ken ik niet veel. Ik heb ergens nog een usb stick liggen. Die moet ik dus formatteren maar niet op mijn mac??? Dat FAT32 formaat waar vind ik dat? En die unzipper waar haal ik die?

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden, muesli zei:

Van computers ken ik niet veel. Ik heb ergens nog een usb stick liggen. Die moet ik dus formatteren maar niet op mijn mac??? Dat FAT32 formaat waar vind ik dat? En die unzipper waar haal ik die?

Als ik die Kingston in mijn Macbook Pro stop en ik kies via hulpprogramma's wissen om deze stick te formatteren dan kan dit niet in FAT32

Schermafbeelding 2021-08-21 om 22.06.06.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...