Ga naar inhoud


VU+ schakelt zichzelf uit tijdens timeropname en blokkeert volledig


muesli

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Na problemen met de harde schijf heb ik dus een nieuwe harde schijf (WD red) ingebouwd en alles bleek terug normaal te werken. Maar ... er moet ook iets misgaan met de timer voor opnames.

Wanneer ik twee opnames programmeer dan heb ik meestal alleen de eerste opgenomen en de tweede niet en bovendien zit het toestel volledig vast. Ik kan niet aan of uitschakelen. Het enige wat ik kan doen is de stroom uitschakelen en de VU+ opnieuw opstarten.

Ik heb dat nu al enkele keren voorgehad.

Dus bijvoorbeeld: Deze avond kijk ik in de programmalijst van een bepaalde zender en met de groene toets duid ik een programma aan om op te nemen deze nacht en dat bevestig ik. Daarna doe ik hetzelfde met nog een ander programma (van dezelfde of een andere zender) bijvoorbeeld morgen namiddag en ik bevestig dit ook. Als ik de timer bekijk staan ze beide mooi geprogrammeerd. Wanneer ik morgenavond wil kijken zit alles muurvast en is er alleen  een stukje van een programma opgenomen (soms enkele minuten, soms een half uur en soms zelfs helemaal niets).

Ik slaag er niet meer in om een programma via de timer op te nemen.

 

Heeft iemand een idee wat er kan verkeerd gaan?

Bedankt voor alle hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 72
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Moderator

Die software opnieuw installeren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee hoor, die blijven gewoon bestaan.

Afhankelijk van de gebruikte firmware (de image) is flashen echt een fluitje van een cent en configureren stelt bv met OpenPLi ook niets voor, mits je de aanwijzingen leest.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Best dan bij openpli blijven.

Maak voor de zekerheid via het menu een back-up.

Flash de nieuwste pli.

Bij het terug opstarten download hij de nieuwste cam"s enz en zet alles terug goed.

 

Ik heb echter ook al een tijdje problemen met mijn DM8000 en OpenPli.

Als ik meerdere programma's wil opnemen crasht te box ook.

 

Nu neemt hij automatisch op naar de NAS en dan is er geen probleem.

Raar.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, Dus niet VTi maar OpenPli opnieuw installeren.

Waar vind ik die software en een duidelijke handleiding?

Maar als ik het goed versta zou de VU+ nadien nog kunnen crashen bij het opnemen?

Raar want in al die jaren nooit een probleem mee gehad en nu plots wel sedert enige tijd. Hoe kan dat?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hard disk naar de klooten

 

image downloaden en ontpakken op een usb stick

overigens is de flash methode juist wel hetzelfde als ceesv al aangaf in de link iets verder boven deze reactie.

 

maar schrijf eerst maar eens op een kladpapiertje wat je tunerconfiguratie nu is voor je met flashen begint.

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, muesli zei:

Waar vind ik die software en een duidelijke handleiding?

 

Op het forum van openPli

de handleiding is erger, maar zoals al gezegd, het is hetzelfde als bij Vti.

 

Als je OpenPli terug installeert vraagt die om de satellieten automatisch te zoeken.

Zenderlijst kan als je wil ook automatisch gedownload worden

 

mvg

aangepast door jeevanhoof

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

O, ja dus 🙂

 

Ik heb een, of eigenlijk 3, Vu+ ultimo's, NIET 4k.

Weinig last mee heden ten dage gelukkig, maar alle kan kapot natuurlijk, en zal ook kapot gaan op den duur  :/

Naar mijn weten en ervaring wordt Vti niet meer bijgehouden voor deze soort ontvangers. Dat heeft me toen een boel tijd gekost in den beginne, op aanraden van giant had ik dat toen gedaan, maar maakt niet uit, het werkt nu perfect hier.

Als het gekomen is na de nieuwe HD dan zou je die weer eens experimenteel kunnen wisselen. Maar het kan ook zijn dat de voeding niet goed meer is, of . . nog iets anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...