Ga naar inhoud


Ain Dubai is geopend. Het hoogste reuzenrad ter wereld.


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten


Uiteraard....

De Emiraten zijn erg trots dat je er geen belasting betaald en proberen dan op zo´n manier het geld te innen.

Ze willen daarmee het verkeer verminderen vooral op de 11. Je kunt ook uitwijken op de 311 of 611 (Emirates Road)

Op de 11 mogen al helemaal geen zware vrachtwagens rijden.

Het probleem met het verkeer is dat wonen in Dubai peperduur is, behalve in Sjarjah. Dat Emiraat ligt helemaal droog en er zijn strenge Islamisch wetten. Dus daar willen de Expats eigenlijk helemaal niet wonen. Behalve dan degenen die geen fluit verdienen. En het zijn juist diegene die iedere dag op en neer karren naar en van werk en dan voornamelijk de 11 verstoppen. Dus zo heeft de stad eigenlijk het verkeersprobleem zelf veroorzaakt en probeert dan door tol te heffen het probleem op te lossen wat te zot voor woorden is.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je door een tolpoort rijdt dan kost dat omgerekend 1€. Dus moet je de hele 11 afkarren dan kost dat € 4 heen en € 4 terug. Dan nog een tunnel of een brug dan zeg maar € 10 per dag. Dan kun je snel uitrekenen wat dat per jaar kost.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk helemaal niet. Ze zullen het overleven. 😇

Er is voor mij een alternatieve route. Dat is de 311 of 611 en ik rij mooi zonder tol op een rustige prima aangelegde autobaan richting Ras al Khaimah en ben met een uurtje thuis. De route gaat om de stad heen.

Alleen oppassen dat ik niet een kameel voor z´n kl**** rij. Dat is in het donker goed oppassen geblazen.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...