Ga naar inhoud


SatLink WS-6906


BrunoVP
Ga naar oplossing Opgelost door minplus,

Aanbevolen berichten

22 uren geleden, Old Satterhand zei:

 

Als je dan ook de door mij opgegeven transponders hebt ingevoerd dan heb je alle gegevens ingevoerd die je nodig hebt om de schotel op die 2 satelliet posities te optimaliseren.

 

 

Heb eindelijk het menu gevonden (aanhouder wint).  Waarbij ik sterkte en kwaliteit in balkvorm op zie verschijnen. Van het lijstje transponders zijn er maar 2 die ik terug vind in de WS. Maakt momenteel niet uit dat het er niet meer zijn. Het enige wat ik nu ondervind is dat deze transponders geen bruikbare informatie geven op de WS. En wat nu heel bizar is, is het volgende: Als ik TP 11023 zonder LNB instel krijg ik 48% signaal en een kwaliteit die over en weer schommelt. Dit wel met open aansluiting. Vermoed dus dat WS niet meer naar behoren werkt. Dan toch maar op zoek gaan naar een andere Satfinder?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 165
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Welke transponders op welke satellietposities geven wel een lock en welke niet?

Het kan zijn dat de schotel nog op de verkeerde satellieten zijn gericht.

Sommige transponder frequenties worden namelijk op meerdere satellieten gebruikt.

Het kan ook zijn dat de LNB defect is en alleen V of alleen H kan ontvangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Old Satterhand zei:

Welke transponders op welke satellietposities geven wel een lock en welke niet?

Het kan zijn dat de schotel nog op de verkeerde satellieten zijn gericht.

Sommige transponder frequenties worden namelijk op meerdere satellieten gebruikt.

Het kan ook zijn dat de LNB defect is en alleen V of alleen H kan ontvangen.

Nergens geen lock. Schotel staat los. Horizontaal veranderen geeft geen bruikbare informatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het geeft de indruk dat je op de verkeerde satelliet staat uitgericht,

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik krijg meer om meer de indruk dat de SatLink niet naar behoren werkt. Hen nu een Bente besteld en nog even afwachten als ie toekomt. Deze ziet er eenvoudig uit in gebruik. Maar voor het zelfde geld is de huidige LNB ook niet ok. Het is inderdaad zoekwerk. Wat men TV betreft, nog niet geprobeerd, zou ik nu terug full access hebben. Maar eerst de schotel heel goed geposioneerd krijgen.

 

aangepast door BrunoVP
Link naar reactie
Delen op andere sites

Om de satelliet te vinden, heb je helemaal geen satfinder nodig. Gewoon uitrichten met de zon. Ga als volgt te werk:
- span schilderstape of een touwtje van precies boven de schotel tot midden over de lnb die in de klem staat. Bepaal het midden boven van de schotel door even een latje horizontaal boven op de schotel te leggen.
- zet morgen iets voor de opgegeven tijd de schotel klemmen iets los zodat je de schotel kunt verdraaien.
- draai morgen de schotel om 12:28uur zodat de schaduw van het plakband of het touwtje precies midden over de lnb-arm loopt en zet de schotel vast.
- nu staat de schotel precies op de Astra 23,5 gericht.
- als je nog geen ontvangst hebt, draai dan niet aan de schotel maar stel de elevatie iets bij.
- dus niet toch aan de schotel draaien want die staat voor 99% goed afgesteld en je moet gegarandeerd ontvangst hebben.
- heb je geen ontvangst, dan ligt het probleem ergens anders.

 

schotel met de zon uitrichten.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, BrunoVP zei:

Hen nu een Bente besteld

 

Lijkt me voor dit doel een prima instrument. Je moet er wel rekening mee houden dat dit metertje bedoeld is om schotels met een enkele LNB mee af te stellen. In jouw geval dus Astra 1, omdat die LNB ook zonder diseqc signalen beschikbaar is op de uitgangen.

Dan zou je dus de Astra 3 moeten afstellen met je TV of met de Satlink zodra hebt uitgeknobbeld hoe je de ontbrekende transponders moet invoeren.

Met het afstellen bedoel ik het uitmiddelen van de ontvangst tussen de 2 satellieten, omdat de afstanden tussen de LNBs niet optimaal is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 4-9-2021 om 13:32, Sprietje zei:

Heb je niet nog een single-lnb liggen om die er even in te plaatsen?

Helaas geen single-lnb in het bezit. Vandaag is mijn Bente aangekomen. Gelijk om uitgeprobeerd. Signaal 90%, kwaliteit 0%. Hoe ik draai of keer geen verbetering. Ook niet met de Opticom-lnb. Geen lock. En wat dan heel bizar is: als ik de lnb hier binnen op tafel liggen heb, krijg ik een een ontvangst van 90%. Jouw tip met de kleefband is aan zich goed, ware het niet dat ik de elevatie nog niet zou mogen instellen. Maar dat is voor morgen. Ik blijf proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Sprietje zei:

Als "Maat X" 725mm is, dan moeten de koppen 60mm uit elkaar staan.
Twee losse lnb's met koppen van 60mm die tegen elkaar aan staat is dus ideaal.
Wil je morgen de schotel met de zon uitrichten, dan staat die om 12:27uur precies in de richting van de Astra 23,5.

 

Het internet staat vol met LNB's. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

De reden waarom ik voor een 100cm schotel heb gekozen is vrij eenvoudig. Normaal altijd ontvangst ook bij mindere weersomstandigheden. Denk ik toch.

Ik kan je wel ergens volgen met 2 aparte LNB's. Wat dan ook zou betekenen dat ik buiten een switch moet bijplaatsen.

Heb jij nuttige links die mij zouden kunnen voort helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

57 minuten geleden, BrunoVP zei:

Het internet staat vol met LNB's. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

De reden waarom ik voor een 100cm schotel heb gekozen is vrij eenvoudig. Normaal altijd ontvangst ook bij mindere weersomstandigheden. Denk ik toch.

Ik kan je wel ergens volgen met 2 aparte LNB's. Wat dan ook zou betekenen dat ik buiten een switch moet bijplaatsen.

Heb jij nuttige links die mij zouden kunnen voort helpen?

Ik heb nu de 23.5 in de houder zitten. Het is toch correct dat de 19.2 15° hoger staat. Afgaande op jouw tekening.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Sprietje zei:

De Black Ultra is een uitstekende lnb en dat voor slecht €10,-

 

Inverto black ultra single.jpg

Heb de volgende nu in de winkelwagen gelegd: Inverto Black Ultra Single HGLN 40mm LNB. Maal 2. 1 voor 19.2° en de andere voor 23.5°. Wat ik nu nog zoek is dus een DISEQC SWITCH, het liefst voor buiten, en dan nog een LNB houder. Wil jij mij hierbij helpen? Verder hoop ik dat de azimut juist staat. 

Azimut om 12 u 27.jpg

aangepast door ceesv
Link naar winkel verwijderd. Denk aan onze reclameregels!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...