Ga naar inhoud


SatLink WS-6906


BrunoVP
Ga naar oplossing Opgelost door minplus,

Aanbevolen berichten


  • Reacties 165
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

1 uur geleden, minplus zei:

Heb je naast signaal ook ontvangst op 28 oost? Want signaal alleen zegt verrekte weinig.

Neen, dat nog niet. Maar zoals ik al schreef , ik ga alles terug vanaf 0 beginnen. Dankzij dit forum ben ik toch al een heel eind verder gekomen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog niet heel veel zo te zien, behalve dat je door hebt dat de zaak fout staat.

Maar als je op 28 oost richt en signaal krijgt is het 1e wat je daarna doet kijken of je zenders kunt zien. Zo niet kun je op een totaal andere satelliet uitgericht staan en zit je dus nog steeds volkomen fout. Altijd via je zenderlijst controleren of je wel de juiste sat te pakken hebt want vele frequenties komen op diverse sats voor.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, minplus zei:

Nog niet heel veel zo te zien, behalve dat je door hebt dat de zaak fout staat.

Maar als je op 28 oost richt en signaal krijgt is het 1e wat je daarna doet kijken of je zenders kunt zien. Zo niet kun je op een totaal andere satelliet uitgericht staan en zit je dus nog steeds volkomen fout. Altijd via je zenderlijst controleren of je wel de juiste sat te pakken hebt want vele frequenties komen op diverse sats voor.

Laat dat nu net het gekke wezen. Volgens kompas sta ik ergens tussen 19.2 en 23.5 oost.  Begrijpe wie begrijpe kan, dat ik dan alleen 28.2 binnen krijg.

Maar eerst ga ik de sokkel naar een 3 punts uitvoering brengen met behoud van 4. Zal dan naderhand wel op 5 plaatsen op de ondergrond staan. Maar via 3 kan ik heel veel beter de mast in de pas zetten.  Ik weet het, je kan met aan de rubber voeten te draaien de zaak goed zetten. Hier niet dus. Maar ja ik ben dan ook niet voor niets een bricoleur.

sokkel.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je gaat de schotel nu eerst met een enkele lnb uitrichten en daarna de rail monteren.

Zoals ik je in het begin al heb aangegeven kun je de schotel voor de 4 satellieten het beste op de Astra 19,2 uitrichten. Dan moet je de schotel met een enkele lnb natuurlijk ook op de Astra 19,2 uitrichten.

Je kunt m.b.v de site Dishpointer.com al zien in welke richting je de schotel moet draaien. Dan kun je met je SatLink WS-6906 de schotel verder afstellen.

Je kunt het ook met de zon zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste BrunoVP

 

Dat gaat helemaal verkeerd met die veel te kleine tegelvoet. Voor een schotel van 100x110cm heb je een tegelvoet nodig waar 4 tegels van 40x60cm in passen en dan moet je nog wat extra tegels er bovenop leggen.
Ook moet je rekening houden hoe je de tegelvoet t.o.v. de schotel plaatst, zie bijlage.
Als je met deze zaken geen rekening houd, dan ligt de schotel bij de eerste de beste storm op de grond.

 

tegelvoet stand schotel.jpg

stormschade.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden, Sprietje zei:

Je gaat de schotel nu eerst met een enkele lnb uitrichten en daarna de rail monteren.

Zoals ik je in het begin al heb aangegeven kun je de schotel voor de 4 satellieten het beste op de Astra 19,2 uitrichten. Dan moet je de schotel met een enkele lnb natuurlijk ook op de Astra 19,2 uitrichten.

Je kunt m.b.v de site Dishpointer.com al zien in welke richting je de schotel moet draaien. Dan kun je met je SatLink WS-6906 de schotel verder afstellen.

Je kunt het ook met de zon zien.

En ja, heb dus de multirail eraf gehaald. Nu gewoon 1 enkele lnb geplaatst. Verder niets meer veranderd en heb nu een lock op 28.2E. Dat is toch al ergens positief. Toch? Het geeft me moed om verder te doen. Wou er al stilaan de brui aan geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, Sprietje zei:

Beste BrunoVP

 

Dat gaat helemaal verkeerd met die veel te kleine tegelvoet. Voor een schotel van 100x110cm heb je een tegelvoet nodig waar 4 tegels van 40x60cm in passen en dan moet je nog wat extra tegels er bovenop leggen.
Ook moet je rekening houden hoe je de tegelvoet t.o.v. de schotel plaatst, zie bijlage.
Als je met deze zaken geen rekening houd, dan ligt de schotel bij de eerste de beste storm op de grond.

 

tegelvoet stand schotel.jpg

stormschade.jpg

Op dit ogenblik ligt er al voor +- 42 kg aan tegels. Eens volledig uitgeregeld komen er sowieso er nog een paar op. Verder best een grappige foto, hoop dat ik het zal meemaken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Sprietje zei:

In ieder geval moet de ronde hoek aan de schotelbeugel boven zitten. Zie hiervoor de onderdelentekening van de schotel.

Bij de foto die jij laat zien van de fabrikant, zit de ronde hoek onder.

Dat is een hele andere versie, wie zegt dat die ronde hoeken de orientatie aangeven van de beugel. Dat maak jij er van.

 

Kijk nou nog eens 1 keer goed naar de foto.
1. Is je het niet opgevallen dat de schaalverdeling op de oude maststeun 10 graden linksom (ccw) is verschoven tov de huidige?

2. De schotel op de foto staat ca 10 graden cw, vergeleken met de verticale stand. Eens?
3. De mastbeugel zit niet goed vast en daardoor staat de schotel ca 5 graden ccw. Eens?

Als je die mast beugel virtueel recht zet staat de schotel dus ca 15 graden cw. Eens?
Zet de schotel eens verticaal dmv de stelschroef, dan komt de moer bij de elevatieschaal aardig in de buurt van de 30 graden. Eens?

Stel je nu eens voor dat je nu die schotel (of de steun) zou omdraaien? X=X Y=Y
Zie je dan wat er is gebeurd? De aflezing is nu een stuk lager.
Dus dat kan helemaal niet kloppen. Eens?

Nee natuurlijk ben je het niet met me eens.

Daarom stop ik met deze idiote discussie. Ik heb spijt dat ik ermee ben begonnen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden, BrunoVP zei:

Op dit ogenblik ligt er al voor +- 42 kg aan tegels. Eens volledig uitgeregeld komen er sowieso er nog een paar op. Verder best een grappige foto, hoop dat ik het zal meemaken.

 

Dat is toch niks. Een betontegel van 40x60x5cm weegt 28kg. Vier stuks is dus 112kg en zelfs dan waait de schotel van het plat dak met een voet van 80x120cm.
Je gaat echt gevaarlijk spel spelen met die kleine tegelvoet en die grote schotel.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Los van het feit dat de voet hopeloos is en bij wat meer wind de zaak omvalt: richt de zaak met 1 LNB eens af op 19 oost en kijk of je met een zenderlijst in je ontvanger een van de 350 zenders kunt ontvangen.

Lukt dat dan kun je daarna verder dingen gaan regelen.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Windlast van een schotel 100x110cm is 100kg bij 120km/h. Windkracht 12 komt zelden voor maar windstoten van 120km/h regelmatig. Op 11 maart 2021 was de eerste officiële storm van 2021 met windstoten tot 120 km/u in Nederland.
Moet jij eens met 100kg gaan trekken aan die buis. Die gaat gegarandeerd om met dat balkonstatiefje.

En dan al de keren dat die niet om gaat maar wel even iets opgetild wordt en de schotel niet meer in positie staat. Jij lekker balen want je ontvangt geen enkele satelliet meer. Mag je de schotel opnieuw af gaan stellen.

storm.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, minplus zei:

Los van het feit dat de voet hopeloos is en bij wat meer wind de zaak omvalt: richt de zaak met 1 LNB eens af op 19 oost en kijk of je met een zenderlijst in je ontvanger een van de 350 zenders kunt ontvangen.

Lukt dat dan kun je daarna verder dingen gaan regelen.

Heb dus jouw raad opgevolgd. Zoals ik heel in het begin schreef zit de ontvanger in men TV. Ik heb zowel Astra1, Astra 3, Astra 2 en Hotbird als voorkeur satellieten ingesteld. Schotel staat zo goed als kwaad op 19.2 oost. Heb nu de TV laten scannen. En als resultaat heb ik nu 1367 Tv-zenders ( inclusief gecodeerde) en 396 Radio's. Als ik het goed voor heb en dit met maar 1 LNB dat zelfs Astra 3 binnen komt.

@SprietjeSuper bedankt voor het oplossen van die elevatie.

En nu even afwachten op de webshop voor het ruilen van de dish. En het opnieuw instellen van de mast.

Geduld is een schone deugd. Eens komt het toch in orde. Is het vandaag niet dan morgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...