Ga naar inhoud


SatLink WS-6906


BrunoVP
Ga naar oplossing Opgelost door minplus,

Aanbevolen berichten

32 minuten geleden, BrunoVP zei:

Ik heb jouw raad opgevolgd. Heb er dus gelijk om een fotoreportage van gemaakt. Het ziet er nu totaal anders uit, dat wel. Schotel staat bijna verticaal. Hopelijk zijn hier in de goede richting bezig.

Maar voor ik aan de skew van de lnb's begin, toch nog een vraag omtrent de plaatsing in de houder. Zie ook bijgevoegde foto. Als ik op You Tube kijk, kom je van alles tegen.

Als men maar alleen is..jpg

8mm.jpg

Waterpas uitgeregeld.jpg

Nedis elevatie 1.jpg

Nedis elevatie 2.jpg

Resultaat.jpg

LNB monteren.jpg

Heb blijkbaar 2 verkeerde togevoegd.

Nedis elevatie 1.jpg

Nedis elevatie 2.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 165
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Blijft het punt als ik naar de laatste LNB-foto kijk dat het LNB's met een kop van  1 a 2 cm breed moeten zijn om er iets mee te kunnen ontvangen als ze zo ver uit elkaar staan. Voor zover ik weet bestaan die niet, zeker niet in dit model.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, Sprietje zei:

En, heb je al ontvangst gehad op de lnb die bijna in het midden staat, die van de Astra 19,2?

Maak ook eens een foto recht van voren zodat ik kan zien in welke stand de rail nu staat.

Ik heb het even op een andere boeg gegooid. Eerst kijken of ik met 1 lnb iets zou kunnen ontvangen. En ja. In deze positie heb ik nu 54% kwaliteit en maakt Benten van zijn oren (lock). 

54 procent.jpg

voorlopige test.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Sprietje zei:

Wat is er met je schotel gebeurd? Op 2 plaatsen is de rand verbogen. Dat kan behoorlijk invloed hebben op de versterking die de schotel geeft.

 

 

Nedis 110.jpg

Heb deze zo ontvangen. Veel beschadigingen. Heeft het zo'n grote invloed? Maar had geen zin om terug te sturen. Dom? Misschien ergens wel. Maar ik ben ergens wel al blij dat jij mij in de goede richting gestuurd hebt met de elevatie. En toegegeven, ik ben er ook niet continue er mee bezig om de installatie voor 100% op punt te zetten. Stap voor stap kom ik er wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh.., is dat met verzenden gebeurt? Ik snap niet dat Nedis een schotel van 110x110cm opstuurt. Gebruikelijk is om schotels boven de 85cm niet op te sturen omdat je grotere schotels bijna altijd beschadigt thuis krijgt. Kijk maar op internet. Bijna alle webshops geven aan dat groter dan 85cm zelf opgehaald moeten worden. Alleen de kwaliteitsmerken die heel goed en degelijk verpakt zijn worden wel opgestuurd.

 

Tja, en 54% kwaliteit is natuurlijk voor de Astra 28,2 helemaal niets met een schotel van 1 meter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Sprietje zei:

Oh.., is dat met verzenden gebeurt? Ik snap niet dat Nedis een schotel van 110x110cm opstuurt. Gebruikelijk is om schotels boven de 85cm niet op te sturen omdat je grotere schotels bijna altijd beschadigt thuis krijgt. Kijk maar op internet. Bijna alle webshops geven aan dat groter dan 85cm zelf opgehaald moeten worden. Alleen de kwaliteitsmerken die heel goed en degelijk verpakt zijn worden wel opgestuurd.

 

Tja, en 54% kwaliteit is natuurlijk voor de Astra 28,2 helemaal niets met een schotel van 1 meter.

Probleem is dat ik niet mag vermelden welke webshop deze heeft opgestuurd. Ik had zowel de schotel als de voet gelijktijdig besteld. Ze hebben alles in 1 pakket gestopt, zonder nadenken, hoe ze het moesten inpakken. Zodoende zat de lnb arm tegen de schotel en het beschermingskarton er voor. Ga terug contact opnemen met hun. Niet tevreden met de zending.

Voor wat de ontvangst betreft van Astra 28.2, hier heb ik nog helemaal niets voor gedaan. Kreeg hem zo binnen. Toeval?

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, Sprietje zei:

De schotelbeugel zit wel op zijn kop gemonteerd. Daarom kan ook de bovenste mastklem niet gemonteerd worden en staat de "Y" op zijn kop i.p.v. gewoon rechtop.

 

Dan zou de schotel van BrunoVP ook verkeerd gemonteerd zijn? Kijk eens goed naar de foto's.

Maar dat is niet zo. Of de instructies van Nedis zouden ook verkeerd moeten zijn.

 

 

17 minuten geleden, BrunoVP zei:

Ga terug contact opnemen met hun. Niet tevreden met de zending.

De schotel gewoon op de grond leggen en er op dansen tot die vlak is.

Dat heb ik een stel DISH installateurs ook zien doen in de states. En dat werkte tot mijn stomme verbazing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, Sprietje zei:

In jou geval de draadjes niet op de beschadigde plaatsen spannen.

 

controle schotel getorst.png

 

 

Heb net een mail gestuurd naar de bewuste webshop. Met de vraag om een nieuwe. Zal deze zelf ophalen als het kan. E n dan starten vanaf 0. Maar dan ook volledig vanaf 0. Beginnen met 1 lnb en dan verder uit bouwen. Ik hou jullie dan wel op de hoogte omtrent de vorderingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

47 minuten geleden, Old Satterhand zei:

Dan zou de schotel van BrunoVP ook verkeerd gemonteerd zijn? Kijk eens goed naar de foto's.

Maar dat is niet zo. Of de instructies van Nedis zouden ook verkeerd moeten zijn.

 

De schotel gewoon op de grond leggen en er op dansen tot die vlak is.

Dat heb ik een stel DISH installateurs ook zien doen in de states. En dat werkte tot mijn stomme verbazing.

 

Laten we eerst voorop stellen dat de beugel van jou tekening niet hetzelfde is als de beugel van de schotel waar het om gaat.

In ieder geval moet de ronde hoek aan de schotelbeugel boven zitten. Zie hiervoor de onderdelentekening van de schotel.

Bij de foto die jij laat zien van de fabrikant, zit de ronde hoek onder.

Als je als fabrikant een product maakt dat door iedereen op de juiste manier in elkaar gezet  moet worden, moet je er voor zorgen dat je het zo maakt, dat het niet verkeerd in elkaar gezet kan worden. In dit geval zou dit o.a. kunnen door de twee bouten aan de bovenzijde op een andere afstand te zetten dan de twee bouten aan de onderzijde. Het verschil hoeft maar 5mm te zijn. Je moet er altijd van uit gaan dat mensen de handleiding niet of niet goed lezen.

Schotelbeugel.png

Nedis schotelbeugel.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, Sprietje zei:

 

Laten we eerst voorop stellen dat de beugel van jou tekening niet hetzelfde is als de beugel van de schotel waar het om gaat.

In ieder geval moet de ronde hoek aan de schotelbeugel boven zitten. Zie hiervoor de onderdelentekening van de schotel.

Bij de foto die jij laat zien van de fabrikant, zit de ronde hoek onder.

Als je als fabrikant een product maakt dat door iedereen op de juiste manier in elkaar gezet  moet worden, moet je er voor zorgen dat je het zo maakt, dat het niet verkeerd in elkaar gezet kan worden. In dit geval zou dit o.a. kunnen door de twee bouten aan de bovenzijde op een andere afstand te zetten dan de twee bouten aan de onderzijde. Het verschil hoeft maar 5mm te zijn. Je moet er altijd van uit gaan dat mensen de handleiding niet of niet goed lezen.

Schotelbeugel.png

Nedis schotelbeugel.JPG

Lat dit nu net het grappige zijn. Pijl naar boven of toch maar naar beneden Bij staat mij ie nu naar boven gericht.

20210919_135325.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Sprietje zei:

Ja bij jou staat die goed. Dat heb ik steeds gezegd.

De elevatie staat vrij goed. Kan nog altijd beter omdat verticale buis nog niet voor 100% in de pas staat. Zoals ik in voorgaande replays schreef ga ik vanaf nul herbeginnen. Ik heb nu al signaal van Astra 28.2. Dit is voor mij al een heel goed begin. Eindelijk toch een iets om mee te beginnen.

Eerlijk? Wou bijna het ganse project opgeven. Krijg een nieuwe boost om verder te gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...