Ga naar inhoud


SatLink WS-6906


BrunoVP
Ga naar oplossing Opgelost door minplus,

Aanbevolen berichten

22 minuten geleden, Sprietje zei:

En komt de elevatieschaalverdeling nu een beetje overeen met de elevatie die je voor de satellieten nodig hebt zo tussen de 28 en 30 graden?

1592939591_Nediselevatie2.thumb.jpg.6899d36a6df21ef874c98aef0d888cea.jpg290368907_Nediselevatie1.thumb.jpg.62ab30db2ffd263f45994b2ebda1fdf4.jpg

24 minuten geleden, Sprietje zei:

En komt de elevatieschaalverdeling nu een beetje overeen met de elevatie die je voor de satellieten nodig hebt zo tussen de 28 en 30 graden?

Hoe bizar het ook mogen klinken. Ja.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 165
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Nee, je kunt alleen maar zenders ontvangen van de Astra 19,2 als de schotel op de 19,2 is uitgericht. Staan de zenders van de andere satellieten er misschien in van de keren dat je de schotel aan het afstellen was.
Het kan ook zijn dat de zenders wel zijn toegewezen aan andere satellieten maar dat ze in werkelijkheid gewoon van de Astra 19,2 zijn. Dit kun je hier even controleren:
https://www.lyngsat.com/Astra-1KR-1L-1M-1N.html

en
https://nl.kingofsat.net/pos-19.2E.php

 

Wat betreft de schaalverdeling:
Als je uitgaat dat de zijkant van de beugel de wijzer is om af te lezen, vind ik dat maar een vreemde zaak dat die zijde helemaal schuin op de schaalverdeling staat. Dat geeft maar een slechte aflezing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Sprietje zei:

Nee, je kunt alleen maar zenders ontvangen van de Astra 19,2 als de schotel op de 19,2 is uitgericht. Staan de zenders van de andere satellieten er misschien in van de keren dat je de schotel aan het afstellen was.
Het kan ook zijn dat de zenders wel zijn toegewezen aan andere satellieten maar dat ze in werkelijkheid gewoon van de Astra 19,2 zijn. Dit kun je hier even controleren:
https://www.lyngsat.com/Astra-1KR-1L-1M-1N.html

en
https://nl.kingofsat.net/pos-19.2E.php

 

Wat betreft de schaalverdeling:
Als je uitgaat dat de zijkant van de beugel de wijzer is om af te lezen, vind ik dat maar een vreemde zaak dat die zijde helemaal schuin op de schaalverdeling staat. Dat geeft maar een slechte aflezing.

Laat dat nu het vreemde wezen. TV heeft nooit kunnen scannen wegens niet goed uitgericht. Schotel stond veel te hoog. Meer dan 50° elevatie. Maar bon soit, heb nu toch al ergens een resultaat. En dat is het voornaamste.

Uitlezing zal ook wel niet echt juist zijn omdat mast niet voor 100% in de pas staat. Maar daar denk ik een oplossing voor te hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, BrunoVP zei:

Laat dat nu het vreemde wezen. TV heeft nooit kunnen scannen wegens niet goed uitgericht. Schotel stond veel te hoog. Meer dan 50° elevatie. Maar bon soit, heb nu toch al ergens een resultaat. En dat is het voornaamste.

Uitlezing zal ook wel niet echt juist zijn omdat mast niet voor 100% in de pas staat. Maar daar denk ik een oplossing voor te hebben.

Volgens wat ik zie mag je niet uitgaan met de stand van de schroef annex bout. Deze geven een vertekend beeld. Schotel staat op ongeveer 30°. Volgens de foto een ietsje meer. Maar ik heb ontvangst. En dat telt toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, minplus zei:

Heb je ook beeld op 1 van die 1367 TV-zenders?

Ik betwijfel of er zoveel op 19 oost zitten en ook of je met 1 LNB meteen de 23,5 erbij krijgt.

En ja, ik heb zelfs meerdere beelden. Zelfs in HD. TV ondersteund 1080. Op dit moment ben ik al heel gelukkig. En vraag me niet van welke transponder deze afkomstig zouden kunnen zijn. Punt is ik heb beeld. Al de rest is voor later.

Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minuten geleden, Sprietje zei:

Op de Astra 19,2 zitten 1207 zenders, inclusief de gecodeerde.

Je kunt met 1 lnb nooit de Astra 19,2 en 23,5 tegelijk ontvangen.

Zou het mogelijk kunnen zijn dat de tuner ergens al die zenders kan ontvangen? Hiermee bedoel ik dat er intern een lijst zou bestaan van wat zou kunnen ontvangen worden. Al zappend heb ik nu heel veel Duitse zenders, hoogst waarschijnlijk via Astra 1. Zijn er specifieke zenders die enkel en alleen op de andere satellieten zitten? Kan gerust een avondje zappen en misschien tegenkomen. Indien niet dan is het maar zo. De multiarm zal het dan wel oplossen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zie alle zenders van de 19,2. De zenders die in de vierde kolom geel gekleurd zijn, zijn ongecodeerd.

https://www.lyngsat.com/Astra-1KR-1L-1M-1N.html

 

En nee, er zit standaard geen lijst met zenders in de tv ingeladen wel bijna alle transponders van alle satellieten.

Het zou wel kunnen dat je zelf eerder al zenders hebt ingeladen van een andere satelliet toen je de schotel in een andere satelliet gericht had.

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er zitten op die andere satellieten natuurlijk ook transponders welke op Astra 1 voorkomen.

 

Wanneer je dan al die satelliet posities scant met 1 LNB uitgericht op Astra 1 zal je op die andere satelliet posities ook zenders ontvangen, afkomstig van ....Astra 1

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, BrunoVP zei:

UPDATE. UPDATE.

 

Met maar 1 LNB gericht op 19.2° OOST

19.2  356 TV fta en 214 radio.

28.2  203 TV fta en 171 radio

23.5  63   Tv fta  en 8     radio

13        7   Tv fta

 

En nu kan ik helemaal niet meer volgen. Kan dit wel?

Alles samengeteld kom ik dus aan 1022. En op men TV heb ik die dus ook. Alleen kan ik niet zien van welke satelliet deze afkomstig zijn. Als allerlaatste (1022) heb ik TRT World HD. Maar ik krijg ook BBC World News binnen. Word deze uitgezonden via Astra1? Of ik kijk er over maar vind deze niet in de lijst: https://nl.kingofsat.net/tv-19.2E.php  Verder heel veel kanalen met de melding "geen service". Maar zal wel normaal wezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...