Ga naar inhoud


Beginnersvraag: Fransat en Canal Digitaal op één ontvanger


ThomAveyron
Ga naar oplossing Opgelost door zeeteefje,

Aanbevolen berichten

hola, opgepast ! élke tv ? Dus meerdere tv's en meerdere satelliet-ontvangers. Elke tv+ontvanger zal zijn eigen inputkabel nodig hebben. Je kan inderdaad DVB-T en DVB-S mixen over één kabel maar als je aan de andere kant zowel de tv als een ontvanger gaat gebruiken dan zal dit signaal terug in 2 kabels moeten gesplitst worden. Dat kan allemaal wel, daar bestaan switchen voor, maar het maakt de zaak er niet eenvoudiger op. Bovendien spreek je over meerdere tv's (en ontvangers) dus ga je een LNB moeten gebruiken met meerdere uitgangen, en elke uitgang dan mixen met het DVB-T signaal.

kijk, je hebt een technieker aangesproken, deze zegt dat hij een werkbare oplossing voor je heeft, kijk eerst eens de kat uit de boom om te zien of de aangeboden oplossing inderdaad voldoet aan je wensen - spreek wel af "no cure no pay" : het moet werken zoals je wenst voordat je betaalt. Spreek ook eerst een budget af, want afhankelijk van wat je vraagt kan het prijzig worden.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites


mijn TV al 8 jaar oud heeft een aparte ingang voor kabel en een voor sat en een voor terrestrisch (de triple tuner)

helaas maar een CI+ slot

er bestaan nieuwere met een dubbele triple tuner en twee CI+ slots

 

aangepast door Tonskidutch
blauw

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En toch zou ik van zijn leven geen TV gebruiken TENZIJ er een fatsoenlijke (lees:snelle) manier is om kanalen editen.. Dat blijft op die dingen een crime..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mimisiku

die mogelijkheid is er toch voor veel TV merken, heb dat zelf nog in 2016 gedaan op mijn Panasonic

maar snel is het niet, je moet toch een half uur uittrekken hetgeen de perfectionist natuurlijk niet erg vindt

 

voor de een of ander is een toestel gebruiken voor alle mogelijkheden ook een kosten plaatje / budget vraag.

 

 

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Maar het gaat over Frankrijk, die hebben tot zover ik gezien heb nog steeds DVB-T

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat is een afweging, ik heb een losse ontvanger en 3 ab's naast mij stoel liggen, ik heb ook in de slaapkamer tv met satelliet ontvangst.

 

De kanalen ordenen op de tv is regelmatig bij veranderingen een monnikenwerk.

Op de losse ontvanger slechts een paar muisklikken.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die ervaring had ik ook.. Mijn eerste TV had helemaal geen opties (ook niet via PC), de 2de via USB stick. Tekstfile. Aanpassen via PC en dan weer terug… Die dingen zijn anno 2021 nog zo smart als een ponskaart… Snap niet dat die TV bakkers niet gewoon eens een fatsoenlijke ontvanger ernaast zetten en de boel kopieëren…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...