Ga naar inhoud


Windows 11 vanaf vandaag officiel gestart.


ceesv

Aanbevolen berichten

Klopt, het werd ook op Workstations gebruikt. Wij hebben het alleen op servers gebruikt.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Draait prima hier dat windows 11. Ik heb wel meteen de start button weer naar links gezet. Maar goed, het had wat mij betreft ook gewoon windows 10 21H2 mogen heten.

Wel irritant dat sommige processoren welke windows 10 perfect draaien nu ineens niet meer gesupport worden. Wat verwachten ze nu dan dat iedereen die hardware maar naar de milieustraat brengt en nieuwe hardware gaat aanschaffen?

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat is precies wat Micro$oft wil…..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, wiz zei:

Wat verwachten ze nu dan dat iedereen die hardware maar naar de milieustraat brengt en nieuwe hardware gaat aanschaffen

Nee, die blijven gewoon W10 gebruiken. 

 

1 uur terug, Mimisiku zei:

Ja, dat is precies wat Micro$oft wil…..

 

Kul, geen enkel belang bij.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, wiz zei:

Wel irritant dat sommige processoren welke windows 10 perfect draaien nu ineens niet meer gesupport worden. Wat verwachten ze nu dan dat iedereen die hardware maar naar de milieustraat brengt en nieuwe hardware gaat aanschaffen?

Heel erg vervelend ipv irritant, maar ik ga der geen nieuwe voor aanschaffen.

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

het is even wennen, maar met name met multi scherm opstellingen wordt nu eindelijk onthouden op welk scherm je een applicatie hebt gestart de vorige keer. Ik werk met 3 schermen met een laptop op flex plekken, en met windows 10 is het elke keer weer een verrassing op welk scherm je app gestart wordt. Hopelijk werkt dat nu wat beter. Thuis heb ik steeds dezelfde monitoren en daar werkt dat nu prima.

 

Microsoft gaat inderdaad geen vrienden maken met die belachelijke beperkingen die ze hebben bedacht. Gelukkig controleert alleen de installer die zaken, en zijn er wel mogelijkheden om daar omheen te werken.

 

Ik hoop echt dat onder druk van de gebruikers of wellicht via de rechter dat dit ongedaan gemaakt gaat worden en dat je gewoon windows 11 kan installeren op je apparaat wat nu prima windows 10 draait.

 

 

 

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8-10-2021 om 09:07, Tonskidutch zei:

Overigens je vergeet ook het WinNT

Ik was al op die opmerking aan het wachten. WinNT is nooit als consumentenversie uitgebracht. Ook Win2000 stond niet in dit rijtje. Uiteindelijk was XP grotendeels gebaseerd op deze twee versies, daarom was XP ook zo goed :) .

 

Mijn eerste ervaringen als menneke met PC's was met een 286 met Dos 5.0. Mooie tijden, altijd klooien met de autoexec.bat en config.sys om je low-mem opgekrikt te krijgen om je spelletje te kunnen spelen. 12 diskettes kopiëren naar de harde schijf, arj -e om uit te pakken. Wat een tijd. De echte eerste ervaringen waren eigenlijk een Apple II met DOS 3.1, maar in die tijd maakte ik vooral alles kapot :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, Thijs-Rallye zei:

WinNT is nooit als consumentenversie uitgebracht.

'n bedrijf met z'n xxx medewerkers die WinNT gebruiken is ook een consument, maar laat ik niet muggenziften

 

Die 286 met DOS 5.0 daar draaide AutoCad.exe niet goed op meen ik me te herinneren, voor de gein heb ik me de ComPaQ 286 386 en 486 van ons bureau overgenomen voor een schijntje toen die vervangen gingen worden, de hobby werd te duur wegens al die hoeveelheden Floppy's :grin: en rare kabels / stekkers.

 

retour op windows 11

de oplossing is niet voor de hand liggend maar je zal heel goed moeten kijken naar die apparaat specificaties

en eventueel moet je compleet nieuw win 11 installeren en dus niet upgraden online (ook dat is niet voor elke configuratie zaligmakend)

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...