Ga naar inhoud


Windows 11 vanaf vandaag officiel gestart.


ceesv

Aanbevolen berichten

  • Moderator

5 October, vanaf vandaag is Windows 11 de nieuwe norm.

 

Microsoft stelt dat Windows 11 anders en veiliger is!?!

Daarom zijn de eisen aan de hardware hoger.

 

Of ik daar gelukkig mee moet zijn weet ik niet, ik heb het idee dat dit nieuwe besturing systeem schuurt met mijn privacy.

voor de installatie is een Microsoft account nodig.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

De desktop computer op mijn werk wordt door Win 11 niet compatibel bevonden.

De Intel i3-4160 CPU wordt niet ondersteund.

 

Mijn bedrijfs laptop heeft een ADM processor, wordt ook niet ondersteund.

 

We gebruiken allemaal eenvoudige computers, omdat we in de cloud werken.

 

Dus op kantoor voorlopig verder met Win 10.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat zou het fijn zijn als straks wereldwijd zal blijken dat Microsoft te hoge eisen stelt aan het nieuwe Windows 11 besturingssysteem en ze wegens te weinig klandizie door het stof moeten en deze eisen bij moeten stellen. Maar dit zal wel weer te naïef gedacht zijn...

 

Ook hier tot 25 oktober 2025 Windows 10 en daarna zien we wel weer. Deo volente.... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Maar dan ga ik wel die wekelijkse telefoontjes missen van die vriendelijke Micrisoft technici die mijn computer willen repareren.😎

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

De meesten onder jullie merken dat verschil niet eens.

@Tonskidutch: aanmatigend en vooroordelen bevattend tegelijkertijd. Zo heb ik hier bv een computer op Linux draaien (Ubuntu Mate) maar het programma Magister bv dat voor mijn werk essentieel is, draait hier niet op en bij audacity heb ik regelmatig vastlopers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We dwalen weer af natuurlijk, maar,

 

2 hours ago, Tonskidutch said:

Mocht je niet afhankelijk zijn van Windows applicaties, kan je nog naar LInux overstappen.

De meesten onder jullie merken dat verschil niet eens.

 

Dat is precies mijn ervaring, de meeste dagelijkse kantoor toepassing werken gewoon uitstekend op mijn debian systeem, op een niet zo'n nieuwe computer.

Middels WINE krijg ik ook meerdere windows software aan de gang met goed resultaat.

Geen enkel computer systeem is ideaal.

 

18 minutes ago, sheeplover said:

@Tonskidutch: aanmatigend en vooroordelen bevattend tegelijkertijd. Zo heb ik hier bv een computer op Linux draaien (Ubuntu Mate) maar het programma Magister bv dat voor mijn werk essentieel is, draait hier niet op en bij audacity heb ik regelmatig vastlopers.

Met audacity heb ik geen problemen maar ik ben geen dagelijkse gebruiker.

Is Magister bij jou een programma of bedoel je werken via de website ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb toch nog een computer weten te vinden die voldoet aan de eisen voor Windows 11.

Hangt wel een prijskaartje aan.

afbeelding.png

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Windows 11 is niet veiliger, het dwingt alleen secure boot af en je moet een TPM chip hebben maar bitlocker, waardoor Windows daadwerkelijk veiliger wordt staat dan weer niet aan.  

 

De grootste wijziging zit 'm in user interface, die is weer onhandiger geworden.  En in de home edition mag je alleen nog met windows account inloggen. Gelukkig is letterlijk alles te omzeilen dus dus als je stokoude hardware gebruikt of een standaard account wil gebruiken zijn er altijd mogelijkheden. 

 

Ik blijf voorlopig wel bij Windows 10, ik zie nog geen voordelen om naar Windows 11 over te gaan.    

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Tonskidutch zei:

Mocht je niet afhankelijk zijn van Windows applicaties, kan je nog naar LInux overstappen.

De meesten onder jullie merken dat verschil niet eens.

 

Aanmatigend? Je kunt het volgens mij ook positief zien.

VU+ Ultimo 4K

Sony KD-65XG9505

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer ik mij inlees, zouden dit de argumenten moeten zijn om op Windows 11 om te schakelen:

 

-   Windows 11 zou een stuk sneller werken als Windows 10.

     (Of dat nog steeds zo is na een paar updates? zie de ervaringen met Windows 10)

-   Windows 11 updates verlopen sneller, ze zijn tot 40% kleiner en worden op de achtergrond uitgevoerd.

     (Bij mijn weten kan dat bij Windows 10 ook al)

-    Energiebesparing.

     (Hoe zou dat werken?)

 

Verder wordt schermindeling opgeslagen en zou er meer integratie zijn met je andere computers of bedrijfspartners.

 

 

Dan wordt er ook over nadelen gesproken.

 

-   Windows 11 verzamelt nog meer gebruikers gegevens en deelt die met.....

    (Wanneer iets gratis is, bent u het product.)

 

Voorlopig blijf ik wel bij Windows 10, de voordelen zie ik nog niet zo snel.

 

Trouwens, op dit moment is slechts 1 van de ongeveer 10 computers in mijn omgeving die ik getest heb geschikt volgens Microsoft voor Windows 11.

Alle andere apparaten worden niet ondersteund.

 

Die ene computer is een exemplaar met een winkelwaarde van ongeveer € 5.000,-

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ceesv Volgens mij is Windows 11 niks sneller,  de codebase is nog bijna 100% Windows 10 want ze zijn er pas een paar maandjes mee bezig. Het kan in de toekomst natuurlijk wel gaan groeien en dat ze bepaalde functionaliteit gaan weg laten uit windows 10 hoewel daar ook nog steeds featurepacks voor uit blijven komen dus ook daar wordt functionaliteit toegevoegd.  

 

Ik heb Windows 11 een maandje terug in een VM geïnstalleerd, afgezien van de vrij onhandige UI (ik gebruik altijd classicshell op W10) was er voor mij geen overduidelijk verschil in snelheid merkbaar.   

 

De telemetrie is waarschijnlijk net zo beroerd als bij Win10,  ik gebruik de Enterprise edition met een GPO setting om deze in security mode te zetten (alleen minimaal noodzakelijk telemetrie)  Verder heb ik een tool draaien die wat dingen er uit sloopt maar alle telemetrie uitschakelen is zo goed als onmogelijk omdat elke service een phone-home functie heeft ingebouwd.  In een externe firewall kun je ook nog wel wat blokkeren. 

 

Maar die secureboot, tpm, uefi en cpu check zijn allemaal te omzeilen: (bron: tweakers) 

 

Stappenplan omzeilen systeemeisen Windows 11

  1. Maak een USB-stick met Windows 11 via de Media Creation Tool van Microsoft.
  2. Boot vanaf deze USB-stick.
  3. Na enkele stappen krijg je in de set-up de melding dat je pc niet aan de systeemeisen voldoet. Druk nu op Shift+F10 om een commandprompt te openen en open de registereditor door regedit te typen, gevolgd door een enter.
  4. Navigeer naar HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\Setup.
  5. Klik met rechts op Setup en kies voor New -> Key. Noem deze sleutel LabConfig.
  6. Open de zojuist aangemaakte sleutel en maak binnen LabConfig twee DWORD-values aan. Noem ze BypassTPMCheck en BypassSecureBootCheck. Pas de waarde van beide values aan van 0 naar 1.
  7. Sluit regedit en de commandprompt. Ga een stap terug in de set-up en vervolgens weer een stap vooruit. De set-up gaat nu door alsof je pc aan de systeemeisen voldoet.

Zo installeer je Windows 11 Home met een lokaal account

  1. Start de installatie zonder actieve netwerkverbinding.
  2. Als je op het scherm komt dat om een netwerkverbinding vraagt, druk je op Shift+F10 om een commandprompt te openen.
  3. Type nu het volgende commando, gevolgd door een enter: taskkill /F /IM oobenetworkconnectionflow.exe
  4. Sluit de commandprompt.
  5. Als je nu om een reguliere accountnaam wordt gevraagd, heb je de verplichting voor een Microsoft-account succesvol omzeild.
  • Like 1

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn processor (6 jaar oude hp laptop) voldoet niet aan windows 11.

ik hoop, dat ze windows 10 nog een tijd ondersteunen, want heb net een nieuwe batterij gekocht

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...