Ga naar inhoud


‘Ziggo moet 4K-zenders ook via televisie gaan aanbieden’


meijelsat

Aanbevolen berichten


Ik zie het al.. Alleen in Nagra….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zender heet alleen "Ziggo Sport", geen verdere aanduiding in de titel. 

Beeldkwaliteit op de UHD zender is doordat het geupschaled word, zolang er geen native UHD wordt uitgezonden beter dan op het normale HD sport kanaal, dat lijkt tegenwoordig  meer op een SD zender..... 

Grasmat ziet er op kanaal 400 scherper uit dan op 421, althans is mijn beleving 

Hoe bedoel je alleen in Nagra, ik gebruik een Smith Irdeto CI module en is gewoon te kijken op kanaal 400 via de coax.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij alleen de ‘N’ in het infoscherm…. Irdeto 0606 kaart met Movies & XL abo…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Mimisiku zei:

Bij mij alleen de ‘N’ in het infoscherm…. Irdeto 0606 kaart met Movies & XL abo…

 

Dat lijkt me sterk gezien die transportstream in heel NL hetzelfde is. Dus ook jij moet alle coderingen hebben

 

 Zit je niet op de verkeerde transportstream te kijken?

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Old Satterhand zei:

Misschien te weinig vrije ruimte? (zwarte deel)

 

Te weinig ruimte voor wat?  Ziggo heeft in totaliteit meer dan 350 Mbit aan nullbytes dus bandbreedte te kort kun je het niet noemen.

 

ESPN UltraHD noemen ze het zelf.  Eigenlijk ben ik van mening dat Ziggo dit dan ook voluit moet schrijven in de zenderlijst ipv UHD wat suggereert dat het 2160p is. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Codx zei:

Te weinig ruimte voor wat? 

 

Te weinig ruimte op deze multiplex om er een volwaardige 2160p50 signaal van te maken.

 

1 uur geleden, Codx zei:

Ziggo heeft in totaliteit meer dan 350 Mbit aan nullbytes dus bandbreedte te kort kun je het niet noemen.

 

Tja, als je alle 'stuffing' van alle multiplexen bij elkaar optelt dan kan dat wel kloppen.

Maar je rekent je rijk. Door het gebruik van variable bitrate is er op elke multiplex een buffer nodig van ca 5-10 Mbit.

 

Misschien als er in de toekomst gebruik kan worden gemaakt van channel-bonding, kan er efficiënter worden omgesprongen met die nullbytes.

 

1 uur geleden, Codx zei:

ESPN UltraHD noemen ze het zelf.  Eigenlijk ben ik van mening dat Ziggo dit dan ook voluit moet schrijven in de zenderlijst ipv UHD wat suggereert dat het 2160p is

 

Dat is inderdaad verwarrend. Ik zal er de ESPN project manager er bij gelegenheid eens op aanspreken😠.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Old Satterhand zei:

 

Te weinig ruimte op deze multiplex om er een volwaardige 2160p50 signaal van te maken.

 

 

Tja, als je alle 'stuffing' van alle multiplexen bij elkaar optelt dan kan dat wel kloppen.

Maar je rekent je rijk. Door het gebruik van variable bitrate is er op elke multiplex een buffer nodig van ca 5-10 Mbit.

 

Misschien als er in de toekomst gebruik kan worden gemaakt van channel-bonding, kan er efficiënter worden omgesprongen met die nullbytes.

 

 

Dat is inderdaad verwarrend. Ik zal er de ESPN project manager er bij gelegenheid eens op aanspreken😠.

 

 

Volgens mij was het de bedoeling dat het 1080p werd en geen 2160p dus heeft het niks met ruimte op een multiplex te maken. Ik dacht wel dat KPN deze met veel meer bitrate doorgaf maar op dit moment scheelt het niet 15 Mbit vs 17 Mbit.

 

Die stuffing lijkt niet te veranderen bij Ziggo's VBR m.a.w. ze hebben een harde grens in gesteld en die nullbytes blijven gewoon gelijk. Kortom daar kun je makkelijk extra zenders in kwijt en soms gebeurd dat ook.  Tevens zijn er andere aanbieders die VBR gebruiken maar soms maar 0.1 Mbit stuffing over laten, kortom het is een kwestie van je spul goed instellen. 

 

Wat betreft die channel bonding, dat is iets wat ze bij modems gebruiken en niet  voor DVB-C. Overigens is dat al achterhaald want docsis 3.1 gebruikt meer dan 100 mhz brede muxen. Dat levert meer op dan channelbonding. 

 

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...