Ga naar inhoud


Quad 405


D.Quijote

Aanbevolen berichten

Gisteren avond plotseling in eens een loeiharde zware resonantie brom uit de speakers, ik denk dat ik weet wat er aan de hand is šŸ˜ nadat ik de eindversterker Quad 405 had open gemaakt.....

Wat ik lees is een 63 vĀ  10000 uf , maar laat ik wel even doen, door een electronica vriendje.Ā 

Ze zullen nog wel te krijgen zijn, waarschijnlijk niet dit merk van wat er inzat, maar een goede vervanger.

Ā 

Ā 

Ā 

Ā 

Ā 

Ā 

20211011_132541.jpg

2x M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

4 schotels op het dak, enĀ 5 in de kelder

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Daar zijn tenminste 2 elco's niet goed geworden!

Gaat niet bestaat niet!Ā Ā Ā Ā Ā Ā Ā Ā Ā Ā Ā  65" 4-K OLED,Ā  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

FYI

https://liquidaudio.com.au/quad-405-power-amplifier-review/

Ā 

Quote

The remaining important mod with this particular Quad 405-2 was to replace the original filter capacitors with modern, higher-spec parts. STC branded 10,000uF @ 63V parts came factory-fitted. I replaced these with premium Kemet capacitors. The Kemet parts sound better and are rated for much longer service life. Before doing so, I examined the increased inrush current to ensure this was within the limitations of the diode bridge.

Ā 

In some 405 and 405-2 upgrades, I now fit even better computer grade Illinois Capacitor parts, shipped to me all the way from the USA! These awesome capacitors are a real bonus in terms of the extra bass control and authority they provide, in combination with the other improvements I incorporate into my current restoā€™s.

Ā 

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Ā 

Ā 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quad 405Ā is een prachtig versterker. Er zijn twee mogelijkheden op deze Quad 405 in ere te herstellen. Optie 1 is het laten reviseren door iemand die er kennis van heeft. Google op Bavel Quad om een voorbeeld te noemen. Deze persoon heeft verstand van zaken en technische kennis. Daar betaald men ook een prijs er voor. Optie 2 er zijn diverse revisie kits te koop voor de Quad 405. Google op Quad Antwerpen Belgie. Deze verkopen kant en klaren revisie kit voor Quad 405. Deze kunt u zelf reviseren of door iemand die verstand heeft van elektronica. Als u meer informatie wilt weten stuur even een pm.

Ā 

Op 11-10-2021 om 23:37, moonchild zei:

Kun je niet beter al die oude engelse meuk eruit slopen? En dan de lege kast vullen met belgische/nederlandse topelectronica van Hypex?Ā Ā https://www.diyclassd.com/product/ucd180hg-with-hxr/5Ā 

Ā 

Kun je weer jaren vooruit met modern spul in een vintage look :)

Ā 

Een goed gereviseerde Quad 405 klinkt velen malen beter dan zo klasse D versterker.Ā Ā 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idem. Een top product vooral niet mollen met goedkope troep ook al klinkt die best aardig.

Ik weet in Nederland een paar buitengewoon goede mensen voor een revisie waarna hij weer als nieuw is, waarbij alle solderingen ook gecheckt en zo nodig verbeterd worden en hij weer tig jaren probleemloos is. Voor een fatsoenlijke prijs.

Maar geen in Marbella.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 hours ago, Ventura said:

Ā 

Een goed gereviseerde Quad 405 klinkt velen malen beter dan zo klasse D versterker.

Hopeloos verouderde mening uit het natte geitewollen sokken tijdperk van de glorieuse Brittania Rules Audio Movement.

Ā 

Gelukkig zijn er nu ontwerpen zoals een Grimm LS1 en Kii Three, Bruno Putzeys dank je wel! NAD is er trouwens ook inmiddels uit wat de toekomst is.

Ā 

Ook een compleet gereviseerde 405 blijft een matige uitwerking van een zeer goed bedacht concept. Dit is de mening van echte kenners zoals Keith Snook of Martin Kuehen van fbtw.de. Zij propageren ingrijpende maatregelen om de boel te redden, want het idee was goed.

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

OptieĀ 2Ā erĀ zijnĀ diverseĀ revisie kitsĀ te koopĀ voor de Quad 405. Google opĀ Quad AntwerpenĀ Belgie.Ā DezeĀ verkopenĀ kantĀ enĀ klarenĀ revisieĀ kitĀ voorĀ QuadĀ 405.Ā 

Ā 

Quad 405 is nu bij een vriend, had het inderdaad over een rivisie kit uit Belgiƫ, die neemt hem even onder handen. Heb zolang even een 303 te leen gehad.

Ā 

Ik ben nu in Nederland, Bavel Quad had ik ook al op gegoogeld.

Ā 

Trouwens mijn 405 is een van de 1ste types,Ā  ( serie nr. 2820 ) zelf uit Engeland gehaald in 1975 denk ik,Ā  na een paar jaar begon de trafo te brommen, toen gratis gerepareerd door Transtec, dus goede service.

Ā 

2x M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

4 schotels op het dak, enĀ 5 in de kelder

Link naar reactie
Delen op andere sites

@All,

Ā 

Jongens die op de hbs in Groningen zaten hebben deze zelf gebouwd.

Ā 

Maar van af fabriek, die kan ik wel en klonken goed, alleen gaven te weinig power als je grotere boxen had.

Dat was nog in de tijd dat je niets met 100 DB hadĀ šŸ¤˜Ā .......

Ā 

Gr.

Ā 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Zilverster zei:

@All,

Ā 

Jongens die op de hts in Groningen zaten hebben deze zelf gebouwd.

Ā 

Maar van af fabriek, die kan ik wel en klonken goed, alleen gaven te weinig power als je grotere boxen had.

Dat was nog in de tijd dat je niets met 100 DB hadĀ šŸ¤˜Ā .......

Ā 

Gr.

Ā 

Zilverster.

Ā 

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ia corect, ik heb zelf de 3B die is 2x 150W ,voldoende om mn Infinity QB optimaal te kunnen uitsturen ,zonderĀ  kwaliteit verlies door vervorming ,want klippen doet deze dus niet ,als hetĀ  max. vermogen bereikt word , danworden de 2 leds in het front rood inpl.van groen. als stuur verst. gebruik ikĀ  een Rotel RA 913.

Een ex Vriend zij laatst dat die spullen gedateerd waren ,en dat er tegenwoordig kleinere apparatuur op deĀ  markt is ,Die": Oelewapper"die dacht dat hij verstand van zaken had ,echter van werken daar werd hij moe van zij hij ,en werd hij boos alsĀ  je hem wat probeerdeĀ  te leren ,Ik zij tegen hem Als Je NIets Kunt , tjHigh End Vintage Rotel RA-913 Amplifier | VU Meters | Phono | Pre Out |  Main Ina dan Kun je altijd nog in de Politiek een baan vinden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
Ɨ
Ɨ
  • Nieuwe aanmaken...