Ga naar inhoud


Quad 405


D.Quijote

Aanbevolen berichten


  • 8 maanden later...
  • 3 maanden later...

Met dat Vintage gedoe heb ik zo mijn mening.
Of zo´n Quad versterker nou wel of niet beter klinkt dat laat ik aan de "experts" over.

Ik luister trouwens net zo lief naar een goede klasse D versterker. Waarom? Omdat die dingen voor mijn gehoor een geweldig mooi geluid geven.
Veel power in een kleine behuizing en.........die dingen zijn extreem energie efficient. Met de huidige prijzen voor stroom kun je een klasse A versterker van 2 x 100 Watt gewoon niet meer de hele dag aan laten staan. Die dingen gebruiken bij laag kamer volume een enorme hoop stroom en dat wordt mij in deze tijd teveel.

Een klasse D versterker heeft een rendement van 80 - 90% !! Wat wil je nog meer?
Geloof me maar, klasse D is de toekomst. Al dat gezwets over klasse A, AB, al dan niet met buizen....ik noem het gezwets.
Kijk eens naar een buizenversterker van redelijk tot fors vermogen. Alleen al de gloeistroom voor zo´n monster is grofweg rond de 2 x 4 Ampère bij 6,3 volt. Dat is 50 Watt voor het gloeien. En dan moet het versterken nog beginnen. 🙂 .

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar hé, de winter komt eraan dus 50 watt verwarming in huis is toch meegenomen 😝

  • Haha 1
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die Beomaster 4400 is inderdaad een erfstuk van mijn pa.
En hier "luistert" het oog mee, want het ontwerp en vormgeving is tijdloos mooi.
Hij staat in de woonkamer en wordt zorgvuldig vertroeteld.
Het is een klasse AB en heeft dan nog een voordeel omdat er per eindtrap 2 versterkers in brug staan. Hierdoor vervalt de idioot grote luidspreker elco wat het geluid ten goed komt. Het nadeel is dat je een symetrische voeding nodig hebt van ik meen +/- 35 volt.
Het is ook een stroom-slurper en bootsanker.
Verder gebruik ik hem vanwege de uitmuntende FM ontvangst. De ontvangstspecificatie´s reken ik tot het allerbeste uit de tijd van waar deze tuner-versterker op de markt kwam. Ein jaren 70, begin 80.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...