Ga naar inhoud


Quad 405


D.Quijote

Aanbevolen berichten

Op 13-10-2021 om 09:50, Ventura zei:

Een goed gereviseerde Quad 405 klinkt velen malen beter dan zo klasse D versterker.  

 

Nou maak je borsten maar nat. 

Een klasse D versterker presteert fenomenaal goed. Daar kan alles aan buizen en Quad niet aan tippen. 

En ze gaan zuinig om met stroom. 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 13-10-2021 om 09:50, Ventura zei:

Een goed gereviseerde Quad 405 klinkt velen malen beter

 

Kijk, hier gaat het al fout. 

Een versterker moet niet klinken. Doet ie dat dan voegt ie wat toe aan het oorspronkelijke geluid. 

Hij moet een "draad" zijn die het geluidsniveau op luidspreker niveau brengt. Zonder eigen klank te hebben. 

Dat zal iedere hifi fideladist met me eens zijn. 

 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 13-10-2021 om 09:50, Ventura zei:

Google op Quad Antwerpen Belgie. Deze verkopen kant en klaren revisie kit voor Quad 405.  

 

Mooi bewijs dat Google je opsluit in je eigen bubble...

 

Als ik Google op "Quad Antwerpen Belgie", dan krijg ik allemaal suggesties met van die 4-wielige cross karretjes.

Wil niet zeggen dat ik in een Quadkarretjesbubble zit hoor (want ik hou me niet met die dingen bezig).

Komt, denk ik, doordat Quadkarretjesadvertisers meer betalen aan Google dan Quadaudiofanaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee hoor. Heb jij één of twee keer op zo'n Quad audio site geklikt dan zijn de volgende keer je zoekresultaten anders. Beetje afhankelijk van hoe jij omgaat met cookies.

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

 

Nou maak je borsten maar nat. 

Een klasse D versterker presteert fenomenaal goed. Daar kan alles aan buizen en Quad niet aan tippen. 

En ze gaan zuinig om met stroom. 

 

Daar kunnen meningen zich van verschillen. Zoals de termen "warm" en "analytisch" voor een versterker. 

 

11 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

 

Kijk, hier gaat het al fout. 

Een versterker moet niet klinken. Doet ie dat dan voegt ie wat toe aan het oorspronkelijke geluid. 

Hij moet een "draad" zijn die het geluidsniveau op luidspreker niveau brengt. Zonder eigen klank te hebben. 

Dat zal iedere hifi fideladist met me eens zijn. 

 

 

Dat is afhankelijk welke bron materiaal men neemt. Iedere "hifi fideladist" heeft zijn/haar persoonlijk voorkeur. Niks is ideaal in de wereld van de audio.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De dinosaurussen uit de hifi wereld blijven zich wanhopig aan het verleden vasthouden. Geholpen door de dealekudde die niet kan zonder een veelvoud aan elitaire en veel te dure artikelen. Nu een ietsiepitsie geholpen door de vintage movement van de jongeren.

 

Maar de toekomst is een feit, met compleet actieve speakersystemen zoals de Kii Three. Nee, ook niet goedkoop maar compleet, zonder gedoe over kabels etc.

 

En de grote guru is Bruno Putzeys met zijn class D ontwerpen, UcD, nCore en Purifi Eigentakt. Neutrale versterkers met hoog rendement voor de toekomst. 

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, moonchild zei:

Maar de toekomst is een feit, met compleet actieve speakersystemen zoals de Kii Three. Nee, ook niet goedkoop maar compleet, zonder gedoe over kabels etc.

 

Of er gaat een LS kabel naar toe, of een voedingskabel.

Maar een kabel gaat er naartoe of je hebt geen geluid.

 

En met batterijen heb je alleen maar last voor een fatsoenlijk systeem.

En moet je ze opladen heb je weer een kabel nodig en een lader....

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Op 13-10-2021 om 23:55, D.Quijote zei:

Optie 2 er zijn diverse revisie kits te koop voor de Quad 405. Google op Quad Antwerpen Belgie. Deze verkopen kant en klaren revisie kit voor Quad 405. 

 

Quad 405 is nu bij een vriend, had het inderdaad over een rivisie kit uit België, die neemt hem even onder handen. Heb zolang even een 303 te leen gehad.

 

Ik ben nu in Nederland, Bavel Quad had ik ook al op gegoogeld.

 

Trouwens mijn 405 is een van de 1ste types,  ( serie nr. 2820 ) zelf uit Engeland gehaald in 1975 denk ik,  na een paar jaar begon de trafo te brommen, toen gratis gerepareerd door Transtec, dus goede service.

 

Het onderwerp ging over een brom in een versterker.

We zijn hier bij de rokende soldeerbout.

 

Benieuwd of het ondertussen in orde gekomen is met die 405?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Gaat goed komen!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Onderdelen zijn in België besteld, maar nog niet aangekomen, samen met nog andere onderdelen voor een andere quad reparatie. Wel een bevestiging gehad, maar weer niet hoe het betaald kan worden.

 

 

 

2x M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

4 schotels op het dak, en 5 in de kelder

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Quad is weer gerepareerd, door die vriend van mij, buiten de 2 grote elco's zijn ook alle andere condensatoren vervangen. Het voetje waar de oude grote elco's in zaten is niet vervangen, dat is door een ruberen ring passend gemaakt.

Anders hadden er gaten geboord moeten worden in de print. Er zijn goede kwaliteit elco's gebruikt. Kan weer voor ruim 40 jaar mee, alleen ga ik dat niet meer redden.

aangepast door D.Quijote

2x M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

4 schotels op het dak, en 5 in de kelder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...